موج‌های آبی مشهد از جاذبه‌های درجه یک و جالب شهر به حساب می‌آید از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم سرزمین موج های آبی چند سرسره دارد.

سرزمین موج های آبی چند سرسره دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: همه ما مشهد را با حرم مطهر امام هشتم می‌شناسیم و قصدمان از سفر، زیارت است. اما در کنار زیارت، تفریحات بسیاری در این شهر وجود دارد که یکی از آن‌ها پارک‌های آبی مشهد است. مشهد جاذبه‌های بسیاری دارد که هر بیننده‌ای را خیره خواهد کرد. از بازار و مراکز بزرگ خرید گرفته تا پارک های آبی که بی‌نظیرند. این شهر ۴ پارک آبی دارد اما سرزمین موج های آبی مشهد در رتبه اول قرار دارد. امکانات مختلف، تجهیزات حرفه‌ای، فضای شاد و هیجانات مختلف همگی دست‌به‌دست هم دادند تا سرزمین موج های آبی مشهد بهترین پارک آبی شود.

سرزمین موج های آبی؛ هیجان‌انگیز و جالب

تفریحات آبی از پرطرفدارترین تفریحات در سرتاسر جهان به‌ویژه کشورهای گرمسیری است. طبیعی‌ترین حالت این تفریح شنا یا آب‌تنی در آب دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سواحل کنار دریاست؛ به شرطی که دارای عمق مناسب و آبی سالم و پاکیزه باشند. اما برای اینکه خیال‌مان از این مشکلات هم راحت باشد، پارک‌های آبی را به‌وجود آورده‌اند. پارک‌های آبی نوعی شبیه‌سازی جالب از شنا در آب‌های آرام یا خروشان است.

سرزمین موج های آبی چند سرسره دارد؟

این پارک‌ها، دارای انواع استخرها و سرسره‌های هیجان‌انگیزند که لذت آب‌تنی را در فضایی امن و سالم دوچندان می‌کنند. یکی از بزرگترین پارک‌های آبی خاورمیانه در شهر مشهد واقع شده و نام آن سرزمین موج‌ های آبی است. این پارک آبی با فراهم کردن امنیت آبی مناسب در فضایی پر از هیجان و تفریح، مقصد بسیاری از گردشگران در سفر به مشهد مقدس شده است. با مراجعه به سرزمین موج‌ های آبی مشهد می‌توان از امکانات، خدمات و تفریحات لذت‌بخش آن بهره‌مند شد و خاطرات خوبی رقم زد.

مجموعه سرزمین موج‌ های آبی که در بلوار اندیشه‌ شهر مشهد واقع شده در زمینی به مساحت ۸ هزار و۴۶۰ متر مربع و با زیر بنایی ۲۳ هزار متری در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد. این پارک آبی اولین و بزرگترین مجموعه‌ آبی سرپوشیده در کشور است و از نظر تجهیزات و تنوع و امکانات آبی در رده بهترین پارک‌های آبی خاورمیانه و حتی آسیا قرار می‌گیرد. این پارک تا قبل از تبدیل مجموعه آبی المپیک ۲۰۰۸ پکن به پارک آبی در سال ۲۰۱۰‌، بزرگترین پارک آبی قاره آسیا شناخته می‌شد.

سرزمین موج های آبی چند سرسره دارد؟

مجموعه سرزمین موج‌ های آبی از تمامی استانداردهای جهانی لازم برای بهترین بودن برخوردار است و به همین دلیل انتخاب اول گردشگران و زائران مشهد مقدس است. در ادامه به امکانات و تفریحات این پارک آبی مشهور می‌پردازیم.

سرسره‌های مهیج پارک آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی مشهد، سرسره‌های استاندارد و امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرسره جت موج: این سرسره به‌عنوان طولانی‌ترین سرسره آبی ایران شناخته می‌شود؛ سرسره‌ای با طول ۳۰۰ متر و ارتفاع ۱۴ متر که در سال ۲۰۱۶ میلادی در سرزمین موج‌های آبی مشهد نصب شد. در این سرسره، چهار جت پرقدرت کار انتقال تیوپی دونفره را در سربالایی‌های طول مسیر بر عهده دارند. این سرسره ساخت شرکت Wiegand.maelzer کشور آلمان و دارای استاندارد EN ۱۰۶۹ اروپا و استاندارد ۱۴۲۳۸ ایران است.
  • سرسره سقوط آزاد (Freefall): سرسره‌ای با ارتفاع ۱۴ متر و با بدنه فلزی و استیل که در سال ۲۰۱۶ در سرزمین موج‌های آبی مشهد نصب شد. این سرسره ساخت شرکت Wiegand waterrides کشور آلمان و دارای استاندارد EN ۱۰۶۹ اروپا و استاندارد ۱۴۲۳۸ ایران است.

سرزمین موج های آبی چند سرسره دارد؟

  • سرسره سوپر لوپ (Super Loop): سرسره‌ای کابین‌دار با طول ۱۴۰ متر و ارتفاع ۱۴ متر که در سال ۲۰۱۳ میلادی در سرزمین موج‌های آبی مشهد نصب شد. این سرسره ساخت شرکت Proslide Technology کشور کانادا و دارای استاندارد EN ۱۰۶۹ اروپا و استاندارد ۱۴۲۳۸ ایران است.
  • سرسره تورنادو (Tornado): سرسره‌ای با طول ۱۳۰ متر و ارتفاع ۱۴ متر که در سال ۲۰۱۳ میلادی در سرزمین موج‌های آبی مشهد نصب شد و تجربه سواری گروهی بر یک سرسره را فراهم می‌کند. این سرسره، به‌عنوان شاهکار صنعت سرسره‌سازی، ساخت شرکت Proslide Technology کشور کانادا و دارای استاندارد EN ۱۰۶۹ اروپا و استاندارد ۱۴۲۳۸ ایران است.
  • سرسره تاپسی: سرسره‌ای با طول ۱۱۵ متر و ارتفاع ۱۱ متر، ساخت شرکت Proslide Technology کشور کانادا که برنده بهترین سرسره آبی سال ۲۰۱۰ از طرف انجمن پارک‌های آبی جهان شد. این سرسره متشکل از دو بخش تونل و قیف است؛ قیف‌های این سرسره به‌گونه‌ای طراحی شده است که پیش از ورود تیوب به دهانه تونل با تکان‌هایی ناگهانی، هیجان خاصی ایجاد می‌کند. سرسره تاپسی در سال ۲۰۱۱ میلادی در سرزمین موج‌های آبی مشهد نصب شد و دارای استاندارد EN ۱۰۶۹ اروپا و استاندارد ۱۴۲۳۸ ایران است.

سرزمین موج های آبی چند سرسره دارد؟

  • سرسره کامیکاز: سرسره‌ای تک‌نفره و پرهیجان با طول ۶۱ متر
  • سرسره تویستر: سرسره‌ای تک‌نفره با طول ۲۲۰ متر همراه با پیچ‌وخم‌های زیاد
  • سرسره بومرنگ: ویژه پارک آبی بانوان؛ سرسره‌ای با تیوب دونفره با طول ۱۱۰ متر و سرعت بالا
  • سرسره مار کبری: ویژه پارک آبی بانوان؛ سرسره‌ای جدید با تیوب دونفره دارای شیبی تند در ابتدای مسیر
  • سرسره خانواده Family: سرسره‎‌ای جدید با تیوب چهارنفره برای تجربه هیجان گروهی
  • سرسره سفینه: سرسره‌ای تیوپی دونفره با طول ۲۰۰ متر و جت‌هایی در مسیر برای هدایت تیوب در سربالایی‌های طول مسیر
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید