پارتیشن های شیشه ای در واقع به پنل های شیشه ای اطلاق می‌شود که به منظور تقسیم نمودن فضای اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پارتیشن شیشه ای فریم لس یا با فریم؟ کدام بهتر است؟

پارتیشن های شیشه ای برای به وجود آوردن محیط های کاری بسیار مناسب هستند. در واقع در زمان استفاده از انواع این پارتیشن ها طراحان و معماران می‌توانند از فضای موجود بیشترین استفاده را ببرند. در حال حاضر مهم ترین سوالی که به واسطه بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که پارتیشن شیشه فریم لس یا با فریم؟ کدام بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال باید موارد مختلفی را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال فضای مورد استفاده از پارتیشن شیشه ای یکی از مهمترین موارد پیش از نصب محسوب می‌شود.

انواع پارتیشن های شیشه ای

به منظور نصب پارتیشن های شیشه ای در قدم اول باید اطلاعات مناسبی از انواع آن داشته باشید. به همین منظور پارتیشن های شیشه ای به دو دسته فریم لس و فریم دار تقسیم می‌شوند. هر یک از این پارتیشن ها برای موارد خاصی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در حال حاضر پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره از پارتیشن های پرطرفدار فریم لس و فریم دار محسوب می‌شود.

پارتیشن شیشه ای فریم لس

یکی از پرکاربردترین پارتیشن هایی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارتیشن های شیشه ای فریم لس هستند. در رابطه با پارتیشن های شیشه ای فریم لس باید به این نکته توجه داشته باشید که با استفاده از شیشه به صورت کامل نصب می‌شوند. به همین دلیل دارای زیبایی و انتشار نور بسیار مناسبی هستند. در این پارتیشن ها از شیشه های ۱۰ میل سکوریت به صورت تک جداره یا دو جداره نیز استفاده خواهد شد. در برخی از مواقع از سندبلاست نمودن شیشه به منظور قرار دادن انواع طرح و لوگو نیز بهره می‌گیرند. قیمت پارتیشن فریم لس به عوامل مختلفی بستگی دارد و نسبتا به صرفه است. شما می‌توانید برای استعلام قیمت انواع پارتیشن شیشه ای و دریافت مشاوره به وبسایت تتراگلس مراجعه و یا با شماره‌های ۰۲۱۹۱۶۹۰۸۸۷ و ۰۹۱۲۷۲۲۸۵۲۱ تماس حاصل نمایید.

پارتیشن شیشه ای فریم دار

در هنگام تولید انواع پارتیشن های شیشه ای فریم دار معمولاً از موارد مختلفی مانند آلومینیوم یا ام دی اف برای فریم استفاده می‌شود. این پارتیشن ها به منظور به وجود آوردن مکان های اداری و تجاری کاربرد دارند. در زمان نصب انواع پارتیشن های شیشه ای فریم دار می‌توانید از شیشه های دوجداره و تک جداره استفاده کنید. در برخی از مواقع از شیشه های طرح دار نیز در این پارتیشن ها استفاده می‌کنند که این موضوع باعث شده تا زیبایی آنها افزایش یابد.

پارتیشن شیشه ای فریم لس یا با فریم؟ کدام بهتر است؟

مزایای استفاده از انواع پارتیشن های شیشه ای

به طور کلی می‌توان گفت استفاده از پارتیشن های شیشه ای دارای مزایای بسیاری است که از مهمترین آنها می‌توان به قیمت اشاره کرد. قیمت پارتیشن های شیشه ای در مقایسه با بسیاری از مصالح جامد پایین‌تر است. پس از نصب این پارتیشن ها امکان پیکربندی مجدد آن ها نیز وجود خواهد داشت و همچنین می‌توانید آن ها را جا به جا کنید. در زمان استفاده از پارتیشن های شیشه ای امکان بهره بردن از نور طبیعی نیز وجود دارد. پارتیشن های شیشه ای بدون فریم نیاز شما را به اضافه نمودن انواع نورهای غیرطبیعی برطرف خواهد کرد. در صورتی که فضای محیط کار شما کوچک است پیشنهاد می‌شود تا از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید چرا که این پارتیشن ها باعث بزرگتر دیده شدن فضای محیط کار می‌شوند.

انواع پارتیشن شیشه ای بر اساس نوع شیشه

همان طور که از نام این پارتیشن ها مشخص است، بیشترین متریال و مواد اولیه استفاده شده در آنها شیشه است. به همین دلیل انتخاب شیشه مناسب در زمان طراحی و اجرا تاثیر بسیار زیادی در کیفیت محصول دارد. از شیشه هایی که در پارتیشن ها مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به استیکر یا طرح سندبلاست اشاره کرد. در روش طرح سندبلاست برای طرح دار کردن شیشه از نوعی ماسه خاص به واسطه دستگاه هایی که بر روی شیشه می‌پاشد استفاده می‌شود. در شیشه های استیکر نیز از انواع طرح ها و رنگ های مختلف استفاده می‌شود. در پارتیشن های شیشه ای از شیشه های تک جداره، دوجداره و همچنین رنگی و مات نیز بهره می‌گیرند. در برخی مواقع از آینه کاری در پارتیشن استفاده شده که در این روش، آینه به جای شیشه جداسازی فضا را انجام می‌دهد.

پارتیشن شیشه ای فریم لس یا با فریم؟ کدام بهتر است؟

کلام پایانی

با توجه به اینکه در حال حاضر استفاده زیادی از انواع پارتیشن های شیشه ای در محیط‌های مختلف می‌شود بنابراین نیاز است در وهله اول انواع آنها را بشناسید. مهمترین سوالی که مطرح می‌شود این است که پارتیشن های شیشه ای فریم لس یا با فریم، کدام بهتر است؟ معمولاً طراحان و افرادی که اقدام به نصب پارتیشن های شیشه ای می‌کنند با در نظر گرفتن فضای مورد نظر می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب نمایند. اگر محیط اداره شما کوچک است و علاقه ای به استفاده از نورهای مصنوعی ندارید، پارتیشن اداری فریم لس بهترین انتخاب است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید