۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 55434654

باغ پرندگان از زیباترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان است و بسیاری از گردشگران تمایل به بازدید از آن را دارند، همراه باشید و بدانید باغ پرندگان اصفهان در کجاست.

باغ پرندگان اصفهان در کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری اصفهان باغ پرندگان اصفهان می باشد که در آن گونه های متنوعی از پرندگان نگهداری می شوند و بازدیدکنندگان می توانند از تماشای آن ها لذت ببرند. در تمام طول سال تعداد زیادی بازدیدکننده به این مکان می روند. در واقع باغ پرندگان اصفهان یکی از بخش های پارک ناژوان اصفهان محسوب می شود. در ادامه به توضیحاتی درباره باغ پرندگان و محل قرارگیری آن در اصفهان می‌پردازیم.

باغ پرندگان؛ جاذبه‌ای تماشایی در اصفهان

این مکان علاوه بر آن که یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری محسوب می شود، یکی از مراکز شناسایی و تحقیق پرنده شناسی به شمار می رود. با همت و تلاش مسولان، این مرکز فعالیت خود را در مرداد سال ۱۳۷۵ شروع کرد. این مجموعه در مساحتی به وسعت ۵۵ هزار متر مربع تشکیل شده است که ۱۷ هزار متر مربع از آن به محوطه داخلی باغ اختصاص یافته و ۴۰ هزار متر مربع دیگر نیز در زیر سقف توری قرار گرفته است و بر روی تعداد ۱۶ ستون فلزی که دارای ارتفاعی بین ۲۵ تا ۳۲ متر در این بخش استوار شده است.

باغ پرندگان اصفهان در کجاست؟

در این مجموعه بالغ بر ۱۳۰ گونه پرنده متنوع دیده نگهداری می شود. تراکم بسیار متنوعی در این باغ از پرندگان به چشم می خورد و به این دو شرط بستگی دارد: اولین شرط این است که جمع آوری پرندگان تا چه مقداری امکان پذیر است و دومین شرط این که تا چه حد با محیط سازگاری داشته باشند. با این شرایطی که برای گردآوری پرندگان در این مجموعه گفته شد، از برخی گونه های پرندگان تنها یک جفت وجود دارند و در مقابل از گونه های دیگر، چندین جفت وجود دارند.

در تمام بخش هایی که در این مجموعه وجود دارند می توان تحقیق و پژوهش های بسیار مفیدی را انجام داد. مجموعه باغ پرندگان اصفهان نه تنها مرکزی دیدنی و گردشگری محسوب می شود، بلکه می توان در آن جنبه های آموزشی و پژوهشی را یافت کرد.

در این مجموعه، بخش های بسیار متنوعی برای زیستگاه پرندگان به وجود آمده که در این بخش با آن ها آشنا می شویم:

برکه ها

در این مجموعه چندین برکه کوچک و بزرگ وجود دارند که زیستگاه پرندگانی همچون قو، غاز، اردک، فلامینگو می باشند.

باغ پرندگان اصفهان در کجاست؟

یکی از برکه ها که ابعاد بزرگی دارد در بخش مرکزی باغ پرندگان قرار دارد و پرندگان زیادی در آن وجود دارند. در این بخش پرندگانی همچون اردک ها، فلامینگو ها، پلیکان ها و قوها در این برکه ها زندگی می کنند.

قفس های شیشه ای

در مجموعه باغ پرندگان اصفهان که یکی از دیدنی های اصفهان محسوب می شود قفس های شیشه ای دیده می شوند که شباهت زیادی به گلخانه ها دارند و برای پرندگانی ساخته شده که در شرایط جوی و آب و هوای اصفهان قادر به ادامه حیات نیستند. به همین منظور امکاناتی اعم از شوفاژ، دستگاه تهویه، کولر و… در آن ها قرار داده شده تا زیستگاه مناسبی را برای برخی پرندگان نظیر طوطی ها، توکان ها و… پدید آورند.

صخره

صخره را برای پرندگانی که در مناطق کوهستانی و بیابانی زندگی می کنند در ضلع شرقی باغ ساخته شده است. پرندگانی که در صخره باغ پرندگان زندگی می کنند نظیر کبک ها، تیهوها و بلدرچین ها می باشند.

باغ پرندگان اصفهان در کجاست؟

فضاهای سبز و جنگلی

برای پرندگانی که در زیستگاه هایی جنگلی و سرسبز زندگی می کنند، فضایی سرسبز و جنگل مانندی طراحی شده است تا پرندگانی همچون طاووس ها و قرقاول ها در آن ها به راحتی بتوانند زندگی کنند.

قفس های فلزی

برخی از پرندگانی که در این باغ وجود دارند به دلایل مختلفی نمی توانند در باغ آزادانه حرکت کنند و آن ها را در قفس هایی که از آهن و فلز ساخته شده اند نگهداری می کنند. این پرندگان از نوع شکاری هستند و این قفس هایی که برای آن ها ساخته شده اند بسیار شبیه به صخره و کوهستان ها می باشند. پرندگانی که در این قفس ها هستند شامل عقاب، جغد، شاهین می شوند.

محل قرارگیری باغ پرندگان در اصفهان

آدرس: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

شماره تماس: ۳۷۷۱۳۵۰۰-۰۳۱

ساعات بازدید: ۰۸:۳۰ تا ۱۸:۰۰ در شش ماه اول سال و ۰۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در شش ماه دوم سال.

باغ پرندگان اصفهان در مجموعه ناژوان، در ساحل زاینده‌رود قرار دارد. این موقعیت یکی از بهترین مکان‌ها در حاشیه زاینده‌رود و از نظر آب‌وهوا، مناسب‌ترین محل برای نگهداری این پرندگان است.

باغ پرندگان اصفهان در کجاست؟

بهترین گزینه‌ها برای دسترسی به این مجموعه استفاده از خودروی شخصی یا تاکسی‌های آنلاین است. برای دسترسی شخصی از پل وحید به‌سمت سه‌راه سیمین در امتداد پارک ناژوان پیش بروید. نرسیده به خیابان سیمین (سهروردی)، بعد از میدان به‌سمت راست بپیچید و وارد پارک ناژوان شوید. در پارک کافی است در خیابان الفت پیش بروید تا به باغ پرندگان برسید. شلوغی و ترافیک را در ایام پرگردشگر و تعطیلات در نظر بگیرید.

در سال‌های اخیر بخش خصوصی به کمک شهرداری شهر اصفهان نمونه‌هایی از پروانه‌ها و نمونه‌هایی از خزندگان را گردآوری کرده و در مجموعه‌هایی به نام‌های باغ پروانه‌ها و باغ خزندگان در ناژوان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. آکواریوم اصفهان نیز در فاصله کمی از باغ پرندگان قرار دارد و می‌توانید هم‌زمان از تمام مجموعه‌ها در یک روز بازدید کنید.

شاید که بازدیدکنندگان لحظات خوشی را در باغ پرندگان تجربه کنند؛ اما دوستداران حیات وحش و حامیان حیوانات نگاه متفاوتی نسبت به این مکان دارند. از دید آن‌ها در این باغ پرندگانی زندگی می‌کنند که به‌طور معمول نباید در حبس باشند؛ پرندگانی همچون عقاب و شاهین که از نظر این افراد در باغ پرندگان دچار افسردگی می‌شوند.

باغ پرندگان اصفهان در کجاست؟

اغلب گونه‌هایی که از حیات وحش ایران در این باغ نگهداری می‌شوند توانایی زادآوری در اسارت را ندارند و همین مساله آن‌ها را در خطر انقراض قرار می‌دهد. نکته مهم اینجاست که این جانداران از طبیعت و حتی از تالاب‌ها و مناطق تحت حفاظت به این باغ آورده شده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 0
    آخر مطلب نیش زدید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید