قزوین مملو از دیدنی‌های تمام عیار است، از این رو با ما همراه باشید و جاذبه های گردشگری قزوین را حتما ببینید.

جاذبه های گردشگری قزوین را حتما ببینید!

سلام نو _ سرویس گردشگری: قزوین در گلوگاه ارتباطی استان‌های شمالی و غربی کشور قرار دارد و بسیاری از گردشگران شاید در مسیر تردد خود، از این شهر عبور کرده باشند اما از جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی آن غافل باشند.

جاذبه‌های بی‌همتای قزوین

موزه قزوین

اگر به سبزه‌میدان (میدان آزادی) قزوین رفتید، چهلستون را دیدید و از دولتخانه صفوی گذشتید، وقتش رسیده که به موزه قزوین بروید. این موزه در شرق دولتخانه قرار دارد و میزبان اشیا با ارزشی از چندهزار سال پیش تا تاریخ معاصر است. اینجا می‌توانید بشقابی فلزی متعلق به خسرو پرویز دوم را ببینید. بعد هم سکه‌های کم نظیر اشکانیان و مهرهای نفیس تاریخی را از نظر بگذرانید. اولین اسلحه‌های گرمی که به ایران آمدند هم در این موزه نگه‌داری می‌شوند.

یک بخش از موزه متعلق به درهای تاریخی است که یک تخت عروسی متعلق به منطقه مینودر دارد. عمر این تخت به قرن ۱۳ هجری می‌رسد. وقتی خواستید از موزه خارج شوید، نگاه نقاشی شده ناصرالدین شاه بدرقه‌تان می‌کند.

جاذبه های گردشگری قزوین را حتما ببینید!

حسینیه امینی‌ ها

خانه و حسینیه امینی ها ، عمارتی است دل‌انگیز که در سال ۱۲۷۵ هجری قمری در دو طبقه ساخته شد. حاج محمدرضا امینی از تجار به نام قزوین، این ملک ار در غرب رودخانه دزج ساخت. بخش بزرگی از این بنا به حسینه اختصاص یافته است. حاج محمدرضا درآمد یک دهات را هم وقف این حسینه کرد.

در میان بنای امینی‌ها، سه تالار زیبا ساخته شده‌است که در موازات یکدیگر از شرق تا غرب خانه کشیده شده‌اند. این تالارها با ارسی‌های چوبی زیبایی از هم جدا می‌شوند. هنگام برگزاری مجلس روضه‌خوانی، این ارسی‌ها را بلند می‌کنند. نتیجه آن یک محوطه سرپوشیده بزرگ با آینه‌کاری‌های بی‌نظیر است. در میان این تالار زیبا، چهل‌چراغی آویخته شده و کف تالار را فرش‌های یک تخته عتیقه می‌پوشانند. سقف و دیوارها تالار میانی که بزرگ‌ترین تالار هم هست، با طاقچه‌ها و آینه‌کاری‌های بی‌نظیر تزئین شده اند. سقف این تالار خود سه قسمت است. بخش میانی با گچبری و آینه‌کاری و دو بخش دیگر با نقاشی روی چوب و گره بندی مزین شده‌اند. تالار میانی با دو پنج‌دری به دو تالار دیگر متصل می‌شود.

جاذبه های گردشگری قزوین را حتما ببینید!

تالار جنوبی با ۹ دهنه ارسی و شیشه‌های رنگی بسیار زیبا به چشم‌انداز حیاط جنوبی و حوض آن باز می‌شود. سقف این تالار هم با آینه‌کاری و نقاشی تزئین شده است. خانه و حسینیه امینی‌ها از زیباترین جاهای دیدنی قزوین است.

جاذبه‌های گردشگری متفاوت و خاص در قزوین

آب انبار تک گنبدی قزوین

بزرگ‌ترین آب انبار تک گنبدی در ایران و جهان آب انبار سردار قزوین است. این بنا یک نظام آبرسانی شهری پیشرفته است که در زمان قاجار ساخته شده است. بانیان احداث این بنا دو برادر از سرداران قاجار است. گنبد بزرگ این بنا، آجری است و نورگیرهایی در بدنه آن تعبیه شده است. ورودی این آب انبار یک طاق‌نمای عریض دارد که یک قوس جناقی و دو پا طاق جناقی آن را تزئین کرده‌اند. ارتفاع بلندترین نقطه گنبد آب انبار تا کف آن بیش از ۲۸ متر است. اب انبار تک گنبدی قزوین از دیگر نقاط منحصر به فرد در جاهای دیدنی قزوین است.

کلیسای کانتور قزوین

یکی از دیدنی های شهر قزوین کلیسای کانتور است. این کلیسا از کوچک‌ترین کلیساهای ارتودوکس ایران محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری قزوین را حتما ببینید!

کلیسای کانتور را روس‌ها در زمان جنگ‌ جهانی دوم در قزوین ساختند، اما امروزه این کلیسا کاربری مذهبی ندارد و به عنوان بنایی تاریخی از آن نگهداری می‌شود. در محوطه کلیسا دو سنگ قبر وجود دارد که یکی‌شان آرامگاه خلبانی روسی است که در جنگ جهانی دوم کشته شده و یکی متعلق به مهندسی روسی‌ست. معماری این بنا و نمای آجری آن نسبت به بناهای دیگر این شهر ظاهر متفاوتی دارد.

آدرس: قزوین، خیابان طالقانی، خیابان دارایی، جنوب پارک مشاهیر (لاله ها)

پل معلق آوج

تماشای طبیعت مبهوت‌کننده و اعجازانگیز شهرستان آوج بر فراز مکانی مرتفع، تجربه است ناب و به‌یادماندنی، به‌خصوص اگر قرار باشد بر فراز پلی معلق و کابلی به ارتفاع ۱۰۵ متر از سطح زمین صورت پذیرد: پل معلق آوج با نمای حیرت‌انگیز و چشم‌انداز رؤیایی خود، بهترین مکان برای تماشای طبیعت دل‌انگیز و خارق‌العاده این منطقه است. این پل طویل که لقب نخستین پل معلق غرب کشور و دومین پل طولانی معلق ایران را به خود اختصاص داده، از طولی به‌اندازه ۱۷۰ متر و ارتفاعی برابر با ۱۰۵ متر برخوردار بوده است.

جاذبه های گردشگری قزوین را حتما ببینید!

این پل قادر است وزنی معادل با ۲۰۰ تن (۲۸۰۰ نفر) را بدون هیچ مشکلی تاب آورد. طول زیاد، استحکام بالا و مناظر زیبای طبیعت اطراف پل موجب شده که بسیاری از طبیعت دوستان به آوج سفر کرده و لذت قدم زدن روی این پل تماشایی را تجربه کنند. از نکات جالب‌توجه در مورد پل معلق آوج این است که این پل بر فراز دره‌ای ژرف به نام شاه دره بنا شده و به لطف قرار گرفتن در مکانی مناسب، از امکانات رفاهی قابل‌قبولی نظیر کافی‌شاپ، رستوران و.. در اطراف خود برای جذب گردشگر بهره جسته است.

نشانی: استان قزوین، آیت‌الله خامنه‌ای، بسیج، پل معلق آوج

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید