دریاچه‌های مازندران دیدنی و جذاب است، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم بهترین فصل دریاچه چورت چه زمانی است.

بهترین فصل دریاچه چورت چه زمانی است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه چورت دریاچه‌ای کوچک در انبوه جنگل‌های مازندران است و یکی از بهترین مقاصد برای تور طبیعت‌گردی به شمار می‌رود. دریاچه‌ای که با وجود وسعت کم، آینه تمام قدی است از تمام افسون‌هایی که طبیعتی بکر می‌تواند در خود جای دهد. حوالی صبح که مه رقیقی روی سطح آب پرسه می‌زند و صدای آواز پرندگان به‌آرامی به گوش می‌رسد، آرامش آن دوچندان می‌شود. دریاچه چورت یا «میانشه» همیشه زیبا و دیدنی است؛ اما بهار و به‌ویژه پاییز آن حکایت دیگری دارد. پاییز دریاچه چورت سمفونی رنگ‌ها است. برای آشنایی با این دریاچه زیبا در ادامه همراه ما باشید.

دریاچه چورت؛ بهشتی برای طبیعت‌گردی در ساری

دریاچه میانشه نزدیک به روستایی به نام چورت واقع شده است و از این‌رو آن را دریاچه چورت نیز می‌نامند. این دریاچه جوان، قریب به ۸۰ سال پیش متولد شده است؛ به این ترتیب که در سال ۱۳۱۸ خورشیدی بر اثر زمین‌لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، یکی از بدیع‌ترین جاهای دیدنی ساری به وجود آمد.

بهترین فصل دریاچه چورت چه زمانی است؟

هنگام کاهش آب، پدیدار شدن باقی‌مانده درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند، منظره ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دورتادور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌ است. شکل هندسی دریاچه به‌شکل بیضی کشیده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌ است و برخی هم بر اثر جابه‌جایی تخم آن‌ها توسط پرندگان و انتقال آن‌ها به درون دریاچه به وجود آمده‌اند و طی سالیان بر اثر تولید مثل به جمعیت‌شان افزوده‌اند. ازاین‌رو، امکان ماهیگیری در این دریاچه وجود دارد.

برای رسیدن به این دریاچه از ساری، پس از طی حدود ۲۳ کیلومتر به‌سمت جنوب و روستای تاکام، بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی شوید. این مسیر را حدود ۱۵ کیلومتر ادامه دهید تا به روستا برسید. فاصله روستا تا دریاچه حدود ۱۰ کیلومتر است و از مسیرهای مختلفی می‌توانید به آن برسید. برای عبور از این مسیرها می‌توانید از راهنمایان محلی کمک بگیرید.

بهترین فصل دریاچه چورت چه زمانی است؟

همچنین می‌توانید این مسیر را با استفاده از نیسان پشت سر بگذارید که به‌راحتی در روستا پیدا می‌شود.

بهترین زمان سفر به دریاچه چورت

دریاچه چورت یکی از بیشمار دریاچه های ایران و یکی از زیباترین آنهاست که حتی مدت کمی قدم زدن در کنار آن می تواند آرامش خاصی را به شما هدیه دهد. این دریاچه قدمت زیادی ندارد اما به دلیل وجود اکوسیستمی از درختان سرسبز و طبیعت بکر در اطرافش، جایی شناخته شده است. این بار می خواهیم ایرانگردی مان را به این دریاچه ی خاص محدود کنیم.

دریاچه چورت که نام دیگر آن میانشه است، در ۱۰ کیلومتری روستای چورت استان مازندران قرار دارد. این دریاچه، حدود ۵.۲ هکتار وسعت دارد. چورت در محاصره ی درختان سبز خوشرنگ و جنگل های انبوه است و همین موضوع باعث منحصر بفرد شدن چشم انداز آن شده است. وجود ماهی های زیاد و متنوع در این دریاچه یکی از ویژگی های اصلی آن است؛ علاوه بر این، هوای مه گرفته، صدای حیوانات مختلف و پرندگان و جاده ای خاکی که از میان این درختان می گذرد، بر فضای مرموز این دریاچه اضافه کرده است و باعث شده تا به یکی از مسیرهای مورد توجه گردشگران ماجراجو تبدیل شود.

بهترین فصل دریاچه چورت چه زمانی است؟

خوبی سفر به این نقطه ی زیبا از ایران و گذراندن حتی چند ساعتی در آن این است که وقتی آن را ترک کنید، با یک حال و هوای عالی این کار را می کنید و تنها چیزی که برایتان می ماند یک حس خوب است و این برای افرادی که از انواع هیاهو ها خسته شده اند و دوست دارند کمی آرامش نصیب خود کنند و یا به دنبال تمدد اعصاب هستند، بهترین گزینه است. یک کار خوب، چادر زدن در فضای اطراف دریاچه است که آرامش بی مانندی را نصیبتان می کند.

فصل‌های بهار، تابستان و پاییز بهترین زمان برای دیدار از دریاچه‌ی چورت هستند. با این حال اگر تحمل سرمای زمستان را داشته باشید و بتوانید با سختی مسیر کنار بیایید، قطعا با حال و هوای متفاوت‌تری در این فصل از این دریاچه دیدن خواهید کرد.

اگر قصد سفر با تورهای طبیعت‌گردی را ندارید و مسافرت‌های شخصی را ترجیح می‌دهید برای این سفر، یک روز وقت کافی است؛ اما چنانچه فرصت دارید برای سفری دو روزه برنامه‌ریزی کنید. بین ۶ تا هشت ساعت رانندگی خواهید داشت.

بهترین فصل دریاچه چورت چه زمانی است؟

مسافت کمی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر را نیز باید پیاده طی کنید. از شنا کردن در دریاچه خودداری کنید و در صورتی که در دریاچه شنا می‌کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید که اطراف و حتی کف دریاچه را پوشش گیاهی جنگلی شامل درخت و بوته در برگرفته است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید