پیمایش و تفریح در جنگل جذاب و به یادماندنی است در این میان با ما همراه باشید و درباره جالب‌ترین دیدنی‌های اطراف جنگل دالخانی رامسر بیشتر بدانید.

جالب‌ترین دیدنی‌های اطراف جنگل دالخانی رامسر

سلام نو _ سرویس گردشگری: از معروف‌ترین دیدنی‌های رامسر به حساب می‌آید. یکی از بکرترین و زیباترین مسیرهای جنگلی در شمال ایران است. از محبوب‌ترین مناطق جنگل‌نوردی ایران است. در انتهای مسیر این جنگل به تعدادی از روستاها و ییلاق‌های محبوب رامسر می‌رسید که می‌توانند رنگ تازه‌ای به سفر شما ببخشند.

جنگل دالخانی؛ حیرت‌انگیز و دیدنی

یکی از زیباترین جنگل های ایران، جنگل سحرانگیز دالخانی‌ست که در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر دلبری می‌کند. جنگلی نیمه کوهستانی که در ارتفاعات کوهستان البرز و در مسیر جاده ییلاقِ جنت رودبار واقع شده است و گردشگران را به سوی خود می‌خواند. جنگل دالخانی در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و با ۶۰۰ هزار مترمربع مساحت، یکی از جاذبه‌های نسبتا بکر شهر رامسر به شمار می‌آید.

دالانی بهشتی با پوشش متراکم جنگلی و مه‌های غلیظ که در انتهای مسیر شما را به ییلاق‌های تماشایی اکراسر،‌ گرسماسر و جنت رودبار می‌رساند. داستان جنگل دالخانی، داستان مسیری بهشتی‌ست که شما را از دل روزمرگی‌ها بیرون می کشد و طبیعت بکر و مه آلود شمال ایران را پیش پای‌تان می گستراند.

جالب‌ترین دیدنی‌های اطراف جنگل دالخانی رامسر

جایی که مه در بیشتر مسیر به مانند حریری سپید شما را در بر می‌گیرد و پیچ‌های تودرتوی جاده، رویای بهشت را برای‌تان تعبیر می‌کند. دالخانی، این جنگل سرسبز و انبوه به مانند دالانی از درختان سر به فلک کشیده دست شما را می‌گیرد و در نهایتِ زیبایی غرق می‌کند. جاده‌ای سحرانگیز که هر لحظه، جلوه‌ای تازه از طبیعت بکر خود را در برابرتان به نمایش می‌گذارد و شما را به وسوسه دیدن زیبایی‌های بیشتر، تا انتهای مسیر می‌کشاند.

یکی دیگر از تفریحاتی که شما را وسوسه می‌کند تا سری به جنگل دالخانی بزنید، عکاسی از منظره‌های بدیع و نفس‌گیر آن در فصل‌های مختلف سال است. اگر هم از طرفداران پیک نیک در هوای باز هستید، باز هم اینجا گزینه‌ای خوب برای شما محسوب می‌شود. البته خوب است بدانید، بیشتر قسمت‌های مسیر، به صورت جنگلی انبوه دارد و دشت‌های باز، چندان در آن به چشم نمی‌خورد. بهتر است در کلبه‌های چوبی و آلاچیق‌هایی که در قسمت‌هایی از مسیر وجود دارند پیک‌نیک کنید.

جالب‌ترین دیدنی‌های اطراف جنگل دالخانی رامسر

در طول مسیر جنگل دالخانی به غیر از دیدنی‌های طبیعی، خوشمزه‌های محلی مانند انواع ماهی‌های پرورشی، عسل و میوه‌های محلی نیز به چشم می‌خورند که می‌توانند سوغاتی‌های خوبی از رامسر به شمار بیایند. همچنین می‌توانید در دکه‌های چوبی بین راه، توقفی داشته باشید و خود را میهمان یک چای تازه دم محلی، یک کاسه آش داغ یا یک غذای خوشمزه شمالی و دلچسب کنید.

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین تفریح‌هایی که در جنگل دالخانی انجام می‌شود جنگل‌نوردی و کوه‌نوردی است. برای جنگل‌نوردی در دالخانی، تورهای متعددی برگزار، و بسته به راهنمای گروه، مسیرهای متفاوتی برای پیمایش جنگل و کوه انتخاب می‌شود. اگر شما هم به این فعالیت علاقه دارید، توجه داشته باشید که هرگز این کار را بدون تجربه قبلی، بدون راهنمایی راهنمایِ آشنا به منطقه و بدون تجهیزات و وسایل لازم انجام ندهید.

دیدنی‌های جالب در اطراف جنگل دالخانی

از جالب‌ترین جاذبه‌های نزدیک به جنگل دالخانی می‌توان به‌ موارد زیر اشاره کرد که برخی از آن‌ها جزو بهترین دیدنی‌های رامسر نیز هستند.

جنگل‌های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰

این جنگل‌ها جزو زیباترین جنگل‌های ایران محسوب می‌شوند و ۴۰ کیلومتر (یک ساعت و ۵ دقیقه) با جنگل دالخانی فاصله دارد.

جالب‌ترین دیدنی‌های اطراف جنگل دالخانی رامسر

تله‌کابین رامسر

تله‌کابین رامسر یکی از زیباترین تله‌کابین‌های ایران محسوب می‌شود و می‌توانید علاوه بر استفاده از تله‌کابین و تماشای مناظر ۳۶۰ درجه جنگل و دریا، از تفریح‌های آبی، گشت دریایی، شهربازی، زیپ‌لاین و کارتینگ نیز لذت ببرید. تله‌کابین رامسر در کیلومتر پنج غرب رامسر قرار دارد و فاصله آن با جنگل دالخانی ۳۶ کیلومتر (۴۶ دقیقه) است.

کاخ‌موزه رامسر

کاخ‌موزه رامسر یا کاخ مرمر رامسر (در این کاخ یکی از زیباترین آثار تاریخی به‌جامانده از دوران پهلوی با معماری زیبا و وسایل و اسباب و اثاثیه ارزشمند و عتیقه است. این کاخ‌موزه در خیابان شهید رجایی رامسر، جنب هتل رامسر واقع شده است و فاصله آن با جنگل دالخانی ۲۸ کیلومتر (۴۶ دقیقه) است. محوطه بیرونی کاخ هم به زیبایی طراحی و فضاسازی شده است.

آبگرم‌های رامسر

در رامسر و اطراف آن چشمه‌های آب‌گرم زیادی وجود دارد و از میان‌ آن‌ها آب‌گرم رامسر شهرت زیادی دارد. این چشمه آب گرم با دمای ۴۲ درجه خواص درمانی زیادی دارد. این آبگرم ۲۴ کیلومتر (۳۹ دقیقه) با جنگل دالخانی فاصله دارد؛ البته توصیه می‌کنیم درصورت تمایل از آب‌گرم‌های سادات شهر استفاده کنید؛ زیرا هم خلوت‌تر هستند و هم فاصله کمتری با جنگل دالخانی دارند.

جالب‌ترین دیدنی‌های اطراف جنگل دالخانی رامسر

از میان این آب‌گرم‌ها می‌توان به آب‌گرم اشکرگرما، آب‌گرم کش و آب‌گرم سنگ بنه اشاره کرد.

پارک جنگلی صفارود

این پارک جنگلی که رودخانه صفا رود و یک چشمه آب گازدار را در خود جای داده است در ۹ کیلومتری جاده جواهرده رامسر قرار دارد و فاصله آن با دالان بهشت رامسر تقریبا ۲۹ کیلومتر (۵۰ دقیقه) است.

اگر مسیر جنگلی زیبایی را که از کنار این پارک جنگلی می‌گذرد، ادامه دهید به روستای زیبای جواهرده می‌رسید که با جاذبه‌هایی مثل آبشار و دریای ابر، هر گردشگری را شیفته خود می‌کند؛ در ضمن این روستا نیز در تابستان هوای کاملا خنکی دارد.

نمک آبرود

پارک جنگلی نمک‌ آبرود نیز یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نزدیک جنگل دالخانی است که نباید بازدید از آن را از دست دهید. فاصله نمک آبرود تا جنگل دالخانی ۷۵ کیلومتر (۱ ساعت و ۳۸ دقیقه) است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید