سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا و مالک سابق باشگاه میلان، از دنیا رفت. او را بسیاری محبوبترین مرد ایتالیا می دانستند.

خبر فوری؛ محبوبترین مرد ایتالیا درگذشت!

به گزارش سلام نو به نقل از ورزش سه، لحظاتی پیش این موضوع در نسخه آنلاین کوریره لاسرا تأیید شد. شرایط رئیس مونزا و همچنین مالک سابق میلان پس از چهارمین روز بستری در بیمارستان بسیار وخیم بود. او ۸۶ سال داشت.

تصویر صفحه اول روزنامه ایتالیایی در توضیح مرگ رییس سابق میلان

با تایید دیگر رسانه های رسمی ایتالیا، سیلویو برلوسکونی امروز دوشنبه در سن ۸۶ سالگی در بیمارستان سن رافائل میلان درگذشت.

این سیاستمدار و تاجر جمعه گذشته به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. نخست وزیر سابق ایتالیا بر اثر لوسمی مزمن میلومونوسیتی که مدت ها از آن رنج می برد درگذشت.

وضعیت سلامتی برلوسکونی در ماه‌های اخیر بدتر شده بود و نگرانی‌ها در چند ساعت گذشته افزایش یافته بود. آژانس AdnKronos گزارش می دهد که چند نفر از اعضای خانواده او صبح امروز دوشنبه با اطلاع از وخامت حال او، در بیمارستان حضور داشتند.

برلوسکونی، بنیانگذار فورتزا ایتالیا، چندین بار ریاست دولت را بر عهده داشت و در انتخابات گذشته به عنوان سناتور به سمت منتخب بازگشته بود.

در حدود ساعت ۱۰، برادرش پائولو، فرزندانش مارینا، باربارا و الئونورا به بیمارستان رسیدند. رئیس‌ اسطوره ای میلان که پس از نجات از ورشکستگی، این باشگاه را به صدر فوتبال اروپا رساند، دو سال پیش شماره یک مونزا شده بود و این باشگاه را به سری آ رساند. او در سال ۱۹۹۴ پس از همکاری با ادیلنورد که سپس به مدیاست منتهی شد، برای میلیون ها ایتالیایی کارآفرینی کرد.

آغاز- آغاز ظهور برلوسکونی در کارآفرینی مصادف با تولد ادیلنورد در سال ۱۹۶۸ بود که بلافاصله با ساخت میلان ۲ در مدار قرار گرفت. شش سال بعد ماجراجویی با تلویزیون آغاز شد، با اولین شبکه خصوصی ایتالیایی، تله میلانو. اولین رویکرد او به دنیای ورزش مصادف با کسب حق پخش برنامه جام جهانی کوچک است که میلان، اینتر، سانتوس، فاینورد و پنارول را در سن سیرو گرد هم آورد. در سال ۱۹۸۲ گروه با خرید ایتالیا ۱ از ادیلیو روسکونی و رته ۴ در سال ۱۹۸۴ از گروه انتشاراتی موندادوری (در آن زمان تحت کنترل ناشر ماریو فورمنتون بود) گسترش یافت.

میلان- در ۲۰ فوریه ۱۹۸۶، برلوسکونی میلان را از ورشکستگی نجات داد و آن را از ورطه سقوط نجات داد. با هدایت او، میلان ۸ اسکودتو، یک جام حذفی ایتالیا، ۷ سوپرجام ایتالیا، ۵ لیگ قهرمانان، ۲ جام بین قاره ای، ۵ سوپر جام اروپا و یک جام باشگاه های جهان، در مجموع ۲۹ جام رسمی در ۳۱ سال به دست آورد.

سیاست- در سال ۱۹۹۴ فورتزا ایتالیا را تأسیس کرد و در انتخابات سیاسی در مارس همان سال پیروز شد و نخست وزیر شد. این اولین دولت از سه دولتی است که او ریاست آنها را بر عهده دارد: پس از او دولت های ۲۰۰۱-۲۰۰۶ و ۲۰۰۸-۲۰۱۱ قرار خواهند گرفت. در سال ۲۰۰۳ او همچنین رئیس شورای اروپا بود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید