۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 55433298

چالیدره از نقاط جذاب گردشگری در مشهد به حساب می‌آید به همین جهت با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه به چالیدره مشهد برویم.

چگونه به چالیدره مشهد برویم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: چالیدره به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر مشهد می باشد که در فاصله ۳۰ کیلومتری از غرب مشهد و مابین دو کوه و میان دره ارغوان و چندین دره دیگر واقع شده است. این مجموعه جزئی از شهرستان طربقه شاندیز محسوب شده و برای رسیدن به آن حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارید.

چالیدره مشهد؛ جاذبه‌ای درجه یک

چالیدره در حقیقت یک سد خاکی است که برای تامین آب شرب و کشاورزی منطقه طرقبه بر روی رودخانه چاغرق ساخته شده است. ساخت این سد خاکی عظیم از سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۱ به طول انجامید. در ابتدا تنها کاربری این سد، تامین آب کشاورزی و شرب منطقه طرقبه بود. اما به تدریج مردم محلی و اهالی مشهد برای تفریح به این منطقه مراجعه کردند. به همین خاطر، شهرداری به فکر افتاد تا این سد را تبدیل به یک منطقه گردشگری و توریستی کند. به همین خاطر مدتی بعد و به تدریج، امکانات تفریحی مختلف مثل بانجی جامپینگ، تله کابین، قایق پدالی، انواع رستوران و سایر امکانات رفاهی و خدماتی به این منطقه اضافه شدند.

چگونه به چالیدره مشهد برویم؟

امروزه چالیدره مشهد را می‌توان یک مرکز تفریحی، رفاهی و خدماتی کامل دانست که می‌توانید ساعت‌ها در آن سرگرم باشید و از تفریحات هیجان انگیز و متنوع آن لذت ببرید. این منطقه جذاب به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی‌شده است. هزینه ورودی ارزان در کنار امکانات رفاهی متنوع اینجا را به‌ جایی راحت برای گردشگری و گذراندن اوقات درخشان بدل کرده است. در اینجا همه چیز پیدا می‌شود.

چالیدره یکی از مناطق زیبای مشهد است که در دل طرقبه قرار دارد. این منطقه زیبا و کوهستانی، طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کرده است و می‌تواند خاطره زیبایی را از سفر به مشهد مقدس در ذهن شما نیز به یادگار بگذارد. اما قبل از بازدید از چالیدره مشهد باید این مساله را در نظر داشته باشید که به صورت کلی طرقبه یک منطقه کاملا ییلاقی و کوهستانی است. به همین خاطر همه ساله، زمستان‌های سردی را تجربه می‌کند. اما سرمای هوا آنطور نیست که شما را آزار دهد و نتوانید آن را تحمل کنید. در مجموع می‌توان بهترین زمان بازدید از چالیدره مشهد را فصل بهار دانست.

چگونه به چالیدره مشهد برویم؟

در این فصل هوا بسیار معتدل است و در عین حال نسیمی خنک صورت شما را نوازش می‌کند. همچنین در فصل تابستان هم می‌توانید از گرمای مشهد به این منطقه پناه بیاورید و کمی از هوای خنک آن لذت ببرید.

چالیدره مشهد محلی مناسب برای پیک نیک می باشد که خانواده های زیادی آن را برای پیک نیک و تفریح خود انتخاب می کنند. بدین صورت که پیش از رفتن تمام وسایل لازم برای پیک نیک را همراه خود داشته باشید و پس از رسیدن به این مجموعه، محل مناسبی را برای خود انتخاب کنید و بساط پیک نیک را به پا کنید. همچنین می توانید بسیاری از وسایل لازم خود را از ای مجموعه تهیه کنید و وسایل زیاد و اضافی همراه خود نبرید.

مهمترین نکته ای که باید برای گشت و گذار در مجموعه تفریحی چالیدره مشهد رعایت کنید، آلوده نکردن محیط زیست بوده و از رها کردن زباله های خود در طبیعت جدا خودداری کنید.

نحوه دسترسی به چالیدره مشهد

اگر می خواهید به سمت این جاذبه تفریحی بروید، می بایست ابتدا خود را به شهر مشهد برسانید.

چگونه به چالیدره مشهد برویم؟

سپس مسیر میدان آزادی را پیش بگیرید، هنگامی که به میدان آزادی رسیدید، وارد اتوبان وکیل آباد شده و در این اتوبان مسیر سمت غرب را پیش گرفته و تا رسیدن به میدانی بزرگ، مسیرتان را ادامه دهید. سومین خروجی میدان را که بلوار امام رضا می باشد وارد شده بعد از آن وارد کمبربندی امام خمینی طرقبه شده تا به میدان شهر طرقبه برسید. بعد از میدان مسیر جاده نغندر را پیش گرفته و حدود ۳ کیلومتر پیش بروید. در نهایت پس از طی این مسافت می توانید به مجموعه چالیدره مشهد برسید. برای استفاده از پارکینگ مجموعه می بایست مبلغی را پرداخت نمایید.

اگر بخواهید با وسایل نقلیه عمومی به این مجموعه گردشگری بروید، مسیرهای مختلفی پیش روی شما قرار دارد. در صورتی که بخواهید برای رسیدن به مجموعه از اتوبوس های بین شهری استفاده کنید، می بایست در ایستگاه طرقبه از اتوبوس پیاده شده و از همانجا سوار تاکسی هایی شوید که مسیرشان به سمت چالیدره می باشد. مسیر دیگری از وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن چالیدره وجود دارد که می توانید سوار خط یک مترو شده و در ایستگاه وکیل آباد از مترو پیاده شوید. تاکسی هایی وجود دارند که شما را به این مجموعه تفریحی می رسانند.

چگونه به چالیدره مشهد برویم؟

آدرس مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره مشهد: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، منطقه طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نغندر

شماره تماس مجموعه گردشگری و تفریحی چالیدره مشهد: ۳۱۴۲۴-۰۵۱

ساعت کاری این مجموعه تفریحی همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۲ بامداد است که گردشگران می توانند در این بازه زمانی به سراغ آن بروند و روز هیجان انگیز و پر از تفریحی را برای خود رقم بزنند. لازم به ذکر است که برای ورود به مجموعه نیازی به پرداخت هزینه وجود نداشته و تنها برای استفاده از پارکینگ مجموعه می بایست هزینه ای را پرداخت نمایید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید