۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 55436468

غار نمکدان در قشم از جذاب‌ترین دیدنی‌های این جزیره بزرگ است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم فاصله غار نمکدان تا قشم چقدر است.

فاصله غار نمکدان تا قشم چقدر است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از جاذبه های دیدنی استان هرمزگان و جزیره قشم، غار نمکدان یا گنبد نمکی است که از جمله زیبا ترین جذابه های گردشگری و دیدنی این استان شناخته می شود و پیشنهاد می شود که اگر علاقمند به جاذبه های طبیعی و تاریخی هستید حتما از این غار خارق العاده و مشهور دیدن کنید. غار نمکدان قشم که با نام سه مرد برهنه نیز شناخته می شود دارای جاذبه های دیدنی چون قندیل های نمکی و سازه های نمکی خارق العاده است که در ادامه به معرفی این جاذبه تماشایی و بی نظیر می پردازیم

غار نمکدان؛ شگفت‌انگیز و تماشایی

اغلب هنگامی که نام استان هرمزگان می آید به یاد جزیره کیش می افتیم، اما خوب است بدانید که این استان به دلیل جزایر متعددی که دارد از جاذبه های بی نظیر و خارق العاده ای برخوردار است که از جمله می توان به غار نمکدان قشم اشاره کرد که یکی از جاذبه های دیدنی جزیره قشم است. غار نمکدان یک غار چندین ساله نمکی است که بر روی یک کوه گنبدی و در فاصله ۹۰ کیلومتری در جنوب غربی جزیره قشم واقع شده.

فاصله غار نمکدان تا قشم چقدر است؟

این غار هیجان انگیز با ارتفاع ۲۳۷ متری از سطح دریا قرار دارد. خوب است بدانید که این غار خارق العاده با نام گنبده نمکی شناخته می شود. از دیگر نام های این غار می توان به غار نمکی قشم ۳N و غار سه مرد برهنه اشاره نمود.

یکی از دلایل محبوبیت و شهرت این غار، طول ۶۴۰۰ متری اش است که در جهان با عنوان طولانی ترین غار جهان شناخته می شود. غار نمکی قشم علاوه بر اینکه یک جاذبه طبیعی و دیدنی است، قدمتی ۵۷۰ ساله دارد و از لحاظ تاریخی و باستان شناسی بسیار مورد اهمیت قرار دارد. در واقع گفته می شود که سن نمک های موجود در این غار مربوط به دوره کامبرین است و قدمت بسیاری دارد.

گفته می شود که به دلیل حل شدن سنگ نمک با آب، سطح بالایی این گنبد دارای نمک کمتری است به همین دلیل نیز طبق تقسیم بندی بوساک این گنبد نمکی جز گنبد های نمکی غیر فعال قرار می گیرد. از دیگر مواردی که باید بدانید این است که این گنبد نمکی از انباشت صخره های آذرین و رسوبات تشکیل شده است.

فاصله غار نمکدان تا قشم چقدر است؟

خوب است بدانید که این مکان به دلیل اینکه دارای میراث زمین شناسی با قدمت بالا است به عنوان یکی از ژئوسایت های ژئوپارک قشم محسوب می شود و به همین دلیل نیز تحت نظر و حمایت سازمان یونسکو قرار گرفته است. در سال ۱۳۹۰ این غار خارق العاده به عنوان میراث ملی ایران و با شماره ثبت ۱۷۳ با نام غار نمکی ۳N به عنوان میراث طبیعی ایران به ثبت رسید. هم چنین گفته می شود که اگر این غار بدون هیچ گونه تغییری باقی بماند به صورت مستقل به ثبت جهانی می رسد.

مسافت بین غار نمکدان و قشم

اگر به دنبال بازدید از یک جاذبه طبیعی در هرمزگان میگردید بدون شک غار نمکدان در قشم یکی از جمله مناطقی است که میتواند نظر شما را به خود جلب نماید. رگه های سفید نمک که بر بدنه این کوه وجود دارد از دور منظره فوق العاده ای را رقم زده است که حتی از کیلومترها دورتر نیز شما را مات و مبهوت خواهد کرد. برای بازدید از این گنبد نمکی لازم است تا به ۹۰ کیلومتری شهر قشم و بخش جنوب غربی این جزیره سفر کنید.

فاصله غار نمکدان تا قشم چقدر است؟

در صورتی که اهل پیاده روی هستید پیشنهاد میکنیم تا فاصله ۲ کیلومتری ساحل جاده همجوار را به صورت پیاده طی کنید و از طبیعت بی نظیر قشم نیز تا رسیدن به غار نمکدان لذت ببرید.

اگر قصد دارید تا بخشی از ۶۴۰۰ متر طول این غار را طی کرده و به عمق این غار بروید، لازم است تا حتما با خود چراغ قوه ببرید، زیرا نور خورشید به اعماق این غار نرسیده و لازم است تا برای دیدن بهتر شگفتی های اعماق این غار از نور چراغ قوه استفاده کنید. سقف غار نمکی قمش را قندیل های بلورین و کف آنرا استالاکتیت های بلورین نمک پوشانده است که برای دیدن آنها در عمق غار حتما به یک چراغ قوه قوی نیاز خواهید داشت.

با رسیدن به غار نمکدان در قشم یکی از جمله مواردی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد بدون شک جوی های روان آب نمک است. چکیده شدن این آب ها بر بدنه قندیل های این غار سبب می شود تا رشد و گسترش پیوسته قندیل های غار ادامه داشته باشد.

فاصله غار نمکدان تا قشم چقدر است؟

اگر جریان آب جوی ها را دنبال کنید در دهانه غار به حوضچه ای سفید رنگ میرسید که آب تمام جوی ها به آن میریزد و آنرا به یک چشمه آب نمک طبیعی تبدیل کرده است. اگر در زمان هایی که آب جوی ها و حوضچه شفاف است به بازدید از این غار بپردازید شانس این را خواهید داشت تا انعکاس قندیل های سقف در جوی ها و همچنین بستر سرخ رنگ آن که به واسطه رسوب گِل اخرا که دارای ترکیبات اکسید آهن و هماتیت است به این رنگ درامده است را مشاهده کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید