۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 55519764

به‌طورکلی اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی درباره هتل های جزیره کیش و قشم برسیم؛ باید بگوییم که هزینه هتل های کیش معمولاً بیش‌تر از هتل های قشم است. تعداد مسافرانی که کیش را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند، چند برابر مسافرانی هستند که وارد جزیره قشم می‌شوند.

مقایسه قیمت هتل قشم و کیش

قشم و کیش دو جزیره محبوب در میان گردشگران هستند. بسیاری از افراد این دو جزیره را به‌عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب می‌کنند. البته جزیره کیش و جزیره قشم در همه روزهای سال میزبان تعداد زیادی گردشگر هستند. بااین‌حال در ایام تعطیلات جای سوزن انداختن هم در این دو جزیره پیدا نمی‌شود. هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی هم در جزیره کیش و قشم وجود دارند. برخی از ‌آن‌ها جزو هتل‌های گران و لوکس کشور به حساب می‌آیند و برخی دیگر ارزان و اقتصادی هستند. همچنین هتل‎های کیش معمولاً از هتل های قشم گران‌تر هستند.بااین‌حال عوامل زیادی در قیمت‌گذاری هتل‌ها تأثیرگذارند که ما در این مطلب می‌خواهیم به‌طور مفصل درباره آن‌ها صحبت کنیم.

عوامل مؤثر در قیمت هتل های کیش و قشم

هتل‎های قشم و کیش را از نظر هزینه اقامت در آن‌ها می‌توان به سه دسته گران‌قیمت، ارزان‌قیمت و قیمت‌مناسب تقسیم‌بندی کرد. قیمت‌گذاری هتل‌ها بر اساس عوامل مختلفی انجام می‌شود. برای مثال هتل های لوکس و پنج ستاره به دلیل امکاناتی که در اختیار مسافرانشان قرار می‌دهند بسیار گران‌تر از مهمان‌سراهای کوچک و قدیمی هستند. همچنین موقعیت مکانی هتل و زمانی را که برای رزرو هتل انتخاب می‌کنید هم در افزایش یا کاهش قیمت‌ها تأثیر زیادی دارند.

امکانات و خدمات هتل

تعدادی از هتل های پنج ستاره کیش مانند هتل داریوش، ترنج، ایران، شایان و... جزو هتل های لوکس کیش محسوب می‌شوند. در اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل‌ها امکانات رفاهی کاملی وجود دارد. علاوه بر این برخی از این هتل های پنج ستاره امکانات دیگری مانند رستوران‌های لاکچری، سالن ورزشی، ساحل اختصاصی و مواردی از این قبیل را هم برای مسافرانشان فراهم کرده‌اند. همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، اقامت در این هتل‌ها هزینه زیادی خواهد داشت.

در جزیره قشم هم تعدادی هتل لوکس و شیک مانند هتل آراکتا قشم، هتل آرتا، هتل ساحل طلایی، هتل آوینا و... وجود دارد. این هتل‌ها نیز مانند هتل های پنج ستاره کیش امکانات رفاهی خوبی را برای مشتریانشان فراهم کرده‌اند. اگرچه تعداد هتل های پنج ستاره و شیک کیش بسیار بیش‌تر از قشم است. بااین‌حال در قشم هتل‌آپارتمان‌های زیادی ساخته شده‌اند که زمان کمی از افتتاح آن‌ها می‌گذرد. این نوع هتل‌ها می‌توانند انتخاب خوبی برای افرادی باشند که می‌خواهند در هتلی مقرون‌به‌صرفه اقامت کنند. هتل کاوان، هتل آپارتمان قباد، هتل امیر و... تعدادی از هتل های ارزان‌قیمت جزیره قشم هستند.

مقایسه قیمت هتل قشم و کیش

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی هتل های قشم و کیش می‌تواند بر روی هزینه اقامت در آن‌ها تأثیرگذار باشد. برای مثال در بخش غیرتوریستی جزیره قشم، هتل‌ها و مهمان‌سراهای زیادی ساخته شده‌اند که قیمت بسیار مناسبی دارند. در حالی که هتل‌هایی با ویژگی‌های مشابه که در بخش توریستی قشم قرار دارند، هزینه بسیار بیش‌تری را از مسافران دریافت می‌کنند.

همچنین در جزیره کیش هم هتل هایی که در نزدیکی ساحل و پلاژ آقایان و بانوان ساخته شده‌اند، بسیار گران‌تر هستند. دسترسی آسان به مراکز خرید و سایر مراکز تفریحی این جزیره‌ها هم یکی دیگر از معیارهایی است که قیمت اتاق‌ها و سوئیت‌های یک هتل را تعیین می‌کند. با این حال میزان تنوع هتل های کیش و قشم به‌قدری زیاد است که شما می‌توانید با هر بودجه‌ای در این جزیره‌ها هتل رزرو کنید.

زمان سفر

اگر اهل سفر باشید؛ حتماً به‌خوبی می‌دانید که در برخی از روزهای سال قیمت هتل‌ها چند برابر روزهای دیگر است. دلیل این افزایش قیمت ناگهانی، تعداد زیاد مسافرانی است که به یک‌باره وارد جزیره می‌شوند. برای مثال هزینه هتل‌ها در تعطیلات نوروزی بسیار گران‌تر از روزهای دیگر است.

البته نباید فراموش کنید که در برخی از ماه‌ها نیز به دلیل گرمای هوا و کاهش تعداد مسافران، هتل های زیادی اتاق‌های خود را با تخفیف‌های ویژه‌ای در اختیار مسافران می‌گذارند. برای مثال در ماه‌های تیر و مرداد تعداد مسافران جزیره به شدت کاهش پیدا می‌کند. در این بازه زمانی شما می‌توانید هتل های لوکس را با قیمت بسیار مناسب‌تری رزرو کنید.

مقایسه قیمت هتل قشم و کیش

هتل های قشم ارزان‌تر هستند یا هتل های کیش؟

به‌طورکلی اگر بخواهیم به یک جمع‌بندی درباره هتل های جزیره کیش و قشم برسیم؛ باید بگوییم که هزینه هتل های کیش معمولاً بیش‌تر از هتل های قشم است. تعداد مسافرانی که کیش را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند، چند برابر مسافرانی هستند که وارد جزیره قشم می‌شوند.

از روی تعداد تورهایی که در طول سال به مقصد این دو جزیره برگزار می‌شوند می‌توانید تعداد مسافران جزیره کیش و قشم را متوجه شوید. علاوه بر این تعداد هتل های لوکس کیش چند برابر هتل های لوکس قشم است. بااین‌حال اگر نقش تبلیغات را در نظر نگیریم؛ سه عامل موقعیت جغرافیایی، امکانات هتل و زمان سفر بیش‌ترین تأثیر را بر روی قیمت‌ هتل های جزیره قشم و جزیره کیش دارند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید