اگر قصد کسب درآمد دلاری از سرمایه خودتان را دارید، بازار فارکس یکی از بهترین بازار های مالی برای سرمایه گذاری را در نظر بگیرید و این مقاله را بخوانید!

فارکس یکی از بهترین بازار های مالی برای سرمایه گذاری

تجارت ارز - که معمولاً به آن تجارت فارکس یا FX نیز می گویند ،بازار جهانی برای مبادله ارزهای خارجی است. فارکس بزرگترین بازار جهان است و معاملاتی که در آن اتفاق می‌افتد بر همه چیز تأثیر می‌گذارد، از قیمت پوشاک وارداتی از چین گرفته تا مبلغی که برای یک مارگاریتا هنگام تعطیلات می‌پردازید.

فارکس تبدیل یک ارز به ارز دیگر است . بازار فارکس یکی از فعال ترین بازارهای معامله و سرمایه گذاری در جهان است که افراد، شرکت ها و بانک ها روزانه حدود ۶.۶ تریلیون دلار تراکنش های فارکس را انجام می دهند. (مبلغ)

فارکس چیست؟ یک بازار معاملاتی بزرگ...

در ساده‌ترین حالت، معاملات فارکس مشابه صرافی‌هایی است که ممکن است در سفر به خارج از کشور انجام دهید: یک معامله‌گر ارزی را می‌خرد و دیگری را می‌فروشد، و نرخ ارز دائماً بر اساس عرضه و تقاضا در نوسان است.

ارزها در بازار ارز مبادله می شوند، یک بازار جهانی که از دوشنبه تا جمعه ۲۴ ساعته باز است. تمام معاملات فارکس در خارج از بورس (OTC) انجام می شود، به این معنی که هیچ صرافی فیزیکی وجود ندارد (همانطور که برای سهام وجود دارد) و یک شبکه جهانی از بانک ها و سایر موسسات مالی بر بازار نظارت دارند (به جای یک صرافی مرکزی، مانند بورس اوراق بهادار نیویورک).

در حالی که مقدار زیادی مبادله خارجی برای اهداف عملی انجام می شود، اکثریت قریب به اتفاق تبدیل ارز توسط معامله گران فارکس برای کسب سود انجام می شود. مقدار ارز تبدیل شده در هر روز می تواند تغییرات قیمت برخی ارزها را به شدت دچار نوسان کند. به این دلیل است که قبل از شروع تجارت فارکس باید از آن آگاه و آشنا بود.

در بالاتر گفته شد که هیچ صرافی فیزیکی برای فارکس وجود ندارد. در این بین کارگزاری های آنلاینی تحت عنوان بروکر های فارکس فعالیت می‌کنند. در پستی تحت عنوان «بروکر آمارکتس خوبه؟ بررسی نظرات و مشاوره فارکس» می‌توانید در مورد یکی از این برورکر ها اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

اکثریت قریب به اتفاق فعالیت های تجاری در بازار فارکس بین معامله گران نهادی، مانند افرادی که برای بانک ها، مدیران صندوق ها و شرکت های چند ملیتی کار می کنند، رخ می دهد. این معامله گران لزوماً قصد ندارند خودشان ارزها را تصاحب کنند.

آنها ممکن است صرفاً در مورد نوسانات آتی نرخ ارز گمانه زنی کنند یا در برابر آن محافظت کنند.

ارز ها در بازار فارکس چگونه کار می کند؟

به همه ارزها یک کد سه حرفی بسیار شبیه نماد نماد سهام اختصاص داده می شود. در حالی که بیش از ۱۷۰ ارز در سراسر جهان وجود دارد، دلار آمریکا در اکثر معاملات فارکس دخیل است، بنابراین دانستن کد آن بسیار مفید است: USD. دومین ارز محبوب در بازار فارکس، یورو است، ارزی که در ۱۹ کشور اتحادیه اروپا پذیرفته شده است (کد: EUR).

سایر ارزهای اصلی، به ترتیب محبوبیت، عبارتند از:

  • ین ژاپن (JPY)
  • پوند بریتانیا (GBP)
  • دلار استرالیا (AUD)
  • دلار کانادا (CAD)،
  • فرانک سوئیس (CHF)
  • و دلار نیوزیلند (NZD)

تمام معاملات فارکس به صورت ترکیبی از دو ارز در حال مبادله بیان می شود. هفت جفت ارز زیر - که به عنوان عمده شناخته می شوند - حدود ۷۵٪ از معاملات در بازار فارکس را تشکیل می دهند:

  • EUR/USD
  • USD/JPY
  • GBP/USD
  • AUD/USD
  • USD/CAD
  • USD/CHF
  • NZD/USD

بازار فارکس در مقابل بقیه بازار های مالی

اگر هنوز در مورد معامله در بازار فارکس یا سهام تصمیم می گیرید، مهم است که از زاویه ای که برای شما بهتر کار می کند، به جای اینکه چه چیزی از نظر عینی موفق تر است، به آن نگاه کنید.

طبق گفته بسیاری از منابع مثل investopedia.com، تجارت فارکس، در حالی که سود بیشتری در کوتاه مدت ایجاد می کند، به طور کلی در مقایسه با سهام ریسک بیشتری دارد. همچنین باید زمان بیشتری را به فارکس اختصاص دهید، زیرا تجارت فارکس اغلب به توجه روزانه و یادگیری جفت ارز نیاز دارد.

اگر به دنبال مکانی برای ذخیره پول خود و کسب درآمد غیرفعال هستید، ممکن است بازار سهام بهترین گزینه شما باشد. به این ترتیب می توانید بدون نیاز به نظارت یا حفظ سبد سهام خود، یا تصمیم گیری سریع، سهام بخرید و سود سهام کسب کنید.

 همچنین نقدینگی به سهولت خرید و فروش دارایی اشاره دارد و از این نظر، فارکس به طور قابل توجهی نقدشونده تر از ارز دیجیتال (بازار کریپتوکارنسی) است.

فارکس یکی از بهترین بازار های مالی برای سرمایه گذاری!

آیا تجارت فارکس سودآور است؟

فارکس بدون شک یک بازار پر ریسک است. چه بتوانید در معاملات نوسانی در فارکس، چه با معاملات روزانه فارکس و چه با سرمایه گذاری های بلندمدت درآمد کسب کنید، ریسک بالاست و پتانسیل سود در فارکس نیز بالاست.

مهمترین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا میل به ریسک دارید یا خیر. همه معاملات منجر به سود نمی شوند و باید برای ضرر آماده باشید. آیا حاضرید به راه خود ادامه دهید، حتی پس از یک رشته ضرر؟ حتی موفق‌ترین معامله‌گران نیز هر از چند گاهی ضرر می‌کنند، بنابراین، اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید از پس آن برآیید، فارکس احتمالاً برای شما مناسب نیست.

اگر تصمیم به معامله در فارکس دارید، باید از مدیریت ریسک در استراتژی خود استفاده کنید. این کمک می کند تا ریسک های مرتبط با معاملات را به حداقل برسانید و به شما در تجارت فارکس کمک می کند.

تجارت فارکس چگونه سودآور است؟

اصول اولیه نحوه عملکرد بازار به خوبی درک کنید و اگر چیزی وجود دارد که از آن ناراحت هستید، آن را معامله نکنید. این به همان اندازه که در بازارهای دیگر صدق می کند در مورد فارکس نیز صدق می کند.

اگر احساس می‌کنید آنچه را که برای تجارت فارکس لازم است دارید، آن را دنبال کنید . فقط با سرمایه ریسک معامله کنید (پولی که می‌توانید از دست بدهید بدون اینکه بر استانداردهای زندگی شما تأثیر بگذارد).

فارکس یکی از بهترین بازار های مالی برای سرمایه گذاری!

همچنین، عاقلانه است که اطمینان حاصل کنید که انواع دیگری از سرمایه گذاری ها را انجام می دهید. در حالت ایده آل، فارکس نباید بیش از ۲۰ درصد از کل سبد سرمایه گذاری شما باشد. این به عنوان تنوع پرتفولیو شناخته می شود و به طور گسترده توسط بسیاری از معامله گران حرفه ای موفق استفاده می شود.

اگر می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید با معامله در فارکس ثروتمند شوید، می‌توانیم به شما بگوییم که این امکان وجود دارد، اما فقط تعداد کمی از معامله‌گران موفق به انجام آن می‌شوند و یکی از اصول جدایی‌ناپذیری که آنها از آن استفاده می‌کنند این است که تجارت عاقلانه و هرگز ریسک بیش از حد توانشان نیست. از دست دادن به این ترتیب، می توانید ریسک را به حداقل برسانید و به آرامی، اما به طور پیوسته درآمد ایجاد کنید.

استراتژی معاملاتی سودآور

تجارت سودآور در فارکس مستلزم آن است که از یک استراتژی مشخص استفاده کنید.

گاهی اوقات، متوجه می‌شوید که یک استراتژی معاملاتی برای یک جفت ارز خاص در یک بازار مشخص به خوبی کار می‌کند، در حالی که استراتژی دیگر برای همان جفت ارز در بازار دیگر یا مجموعه‌ای از شرایط بازار متفاوت کار می‌کند.

تجارت سودآور در فارکس مستلزم سطح بالایی از نظم و انضباط است و یک استراتژی به شما کمک می کند تا متمرکز بمانید و از معاملات هیجانی اجتناب کنید، که ثابت شده است که سقوط بسیاری از معامله گران است. توسعه استراتژی خود با تجربه همراه است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید