مشهد جاذبه‌های گردشگری زیبایی دارد در این میان با ما همراه باشید تا بدانیم باغ وحش وکیل اباد مشهد تا ساعت چند باز است.

باغ وحش وکیل اباد مشهد تا ساعت چند باز است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: باغ ‌وحش وکیل آباد با چهار هکتار وسعت، تنها باغ ‌وحش مشهد و استان خراسان رضوی، در جنوب غربی این شهر و در کنار پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد. انواع مختلفی از حیوانات گوشت‌خوار، علف‌خوار، آبزی و پرندگان مانند شیر، ببر، گوزن، لاما، قوچ، گرگ، میمون، تایگون، پلنگ، سیاه گوش و غیره در این مجموعه گردآوری شده‌اند. نیمی از جانداران حاضر در باغ وحش بومی و نیمی‌ دیگر غیربومی هستند. مجموعه ۶۱ گونه از پستانداران، ۴۹ گونه از پرندگان، ۱۰ گونه از آبزیان و پنج گونه از خزندگان در این باغ وحش زندگی می‌کنند. در ادامه به ساعت کاری این باغ وحش دیدنی می‌پردازیم.

آشنایی با باغ وکیل‌آباد

باغ وکیل آباد در گذشته با نام میرطراز شناخته می‌شد. این تفرجگاه‌ قدیمی شهر مشهد در واقع ملکی بود که به‌همراه قنات واقع در آن توسط حاج حسین ملک در سال ۱۳۴۸ وقف عام و به شهرداری شهر مشهد واگذار شد. این باغ ۷۰ هکتار وسعت دارد و با وجود درختان سربه‌فلک‌کشیده کاج، سرو، تبریزی، زبان گنجشک، افرا، ارغوان، باران طلایی و چنار و درختان میوه چون توت، شاه‌توت، گردو و زیتون، رودخانه‌های فصلی و قناتی که سرچشمه این طبیعت سرسبز است، آب‌ و هوایی منحصربه‌فرد و فضایی جذاب برای بازدیدکنندگان می‌کند.

باغ وحش وکیل اباد مشهد تا ساعت چند باز است؟

حسین ملک، فرزند بزرگ حاج محمد کاظم ملک‌ التجار و یکی از خیرین مشهور ایرانی بود که در سال ۱۲۵۰ هجری شمسی در تهران به دنیا آمد. وی اصالتا تبریزی و مجتهدزاده بود. موقوفات زیادی مانند باغ ملی مشهد، خانه ملک مشهد، بیمارستان‌های چناران و تربت‌جام (و موقوفات آن دو)، باغ صبای تهران و قصر ملک شهر ری از حسین ملک باقی مانده است؛ به‌طوری که که در آستان قدس رضوی اداره‌ای به نام اداره موقوفات ملک وجود دارد.

حسین ملک در سال ۱۳۱۶ موزه و کتابخانه ملک، نخستین موزه وقفی را در تهران تاسیس و املاک و مستغلاتی را نیز وقف آستان قدس رضوی کرد. اختصاص دو میلیون متر مربع زمین جهت ساخت خانه برای فرهنگیان و واگذاری چند ۱۰ هزار متر زمین برای پارک عمومی در مشهد از دیگر کارهای خیر او هستند. یکی از میادین اصلی شهر مشهد نیز با نام ملک آباد شهرت دارد؛ میدانی که در نزدیکی باغ ملک آباد قرار گرفته است.

پارک وکیل آباد به‌دلیل آب و هوای این باغ و نزدیکی آن به طرقبه، منطقه‌ای ییلاقی به شمار می‌آید. در میان درختان این باغ، انواع پرندگان چون مینا، طوطی، شانه به سر، جغد، انواع بلبل و غیره زندگی می‌کنند.

باغ وحش وکیل اباد مشهد تا ساعت چند باز است؟

در دل این پارک، چند باغ دیگر نیز وجود دارد که در ادامه مطلب، آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک وکیل آباد، عمارتی در نزدیکی استخر قدیمی و مرکز وکیل آباد است که در گذشته ساختمان ییلاقی و تابستان‌نشین مرحوم ملک بود. این عمارت در ابتدا به‌عنوان مهمان‌خانه و سپس به‌عنوان موزه به فعالیت خود ادامه داد. تبدیل درختان خشکیده به نشانه‌های چوبی، لانه و دانخوری برای پرندگان، نصب بنرهای تبلیغاتی رفتار با حیوانات از جمله اقدامات قابل ستایش این مجموعه هستند.

پارک وکیل آباد در آبان ماه سال ۱۳۹۲ با مصالح طبیعی مورد بازسازی قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد که سنگ بستر این پارک جنگلی از سنگ خارا یا گرانیت ساخته شده و ضمن زیبایی، از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار است. در کف سازی، پله‌ها و نماکاری‌های پارک نیز از همین سنگ استفاده شد. به‌علاوه یک چشمه قدیمی و فعال با سه دهانه در پارک وجود داشت که بازسازی و ترمیم شد و از برداشت غیر قانونی آب از آن جلوگیری به عمل آمد.

باغ وحش وکیل اباد مشهد تا ساعت چند باز است؟

ساعت کاری باغ وحش وکیل اباد مشهد

یکی از بخش های تماشایی پارک وکیل آباد مشهد، باغ وحش وکیل آباد می باشد که به عنوان تنها باغ استان خراسان رضوی شناخته می شود. از جمله حیواناتی که در این باغ وحش زندگی می کنند جانورانی گوشت خوار، علف خوار و آبزی می باشند که می توان به ببر، گرگ، شیر، گوزن، میمون، پلنگ، لاما، سیاه گوش، تاگون، قوچ اشاره کرد. در میان جانورانی که در این باغ وحش زندگی می کنند، نیمی از آن ها بومی و مابقی غیربومی هستند.

همچنین علاوه بر جانوران نام برده شده، پرندگان، خزندگان و آبزیانی هم در این باغ وحش نگهداری می شوند. بخشی از باغ وحش وکیل آباد مشهد به بخش حیوانات تاکسیدرمی شده اختصاص داشته که گردشگران می توانند ازآن ها هم دیدن کنند. این بخش از پارک وکیل آباد برای گردشگران به خصوص کودکان بسیار هیجان انگیز بوده و پیشنهاد می شود اگر به همراه فرزندتان به این باغ گردشگری می روید، حتما به این بخش از باغ نیز سری بزنید.

باغ وحش وکیل اباد مشهد تا ساعت چند باز است؟

اگر قصد بازدید از به باغ وحش وکیل آباد را دارید، خوب است بدانید این باغ وحش دارای ورودی های جداگانه ای می باشد که می بایست برای مراجعه به هرکدام بلیطی جداگانه تهیه نمایید. یکی از این بخش ها به حیوانات و دیگری نیز به بخش حیوانات تاکسیدرمی شده اختصاص یافته است.

اگر در میان جاهای دیدنی مشهد قصد داشتید به سراغ پارک وکیل آباد بروید و از باغ وحش آن دیدن کنید، خوب است بدانید ساعت کاری این باغ وحش در نیمه اول سال از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۸:۳۰ عصر و در نیمه دوم سال از ساعت ۸:۳۰ صبح تا پیش از غروب آفتاب می باشد.

آدرس باغ وحش باغ وکیل آباد مشهد: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، کنار کوهستان پارک

شماره تماس باغ وحش پارک وکیل آباد مشهد: ۳۵۰۱۴۴۳۳-۰۵۱

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید