آلوئه‌ورا یکی از مواردی است که در درمان سوختگی بسیار موثر عمل می‌کند و پوست ناحیه سوختگی را بازسازی می‌کند. 

درمان فوری سوختگی پوست با این گیاه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،اعظم میری با بیان اینکه عسل یک ضدعفونی‌کننده طبیعی است که در امر تسکین سوختگی بسیار موثر بوده و هست، اظهار کرد: قرار دادن مقداری عسل روی محل سوختگی سبب می‌شود تا مایعات ناحیه کشیده و خشک شود، لذا این کار سبب درمان سوختگی می‌شود؛ استفاده از عسل برای سوختگی، از باقی ماندن جای سوختگی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: گوجه‌فرنگی یکی از درمان‌های خانگی موثر برای سوختگی پوست است. گوجه‌فرنگی میوه‌ای است که خاصیت ترمیم‌کنندگی پوست را دارد. همچنین یک خنک‌کننده قوی به شمار آمده و دارای آنتی‌اکسیدان است. بایستی افراد مقداری گوجه رنده شده یا حلقه‌هایی از آن را روی محل آسیب دیده قرار دهند.

میری با بیان اینکه استفاده از سیب‌زمینی یکی از بهترین راه‌ها برای درمان سوختگی و درد ناشی از آن است، خاطرنشان کرد: روغن زیتون یکی از روغن‌هایی است که ضدعفونی کننده قوی و یک آرام کننده موثر نیز است، چراکه استفاده از آن سبب کاهش درد و سوزش در محل سوختگی خواهد بود.

گفتنی است سوختگی نوعی آسیب به پوست و گوشت است که در اثر گرما، مواد شیمیایی، برق، اصطکاک و یا تابش ایجاد می‌شود. سوختگی‌ها می‌تواند به لایه‌های گوناگون بافت‌ها آسیب بزنند و درمان آن به شدت جراحت بستگی دارد. گاهی سوختگی ممکن است همراه با تاول باشد که باید در درمان آن دقت لازم داشت. گاهی سوختگی‌ها کوچک بوده و در حدی نیستند که به پزشک مراجعه کنید. بنابراین، می‌توان این نوع سوختگی‌ها را در خانه درمان کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید