تور علمی و گردشگری روز شنبه از مرز باجگیران خراسان رضوی وارد ایران شدند.

مدیران راهداری از ۱۰ ملیت مختلف در قالب تور گردشگری وارد ایران شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، این تور علمی- گردشگری با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی و با استقبال مسوولان محلی قوچان و پایانه مرزی باجگیران حوالی ساعت ۹ صبح از ترکمنستان وارد ایران شدند.

ربیس اداره امور بین الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه استقبال از این تور پگفت: امروز ۲۲ نفر از مدیران و مسوولان راه و راهداری از ۱۰ ملیت مختلف از کشورهای مستقل مشترک المنافع با میزبانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با یک اتوبوس‌ ویژه وارد کشور شدند.

مهدی علمدار بیان داشت: سفر این گروه در ایران در قالب ۶ شب و هفت روز با عبور و اقامت در شهرهای قوچان، توس، مشهد، نیشابور، سبزوار، بجنورد، آزادشهر، گرگان، قائم شهر، فیروز کوه، تهران، زنجان، تبریز انجام خواهد شد و در نهایت این گروه از مرز "نوردوز" ، ایران را به مقصد کشور ارمنستان ترک خواهند کرد.
وی خاطر نشان کرد: اهداف برگزاری تور مزبور توسعه راههای بین‌ المللی و حمل و نقل بار و مسافر، همکاری‌ های علمی و فناوری، آشنایی با اماکن تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌ های گردشگری‌ کشورهای مسیر جاده ابریشم و تحکیم روابط دوستی راهداران کشورهای مشترک ‌المنافع با راهداران ایران و ترغیب ترددهای بین کشورها اعلام شده است.

کشورهای مستقل مشترک المنفافع شامل برخی از جمهوری های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است که در یک پیمان همکاری امنیتی و اقتصادی تشکیل شده اند و در حال حاضر جمهوری های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس ، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاستان و مولداوی عضو این اتحادیه هستند و ترکمنستان از سال ۲۰۰۵ میلادی به عنوان عضو همکار با کشورهای مستقل مشترک المنافع مشارکت دارند.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که این مرز در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد واقع است.

بین ایران و ترکمنستان چهار گذرگاه مرزی شامل سرخس، لطف آباد، باجگیران (در خراسان رضوی) و اینچه برون (در گلستان) وجود دارد که عمده ترددهای تجاری ریلی و جاده ای بین ۲ کشور به ترتیب از طریق گذرگاههای سرخس، اینچه برون و لطف آباد انجام می‌شود.

پایانه مرزی باجگیران در ۳۵ کیلومتری جنوب عشق آباد پایتخت ترکمنستان واقع شده است.

همچنین این پایانه مرزی در ۸۰ کیلومتری مرکز شهرستان قوچان و ۲۲۵ کیلومتری مشهد قرار دارد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید