شهر باستانی حریره در نزدیکی خود جاذبه‌های خاصی دارد از این رو با ما همراه باشید و از چند جاذبه دیدنی در اطراف شهر باستانی حریره بدانید.

چند جاذبه دیدنی در اطراف شهر باستانی حریره

سلام نو _ سرویس گردشگری: در کنار تفریحات سرگرم کننده و بسیار عالی جزیره کیش، بد نیست به بناهای تاریخی و جذاب این جزیره نیز سری بزنیم. شهر باستانی حریره کیش از مهمترین آثار با قدمت و با ارزش این جزیره محسوب می‌شود که حتی در استان هرمزگان نیز بسیار معروف و پرآوازه است. بدون شک وقتی به شهر تاریخی حریره کیش قدم می گذارید، با یک پشتوانه عمیق، ریشه دار و البته یک فرهنگ شهرنشینی غنی روبرو خواهید شد.

جاذبه‌های تماشایی شهر باستانی حریره

در قسمت اعیان نشین شهر حریره کیش، شما با بنا ها و ساختمان هایی روبرو هستید که بی شباهت به خانه های سنتی و سراهای زیبای بزرگ در کاشان و یزد نیستند. جالب ترین موضوعی که بدون شک توجه مسافران و گردشگران را به خود جلب خواهد کرد، کاشی های به جا مانده از بناها و همینطور وسعت آنها است که به وضوح به ما نشان می دهند مالکان این خانه‌ ها افرادی ثروتمند بوده‌اند.

چند جاذبه دیدنی در اطراف شهر باستانی حریره

ناگفته نماند که نمونه‌های مشابهی از کاشی های به کار گرفته شده در شهر باستانی حریره کیش را به راحتی می‌توانید در تخت سلیمان و سلطانیه مشاهده کنید. اما بد نیست که به شما بگوییم این تنها نکته شگفت آور این شهر نیست و شما در ادامه کند و کاو و کاوش خود از شهر باستانی حریره کیش، با یک مجموعه عجیب در کنار ساحل مواجه خواهید شد که معماری آن بدون شک شما را به فکر وا می دارد. در این مجموعه شما با اتاق هایی روبرو می شوید که کف آنها شیبی ملایم از جهت شمال به جهت جنوب دارند.

همچنین در کنار یکدیگر قرار گرفته و در داخل هر کدام از این اتاق ها یک حوضچه کوچک نیز تعبیه شده است. البته در مورد عملکرد این فضاها نظریه های فراوان و متنوعی را می توانید پیدا کنید. برخی بر این عقیده هستند که این حوضچه ها برای صید کردن مروارید از دل صدف تعبیه شده بوده و عده‌ای دیگر تصور می کنند که این فضا های شیبدار مابین این اتاق ها، محلی برای تهیه و استخراج شیره خرما بوده است.

چند جاذبه دیدنی در اطراف شهر باستانی حریره

به صورتی که در این قسمت ها خرما ها را بر روی یکدیگر قرار می دادند و شیره ای که از آنها تهیه می شده، به واسطه این شیارها به سمت خمره ها سرازیر می گشتند. نظریه دوم منطقی تر است اما حکم قطعی نیست و هنوز هم کاربرد این فضاها برای ما یک موضوع مبهم بوده که پاسخ روشنی برای آن نداریم.

شهر حریره کیش تنها اثر باستانی در این جزیره نیست و شما می توانید در فاصله تقریبی ۵/۳ کیلومتری از این شهر، یک بنای تاریخی و عجیب دیگر را مشاهده کنید با نام شهر زیرزمینی کاریز، که پیشنهاد میکنیم اگر به جزیره کیش سفر کردید بازدید از این شهر زیرزمینی را نیز در برنامه گردشگری خود قرار دهید.

ناگفته نماند که احتمالا گشت و گذار در میان آثار تاریخی و باستانی ممکن است کمی شما را خسته کند، که البته جای نگرانی نیست. شما می توانید به راحتی با استفاده از سرگرمی های لوکس و تفریحات جذاب جزیره کیش مانند کلوپ دریایی، بانجی‌جامپینگ، غواصی و غیره خستگی بازدید از بناهای قدیمی و تاریخی را از تن خود بیرون کنید.

چند جاذبه دیدنی در اطراف شهر باستانی حریره

جاذبه‌های دیدنی نزدیک شهر باستانی حریره

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از دیدنی‌های نزدیک شهر حریره شهر زیرزمینی کاریز است که ۲,۵۰۰ سال قدمت دارد. این شهر در واقع شبکه‌ای از آب‌های زیرزمینی است که با نام قنات کیش نیز شناخته می‌شود. شهر زیرزمینی کاریز در عمق ۱۶ متری زیر زمین قرار گرفته‌ است و ۱۰ هزار متر مربع وسعت دارد.

آدرس: جزیره کیش، بلوار میرمهنا، بعد از میدان المپیک، نرسیده به میدان فارور

آب‌انبار سنتی کیش

آب‌انبار کیش یا آب‌انبار دو قلو کیش در فاصله ۱٫۵ کیلومتری شهر حریره قرار دارد. این آب‌انبار در سال ۱۳۷۲ به‌منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل یک آب‌انبار قدیمی احداث شد و دو گنبد و پنج بادگیر دارد. آب‌انبار کیش معماری سنتی یزد را یادآور می‌شود و به سبک آن ساخته شده است.

آدرس: بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، خیابان درخت سبز

مرکز خرید دامون

مرکز خرید دامون یکی از مدرن ترین و مجهزترین مراکز تجاری کیش به شمار می‌رود که در نزدیکی حریره و ساحل دامون قرار دارد. این مرکز دارای امکانات متعدد و متنوع چون دو طبقه تجاری با انواع فروشگاه‌ها، پیست اسکیت روی یخ و یک طبقه اختصاصی جهت فودکورت و رستوران با چشم‌اندازی تماشایی است.

چند جاذبه دیدنی در اطراف شهر باستانی حریره

آدرس: جزیره کیش، کنار مجتمع دامون کیش ایر و دامون ساحلی کیش

کلوپ دریایی آکواریوس

کلوپ دریایی آکواریوس یکی از مکان‌های تفریحی اطراف شهر باستانی حریره است که می‌توانید در آن لحظاتی شاد و مفرح داشته باشید. در این کلوپ تفریحات هیجان‌انگیز چون غواصی، قایق تندرو، شاتل، بنانا، پاراسل ارائه می‌شود.

آدرس: انتهای خیابان هرمز پشت برج‌های ساحلی پرشین

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید