۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 55438424

آبشارگردی در میان جنگل تجربه جذابی است از این رو با ما همراه باشید و درباره چند تفریح جالب در آبشار گزو مازندران بیشتر بدانید.

چند تفریح جالب در آبشار گزو مازندران

سلام نو _ سرویس گردشگری: مهمترین ویژگی این آبشار دیدنی و حیرت انگیز، بلندای آن است که از ارتفاع ۵۳ متری درون دره‌ای می ریزد که به واسطه آن حوضی از آب زلال شکل گرفته است. وقتی نزدیک آن می ایستید و شبنم ها و اندکی خیس می شوید، ناگهان و بی اراده چشمان خود را می بندید و خود را در بهشت تصویر می کنید به گونه ای که لذت این لحظات قابل وصف نیست، بویژه وقتی در فصل گرما به این مقصد دوست داشتنی سفر می کنید می توانید لذت این سفر را با یک آب تنی در این آب زلال تجربه کنید.

گزو؛ آبشاری تماشایی در دل جنگل‎های مازندران

وقتی ماشین خود را در پارکینگ امام زاده گزو پارک می کنید و با پای پیاده حدود دو کیلومتر به سمت دره منتهی به آبشار می روید، آرام آرام صدای این آبشار خروشان بیشتر به گوشتان می رید و هیجان رسیدن و رویت کردن آبشار تمام وجود شما را در بر می گیرد به گونه ای که برای رسیدن به مقصد نهایی تند تر گام بر میدارید.

چند تفریح جالب در آبشار گزو مازندران

از جاده فیروزکوه که سفر خود را به سمت مقصد آبشار گزو شروع کردید، بعد از عبور از پل سفید به سمت روستای جوارم راهی شوید. از روستای جوارم به سمت سد لفور بروید و با عبور از جاده خاکی نسبتا مناسبی که تقریبا ۱۵ کیلومتر است به جاده آسفالته ای در سمت شمالی سد البرز خواهید رسید. اندکی تامل کنید و از منظره ای پیش رو لذت ببرید و سپس با ادامه دادن مسیر به سمت غرب سد به روستای شرقلات می رسید که می توانید در این روستا اسکان داشته باشید و برنامه سفر خود را به امام زاده و آبشار گزو ترتیب دهید.

اما در کل دستیابی به این آبشار از دو راه ارتباطی امکان پذیر است: یک مسیر از لفور و در پشت سد البرز در جاده کارسنگ می باشد که باید ۲۳ کیلومتر جاده خاکی و جنگلی را طی کرد تا به این منطقه رسید. مسیر دیگر نیز از جمشید آباد است که در ۵ کیلومتری زیرآب واقع است که در نهایت به همان راه لفور و کارسنگ ختم می گردد.

چند تفریح جالب در آبشار گزو مازندران

در حدود ۲.۵ تا ۳ ساعت (بسته به نوع وسیله نقلیه) طی کردن این مسافت زمان می برد. پس از طی این مسیر نهایتا به امامزاده گزو خواهید رسید که همان طور که گفته شد از آنجا مسیری بصورت پیاده روی با شیبی تقریبا شما را تا آبشار هدایت می کند و بعد از تقریبا یک ساعت و نیم عبور از جنگل به مقصد می رسید.

تفریحات جالب آبشار گزو

آبشار گزو، یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران است که با آبی خروشان و چشم‌اندازی تماشایی از گردشگران میزبانی می‌کند. این آبشار زیبا در منطقه‌ جنگلی و سرسبز لفورِ مازندران واقع شده است و حدود ۴۰ کیلومتر از شهر زیرآب سوادکوه فاصله دارد. آبشار گزو از دو آبشار تشکیل شده است که ۵ و ۴۳ متر ارتفاع دارند و مجموع ارتفاع آنها به ۴۸ متر می‌رسد. البته این اعداد در منابع مختلف به صورت‌های دیگری نیز بیان شده و برخی ارتفاع آبشار را ۵۳ و حتی ۷۵ متر عنوان کرده‌اند.

چند تفریح جالب در آبشار گزو مازندران

پیمودن مسیر آبشار و جنگل‌نوردی: برای رسیدن به آبشار باید از میان جنگل عبور کنید و در اینجاست که تجربه‌ای خاص از طبیعت‌گردی برای‌تان رقم می‌خورد. در حدود ۷۰۰ متریِ آبشار، امامزاده‌ای معروف به نام سه بزرگوار گزو قرار گرفته است که از اینجا باید پیاده به سوی آبشار رفت. این پیاده‌روی نیمه سنگین، خاطره‌ای خوش در ذهن شما خواهد شد.

آبتنی: در پایین آبشار حوضچه‌ای وجود دارد که در فصل تابستان می‌تواند محل خوبی برای آبتنی باشد.

فرود از آبشار: برخی از افراد که به دنبال خلق هیجان هستند به گزو می‌آیند تا فرود از آن را تجربه کنند. البته برای این کار باید تجربه لازم را داشته باشید و ابزار و وسایل مورد نیاز را همراه‌تان ببرید.

پیک نیک و عکاسی: برای ثبت تصاویر زیبا مطلب آموزش عکاسی از آبشار را بخوانید.

کمپینگ: برخی طبیعت‌گردان، کمپینگ در حوالی این آبشار را بسیار جذاب می‌دانند و در سفرشان شب‌مانی در این طبیعت بکر و زیبا را نیز تجربه می‌کنند.

چند تفریح جالب در آبشار گزو مازندران

در ایران آبشارهای فراوانی وجود دارد؛ اما تعداد کمی از آنها در دل جنگل واقع شده‌اند. به همین دلیل است که اکثر افراد سعی می‌کنند تا آبشارهایی را پیدا کنند که در اطراف آن نیز زیبایی‌های بیشتری را ببینند. دلایل منحصر به فرد بودن آبشار گزو آلاشت شامل موارد زیر است که به بررسی آنها می‌پردازیم:

زیبای بی‌نظیر آبشار

امکان صخره‌نوردی

صخره‌های هلالی مانند اطراف آن

جنگل‌های هیرکانی انبوه و سر به فلک کشیده در اطراف آبشار

حوضچه‌های پر از آب که امکان آب‌تنی را برای گردشگران فراهم می‌کند

آب و هوای مطبوع و دلنشین

ارتفاع زیاد آبشار که بر زیبایی آن افزوده است.

بهترین فصل بازدید از آبشار گزو بهار و پاییز است.

بهار: طبیعت در این فصل تازگی خاصی دارد و آب و هوای مطبوع باعث می‌شود بازدید از گزو حال و هوای دیگری داشته باشد.

تابستان: رطوبت هوا در این فصل زیاد است و شاید از جنگل‌نوردی خیلی لذت نبرید؛ اما آبتنی جانانه‌ای در حوضچه آبشار انتظارتان را می‌کشد.

پاییز: گذر از میان جنگل هزار رنگ چیزی است که در سفر پاییزی به گزو تجربه می‌کنید.

زمستان: در زمستان به دلیل بارندگی‌های زیاد و ناهموار شدن مسیر، بهتر است برای بازدید از گزو برنامه‌ریزی نکنید.

چند تفریح جالب در آبشار گزو مازندران

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    با سلام آدرس را درست ذکر نکردیدبعد ار روستای جوارم به دو تا سه راهی می‌رسید که هر دوتا سه راهی را سمت راست می‌روید تا روستای کفاک بعد از ۱۰ کیلو متر به یک سه راهی دیگر می‌رسید باز هم سمت راست می‌رسید بعد از حدود ۴کیلو متر باز سمت راست می‌روید تا به امامزاده گزو برسید لطفا از جاده جمشید اباد نروید که بسته است راه دیگر آن شیرگاه جاده لفور تا سمت راست سد وارد جاده خاکی میشوید اولین سه راهی سمت راست تا روستای کفاک و ادامه همان راه اول موفق و پیروز باشید
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    جاده سوادکوه واقعا زیبا وجذاب هست ومناظرجاده ی گزوو واقعا جذابیتش فوق العاده دیدنی هست جنگل هیرکانی بکر باانواع درختان سربه فلک کشده وپوشیده ازخزه وگیاهان ناب وهمزمان صدای پرندگان وچمه سارها ودره ها وابشارهای زیبا واقعا دلربایی میکنن وخاطرات سفربه ابشارگزوتا سالیان بعد درذهن حس ارامش وسرخوشی میاره که مازندران شهرما یادباد همیشه بروبومش اباد باد که دربوستانش همیشه گل است بع کوه اندرون لاله وسنبل است هواخوش گواروزمین پرنگار نه سرد ونه گرم وهمیشه بهار گلاب است گویی به جویش روان همی شادگردم زبویش روان دی وبهمن واذروفرودین همیشه پرازلاله بینی زمین زنده باد ایران وایرانی ومازندران وسوادکوه زیبا وباابهت وهمیشه مقتدر
  • محجوبه داداشی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    احسنت درودبرشما بسیارعالی وبجا بود براستی که هرچه اززیبایی های مازندران وسوادکوه بگویید برازنده است زنده بادایران وایرانی ومازندران وسوادکوه زیبا وباابهت وهمیشه مقتدر که مازندران شهرمایادباد همیشه بروبومش ابادباد ووو،،،، هواخوش گواروزمین پرنگار نه سرد ونه گرم وهمیشه بهار گلاب است گویی به جویش روان همی شادگردم زبویش روان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید