۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 55438924

گشت و گرد و تفریح در پارک‌های تهران، دلنشین و جذاب است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم پارک آب و آتش تهران کجاست.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: با رشد بی‌وقفه جمعیت در شهرهای بزرگی مانند تهران، فضاهای سبز شهری از اهمیت زیادی برخوردار شده‌اند و وجود آن‌ها لازمه هر منطقه است. پارک آب و آتش یکی از این نمونه‌ها محسوب می‌شود که با فضایی مدرن، بر جذابیت آن افزوده شده است. در تمام طول سال بازدیدکنندگان بسیاری، چه از اهالی تهران و چه مسافران و گردشگران دیگر شهرها، از محیط جذاب پارک آب و آتش لذت می‌برند.

آشنایی با پارک آب و آتش

پارک آب و آتش در سال ۱۳۸۸ در اراضی عباس آباد تهران افتتاح شد و امروزه یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تهران به شمار می‌آید. این پارک دارای امکاناتی کامل است و همچنین قرارگیری آن در نزدیکی پل طبیعت، بوستان بنادر و بوستان نوروز باعث شده که میزان بازدید از آن بیشتر شود. از جمله جذابیت‌های پارک آب و آتش تندیس‌های جالبی است که در جای‌جای پارک به چشم می‌خورند.

تفریحات و امکانات پارک آب و آتش

پیاده‌روی: پارک آب و آتش به‌طور کلی فضای بسیار مناسبی برای پیاده‌روی دارد.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

سینما: علاوه بر بخش پیاده‌روی آن، شما می‌توانید به بخشی که سالن سینما وجود دارد، مراجعه کنید و از تماشای فیلم‌های خاص در آن لذت ببرید.

آمفی‌تئاتر: آمفی‌تئاتر آب و آتش ۳۷۰ نفر ظرفیت دارد که اکثرا برای رویدادهای اجتماعی از آن استفاده می‌شود.

قسمت ورزشی: بخش جالبی که شاید از وجود آن تاکنون اطلاع نداشتید، قسمت مختص ورزشکاران است. در این مکان می‌توانید اسکیت بازی کنید یا از دوچرخه‌سواری لذت ببرید.

فودکورت: در قسمت جنوبی پارک رستوران و فودکورت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید زمانی را در آنجا بگذرانید.

پل ابریشم: پل ابریشم از دیگر مکان های دیدنی استان تهران در پایتخت است. این پل بوستان بنادر را به گنبد مینا می‌رساند و روبه‌روی پارک آب و آتش قرار دارد.

فانوس دریایی: یک فانوس دریایی بوستان آب و آتش را از بوستان بنادر جدا می‌کند که در حال حاضر امکان بازدید از بالای آن وجود ندارد. اگر مجددا امکان بازدید از آن باشد، می‌توانید نماهای زیبایی از پارک و پل طبیعت و شهر تهران را ببینید.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

پل طبیعت: پل طبیعت پارک آب و آتش و طالقانی را از روی اتوبان مدرس به یک‌دیگر متصل می‌کند. این پل یکی از شاخص‌ترین پل‌های خاورمیانه و جهان به‌ حساب می‌آید. علاوه بر طراحی فوق‌العاده آن، این پل با عنوان دوستدار محیط زیست و مقاوم در برابر زلزله شناخته شده است. پل طبیعت در واقع متشکل از سه طبقه با ارتفاع کلی ۴۰ متر است که در یکی از طبقات آن می‌توانید به رستوران و کافه آن سر بزنید و از داخل آن منظره زیبای شهر را ببینید.

لانه کبوتر، امکان کالسکه‌رانی، آب‌نما، برج آتش، آلاچیق و فضای سبز از دیگر امکانات پارک آب و آتش هستند.

محل قرارگیری و دسترسی به پارک آب و آتش

آدرس: تهران، ابتدای بزرگراه حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک، ورودی اصلی پارک آب و آتش

با خودروی شخصی: برای رسیدن به مجموعه پارک آب و آتش با خودروی شخصی باید خود را به بزرگراه حقانی برسانید. در مسیر غرب به شرق این بزرگراه، بعد از عبور از چهارراه جهان کودک وارد خیابان علامه شهیدی (دیدار سابق) شوید.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

این خیابان در ضلع غربی پارک آب و آتش، بعد از چهار راه جهان کوچک و نرسیده به پل عابر پیاده دیده می شود. خودروی تان را می توانید در حاشیه این خیابان پارک کنید و یا از پارکینگ عمومی بوستان آب و آتش، پارکینگ های اختصاصی ایثارگران و رستوران های پارک و یا پارکینگ عمومی فودکورت پارک استفاده کنید.

با مترو: برای رسیدن به پارک آب و آتش از طریق مترو باید وارد خط یک آن (خط کهریزک- تجریش) شوید. ایستگاه حقانی، ایستگاه مورد نظر شما برای رسیدن به بوستان آب و آتش است. در این ایستگاه پیاده شوید و با توجه به تابلوهای راهنما خود را به بوستان آب و آتش برسانید.

با اتوبوس: چنانچه بخواهید برای رفتن به آب و آتش از اتوبوس استفاده کنید باید سوار اتوبوس های خطی که از بزرگراه رسالت عبور می کنند یا اتوبوس هایی که مقصد نهایی آنها پایانه حقانی‌ست، شوید و بعد از پیاده روی مسیر پایانه اتوبوس ها تا پارک آب و آتش خود را به این بوستان برسانید.

ورودی های پارک آب و آتش

ورودی اصلی: ورودی اصلی پارک آب و آتش در ضلع شمالی و ابتدای بزرگراه حقانی قرار دارد.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

ورودی خیابان شهیدی: اگر برای رسیدن به پارک آب و آتش از خودروی شخصی استفاده کرده و در خیابان شهیدی یا یکی از پارکینگ های مستقر در این خیابان پارک کرده باشید، می توانید از ورودی های خیابان شهیدی استفاده کرده و خود را بوستان برسانید.

ورودی بلوار آفریقا (جردن): راه دیگر رسیدن به پارک آب و آتش از سمت بلوار آفریقاست. برای این منظور خود را به بزرگراه مدرس، میدان آرژانتین واقع در ابتدای بلوار آفریقا برسانید و به سمت شمال تهران حرکت کنید. بعد از ساختمان راه آهن، وارد اولین فرعی شوید و مسیر پارکینگ و یا خیابان شهیدی را در پیش بگیرید.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید