پیشکسوت استقلال گفت: ساپینتو استقلالی ساخته که همه را به یاد تیم دهه ۶۰ و ۷۰ می اندازد. چنین مربی قطعاً برای باشگاه ارزش زیادی دارد.

 تیم ساپینتو همه را به یاد تیم دهه ۶۰ و ۷۰ می اندازد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرورزشی، اکبر کارگرجم، بازیکن قدیمی استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره پیروزی اخیر این تیم مقابل هوادار اظهار داشت: پیش از این دیدار هم می شد پیش‌بینی کرد که استقلال توانایی عبور از هواداران را دارد اما گاهی برخی اتفاقات در جریان یک مسابقه رخ می‌دهد که نتایج رقم خورده در پایان غیر قابل پیش بینی می شود.

وی افزود: شاید خوشبین ترین طرفداران استقلال هم چنین نتیجه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کردند اما وقتی در ابتدای نیمه دوم رضاوند آن گل خوب را به ثمر رساند شیرازه تیم حریف از هم پاشید. شاید اگر به جای هوادار تیمی بود که بازیکنانش با تجربه تر بودند این اتفاق نمی‌افتاد.

بازیکن سالهای دور استقلال اضافه کرد: با این وجود این برد از نظر روحی روانی برای تیم استقلال خیلی خوب بود ضمن اینکه باعث شد ارتباط صمیمانه تری بین بازیکنان و هواداران به وجود بیاید اما یک نکته مهم در رابطه با سرمربی این تیم وجود دارد.

کارگرجم درباره ساپینتو گفت: ساپینتو به خوبی توانسته استقلال را منسجم کند. این مربی نسبت به خیلی از مربی هایی که در این سال‌ها برای استقلال کار کردند با تعصب تر است. اگر او را بخواهیم با استراماچونی مقایسه کنیم باید گفت هر دوی این مربیان استقلال تیم شان را هجومی آرایش می کنند اما ساپینتو کجا استراماچونی کجا.

وی ادامه داد: استراماچونی بعد از اینکه یک ماه حقوقش را نگرفت قید استقلال و هواداران میلیونی اش را زد و رفت، هوادارانی که خودشان را برای استراماچونی می کشتند، برای این مربی ایتالیایی کمترین ارزش را داشتند، چون او حاضر نشد به خاطر مردم لااقل کمی صبر کند. اما سرمربی فعلی استقلال ثابت کرده تا چه اندازه به هواداران استقلال پایبند است. تا چه اندازه به قراردادی که با استقلال دارد پایبند است و چقدر تیمش را دوست دارد.

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: تیم ساپینتو چشم نواز، زیبا و قدرتمندانه فوتبال بازی می‌کند. نتایج دلخواهی می‌گیرد که هواداران آن را دوست دارند. تیمش گل می زند و تیم مقابل را تحت فشار قرار می‌دهد. استقلالی ساخته که همه را به یاد تیم دهه ۶۰ و ۷۰ می اندازد. چنین مربی قطعاً برای باشگاه ارزش زیادی دارد و مسئولان باشگاه استقلال باید چنین مربی را دودستی بچسبند و از دست ندهند. خود ساپینتو هم ثابت کرده یک مربی کاملا مردمی است و اهل ناز و افاده نیست. باید قدر چنین مربی را دانست که از نظر دانش فنی و فوتبالی هم خودش را به همه مربیان تیم های رقیب ثابت کرده است.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره شرایط دربی پیش رو توضیح داد: این مسابقه یکی از حساسترین بازی‌های این دو تیم در سال های اخیر است. هر دو تیم به سه امتیاز نیاز دارند و هر دو تیم حاضر به شکست خوردن نیستند. اما به لحاظ فنی تیم استقلال بهتر است. اصول فنی فوتبال می گوید که استقلال باید این تیم را شکست بدهد. تیم پرسپولیس شاید در بحث دفاعی شرایط خوبی داشته باشند اما در فاز هافبک و حمله آنقدرها که باید و شاید در حد یک تیم قهرمان نیست.

بازیکن قدیمی استقلال افزود: اما استقلال در تمام خطوط شرایط خوبی دارد. اگر استقلال گل هم می‌خورد به خاطر این است که زیاد حمله می‌کند. تیم استقلال در هنگام حمله با هفت نفر روی دروازه حریف خراب می شود. چنین تیم هجومی می تواند حریفش را به شدت تحت تاثیر قرار بدهد. سه بازیکن جلو و چهار بازیکن پشت سر آنها طوری حمله می‌کنند که تیم مقابل نمی تواند تکان بخورد.

وی در پایان گفت: امیدوارم استقلال با پیروزی دربی را ترک کند و امیدوارانه به سرغ ۳ بازی آخرش برود. قطعاً چنین تیمی شایسته قهرمانی است. امیدوارم ساپینتو بتواند استقلال را قهرمان کند تا هم هواداران خوشحال شوند و هم خودش مزد ایستادگی پای استقلال را بگیرد. این مربی لایق قهرمان شدن با استقلال است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید