شهربازی‌ها از نقاط محبوب گردشگری هر مقصدی است، از این رو با ما همراه باشید و درباره چند بازی جالب در شهربازی ملت مشهد که نباید از دست داد، بدانید.

چند بازی جالب در شهربازی ملت مشهد که نباید از دست داد!

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک ملت مشهد یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پارک های مشهد است که در غرب این شهر قرار دارد. این پارک میزبان شهربازی ملت است که با وسایل بازی بسیار مدرن و چرخ‌وفلک خود شهرت دارد. پارک ملت از مکان های دیدنی مشهد و یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های شهر است. مساحت این بوستان ۷۲۰ هزار مترمربع (۷۲ هکتار) است و بیش از ۳۵ هزار درخت قدیمی چند ده‌ساله در این بوستان زیبا کاشته شده‌اند. وسایل بازی شهربازی ملت شامل سه دسته وسایل هیجانی، خانوادگی و کودکان است. وسایل هیجانی عبارت‌اند از پرواز در آسمان، اسکیت بورد، آکروجت فضایی، ترن هوایی، تاپ اسپین، تاب گردان، سورتمه، سالتو، حریم وحشت، کشتی دوقلو، فایربال، صندلی فضایی و گردباد است.

پارک ملت و شهربازی جذاب آن

در ضلع غربی بوستان، زمین‌های ورزشی بوستان قرارگرفته است. این زمین‌ها شامل بزرگ‌ترین استخر روباز مشهد به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع (طول ۵۰ متر و عرض ۲۵ متر و با عمق ۱ تا ۳ متر) با گنجایش ۴۰۰ نفر، زمین چمن فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس است.

چند بازی جالب در شهربازی ملت مشهد که نباید از دست داد!

دورتادور بوستان، زمین مخصوص دویدن و ورزش قرار دارد. «باغ رز» قسمتی سرپوشیده از بوستان و ویژه بانوان بوده که دارای امکانات و تجهیزات ورزشی است. شهربازی پارک ملت یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی شهر است که اغلب گردشگران در سفر به مشهد بازدید از آن در برنامه‌های خود می‌گنجانند. این مجموعه از قسمت مرکزی تا قسمت‌های شرقی پارک را شامل می‌شود. این شهربازی در سال ۱۳۵۱ خورشیدی احداث شد و اولین شهربازی مشهد به‌حساب می‌آید. این شهربازی تا به امروز تغییرات بسیار بسیاری کرده است.

چرخ‌وفلک این شهربازی با قطر ۸۰ متر بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ‌وفلک مرتفع در دنیا است. این چرخ‌وفلک ۲۵۰ تنی در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسید و قادر است در هر دور خود ۴۵۰ نفر را تا ۸۰ متر بالا ببرد. این چرخ فلک را بخش خصوصی، در دو سال نصب و راه‌اندازی کرده است و این مجموعه اولین دارنده استاندارد تجهیزات شهربازی در کشور بوده که از سال ۱۳۹۰ به عضویت اتحادیه جهانی IAAPA درآمده است.

چند بازی جالب در شهربازی ملت مشهد که نباید از دست داد!

بازی‌های جالب و مهیج شهربازی ملت

فانفار

اولین وسیله بازی و سرگرمی که باید در پارک ملت مشهد به سراغ آن برویم، چرخ‌وفلک فانفار است. این چرخ‌وفلک با قطر ۸۰ متر، با ظرفیت ۴۵۰ نفر، شما را تا ارتفاع ۸۰ متری از زمین بالا می‌برد و به شما فرصت می‌دهد تا شهر را از جایی دور از دسترس تماشا کنید. چرخ‌وفلک شهربازی ملت مشهد، در سال ۱۳۸۴ هجری.ش به این مجموعه اضافه شد که بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ‌وفلک مرتفع دنیاست.

اسکیت‌بورد

اسکیت‌بورد، نوعی اسکیت غول‌آسا است که روی یک ریل U شکل، به ارتفاع ۳۰ متر با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. ظرفیت این دستگاه ۱۶ نفر و مدت زمان بازی ۳ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

اسکای فلایر

دستگاه اسکای فلایر نوعی تاب چرخشی است که هم‌زمان با نگه‌داشتن شما در ارتفاع ۲۴ متری، با سرعت ۹ دور در دقیقه می‌چرخد. ظرفیت اسکای فلایر ۲۴ نفر و مدت زمان بازی ۴ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

چند بازی جالب در شهربازی ملت مشهد که نباید از دست داد!

ترن هوایی

ترن هوایی یکی از هیجان‌انگیزترین دستگاه‌های شهربازی پارک ملت مشهد است. این ترن با سرعتی نزدیک به ۶۰ کیلومتر بر ساعت در مسیری بالا و پایین حرکت می‌کند. ظرفیت ترن هوایی ۱۶ نفر و مدت زمان بازی ۳ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

گردباد

سوار گردبادشدن در شهربازی پارک ملت مشهد، تجربه‌ای شبیه گیرکردن در یک گردباد خطرناک است. ظرفیت این دستگاه ۲۴ نفر و مدت زمان بازی ۳ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

صندلی فضایی

صندلی فضایی یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های پارک ملت مشهد است. در صندلی فضایی، در ارتفاع ۱۳متری به مدت چند دقیقه به سرعت چرخ خواهید خورد. ظرفیت دستگاه ۱۶ نفر و مدت زمان بازی ۳ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۵۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

سقوط

سقوط آزاد بخشی است که مخصوص افراد با دل و جرئت است. اگر توانایی سقوط آزاد از ارتفاع ۲۰ متری را دارید، این چالش را از دست ندهید.

چند بازی جالب در شهربازی ملت مشهد که نباید از دست داد!

آکروجت فضایی

آکروجت فضایی در شهربازی ملت مشهد، دستگاهی است که فرد را در ارتفاعی نزدیک به دو متر، معلق نگه می‌دارد. ظرفیت این دستگاه ۳۲ نفر و مدت زمان بازی ۱۲ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۲۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

سورتمه

سورتمه، تجربه چرخیدن با سرعت ۴۴ کیلومتر بر ساعت است. احتمالا از فکرکردن به آن هم سرتان گیج می‌رود! ظرفیت سورتمه در شهربازی ملت مشهد، ۴۰ نفر و زمان بازی ۳ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۲۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

مری گوراند

مری گوراند یکی از وسایل بازی کودکان است که حتی بزرگ‌سالان از آن لذت می‌برند. اسب‌های رنگارنگ و زیبایی که به آرامی می‌چرخند و یادآور خاطرات خوش کودکی‌اند.

کشتی دوقلو

کشتی دوقلو دستگاهی است که شما را بین زمین و آسمان تاب می‌دهد. مدت زمان بازی کشتی دوقلو ۳ دقیقه است. طبق محدودیت‌های مشخص‌شده، استفاده از این دستگاه برای افرادی با حداقل قد ۱۰۰ سانتی‌متر امکان‌پذیر است.

آفتاب مهتاب

آفتاب مهتاب در شهربازی پاک ملت، همان چرخ‌وفلک در سایز کوچک و مناسب کودکان است.

چند بازی جالب در شهربازی ملت مشهد که نباید از دست داد!

موتور کراس

موتور کراس یکی از بازی‌های مخصوص کودکان است که تجربه‌ای شبیه موتورسواری واقعی است.

تونل وحشت

تونل وحشت یکی از بازی‌های ثابت اکثر شهربازی‌ها است. اکثر بزرگ‌سالان از اینکه در موقعیت‌های ترسناک قرار بگیرند لذت می‌برند. تونل وحشت فرصت مناسبی برای ترس و هیجان است.

شاتل باس

دستگاه شاتل باس، وسیله‌ای مناسب کودکان است که تجربه‌ای مشابه اتومبیل‌رانی واقعی است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید