برخی از مواد غذایی و خوراکی ها موجب افزاش طول عمر و به تاخیر انداختن پیری می شود؛ برای افزایش طول عمر و همچنین بهبود کیفیت زندگی خود، این ۸ مواد غذایی را بشناسید.

با خوردن این خوراکی ها دیگر پیر نمی شوید + راز جوانی چیست؟

به گزارش سلام نو، آیا شما هم بدنبال روش هایی برای افزایش طول عمر خود هستید؟ در حالی که هیچ یک از ما برای همیشه زندگی نخواهیم کرد، اما می توانیم با سبک زندگی مناسب و سالم چند سال اضافی را به زندگی خود اضافه کنیم. برای افزایش طول عمر و همچنین بهبود کیفیت زندگی خود، این ۸ مواد غذایی را بشناسید.

۱- بلوبری

غنی‌ترین منبع فلاونوئیدها به‌خصوص آنتوسیانین‌ها در بلوبری است. آنتوسیانین‌ها نوعی از فلاونوئیدها هستند که عملکرد آنتی‌اکسیدانی قوی دارند و از جداره عروق خونی محافظت میکنند. مقدار آنتوسیانین بلوبری ۵ برابر بیشتر از توت‌فرنگی است.

۲- لیمو:

پوسته سفیدرنگ میان پالپ‌های لیمو بیشترین مقدار این آنتی‌اکسیدان‌ها را دارد.

۳- کاکائو (شکلات تلخ درصد بالا)

این دانه‌ها قدرت آنتی‌اکسیدانی ۴ تا ۵ برابر چای سیاه و ۲ تا ۳ برابر چای سبز دارند. شکلات تلخ می تواند به شما برای افزایش طول عمر کمک کند! دانه کاکائو با آنتی اکسیدان هایی که مطالعات نشان داده اند می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و افزایش طول عمر بسیار مفید باشد.

۴- پیاز:

هر ۱۰۰ گرم پیاز حدود ۵۰ میلی‌گرم کرستین دارد که از سیستم قلبی‌عروقی محافظت می‌کند. پیاز قرمز و زرد مقدار بیشتری از این ترکیبات نسبت به پیاز سفید دارد که بیشتر در لایه خارجی آن بر می‌گردد و باید مراقب بود هنگام پوست‌گرفتن پیاز، اولین لایه آن جدا نشود.

۵- چای:

یک فنجان چای تقریبا ۲۰۰ میلی‌گرم فلاونوئید دارد

۶- گوجه‌فرنگی:

پوسته گوجه‌فرنگی ۹۸ درصد فلاونوئید دارد

۷- سیب:

پوست سیب ۲ تا ۶ برابر بیشتر از سایر قسمت‌های آن آنتی اکسیدان دارد.

۸ - ماهی:

مردم ژاپن دارای طولانی ترین عمر زندگی در جهان هستند. دلیل افزایش طول عمر مردم ژاپن ممکن است به دلیل رژیم سنتی خود که ماهی زیاد است، باشد. نه تنها انتخاب ماهی در برابر گوشت خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات بهداشتی مرتبط با گوشت قرمز مانند بیماری های قلبی را کاهش می دهد بلکه ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی خاویاری، ساردین ها و ماهی قزل آلا نیز به دلیل مزایای سلامتی آنها مشهور هستند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید