۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 55430037

آیا تاکنون از دیدنی‌های شهداد کرمان بازدید کده‌اید؟ این شهر از جاذبه‌های گردشگری حیرت انگیزی برخوردار است که حیرت مخاطبین را بر می‌انگیزد.

دیدنی‌های شهداد کرمان

سلام نو-سرویس گردشگری: چقدر دیدنی‌های شهداد کرمان را می‌شناسید؟ اگر بخواهیم به یکی از شهرهای کویری و مرکزی استان کرمان اشاره کنیم، قطعا می‌توان از شهر شهداد کرمان یاد کرد. این شهر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از شهر کرمان قرار گرفته است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این شهر که سبب محبوبیت آن نیز شده است، شرایط جغرافیایی آن است. شهر شهداد کرمان در حاشیه شرقی کویر لوت قرار گرفته است. شهر شهداد کرمان به سبب برخورداری از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فوق العاده، محبوبیت بسیار زیادی را نزد گردشگران کسب کرده است. این شهر به عنوان کویری‌ترین شهر در استان کرمان شناخته شده است. در این شهر پس از کاوش‌های بسیار زیاد توسط تیم‌های متخصص و باستان شناس، شاهد وجود برخی از اشیای باستانی و سفالی بوده‌اند.

یکی از مهمترین دستاوردهای شگفت انگیز این تیم کاوشگر، دستیابی به یکی از قدیمی‌ترین درفش‌های جهان بوده است. اغلب اشیای کشف شده در این شهر مربوط به ۶۰۰۰ هزار سال قبل از میلاد، بوده است. اغلب باستان شناسان بر این باورند که اشیای کشف شده در این منطقه به قبیله‌ی باستانی به نام آراتا مربوط می‌باشد. بنابراین سالانه بسیاری از گردشگران برای بازدید از این شهر به استان کرمان مراجعه می‌کنند.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های شهداد کرمان

همانطور که ذکر کردیم، اگر بخواهیم به دیدنی‌های شهداد کرمان اشاره کنیم، می‌توان با جاذبه‌های بسیار زیادی مواجه شد. این شهر سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران، توریست‌ها و باستان شناسان مختلفی از اقصی نقاط جهان است. بسیاری از باستان شناسان از اقصی نقاط جهان برای بازدید از این شهر، به استان کرمان سفر می‌کنند. کشف بسیاری از آثار باستانی و قدیمی در این شهر، مهمترین دلیل محبوبیت شهداد، شناخته شده است. همچنین این شهر به جهت قرارگیری در نوار شرقی کویر شهداد لوت، بسیار پرطرفدار و پر مخاطب بوده است. از مکان‌های دیدنی و آثار تاریخی و طبیعی گسترده در این شهر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلوت‌های شهداد

اگر بخواهیم به یکی از حیرت انگیزترین دیدنی‌های شهداد کرمان اشاره کنیم، می‌توان از کلوت‌ها و یا همان یاردانگ یاد کرد. جاذبه‌های طبیعی خارق العاده و چشم نواز، سبب شده‌اند که از این شهر به عنوان شهر ارواح کرمان نیز یاد شود. این جاذبه‌های طبیعی به سبب فرسایش‌های بادی و آبی در بیابان‌ها پدید آمده‌اند. در کویر شهداد می‌توان شاهد بسیاری از کلوت‌های بلند بود که هر کدام جذابیت فوق العاده‌ای را در بر دارند.

در کویر لوت می‌توان شاهد بسیاری از کلوت‌های جذاب بود که هر کدام ویژگی‌های خاصی را در بر دارند. برخی از آنها از ارتفاع بسیار زیادی برخوردار هستند که این ارتفاع به سبب فرسایش آبی و بادی، پدید آمده است. برخی از کلوت‌ها از ارتفاع کمتری برخوردار هستند که به جهت فرسایش‌های بادی پدیدار شده‌اند. این کللوت‌ها می‌توانند جذابیت تکرار نشدنی را برای مخاطبین به ارمغان بیاورند.

گندم بریان در شهداد کرمان

گندم بریان در شهداد کرمان

گندم بریان از دیدنی‌های شهداد کرمان:

از دیگر دیدنی‌های شهداد کرمان که بسیار جذاب و بی‌نظیر است، می‌توان به گندم بریان اشاره نمود. این منطقه در ۸۰ کیلومتری از شهداد کرمان به سمت کویر، واقع شده است. در این منطقه می‌توان شاهد بسیاری از توده‌های آتشفشانی بود. سنگ‌های آذرین تیره در این منطقه، جذابیت آن را بیش از پیش نموده‌اند. بسیاری از تحقیقات حاکی از این بوده‌اند که این نقطه یکی از گرم‌ترین نقاط در کره‌ی زمین است. از جذابیت فوق العاده‌ی این مکان، می‌توان به:

  • ساختار و فرم‌های جذاب و منحصر بفرد سنگ‌های آذرین
  • رنگ تیره سنگ‌های آذرین
  • بالا بودن دما در برخی از روزها تا میزان ۷۱ درجه سانتی گراد
  • عدم وجود جاندارهای مختلف در این منطقه

اشاره نمود. این مکان گردشگری در شهداد کرمان، یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین مناطق به شمار می‌رود. بسیاری از افراد که دوستدار کاوش در طبیعت هستند، قطعا طرفدار بازدید از این منطقه نیز خواهند بود. اغلب فصل زمستان را برای بازدید از این منطقه، انتخاب می‌‎کنند. در این صورت با دمای مناسب‌تری در این منطقه مواجه خواهند بود.

تنگه رتیل در شهداد کرمان

تنگه رتیل در شهداد کرمان

تنگه رتیل در شهداد:

از دیگر دیدنی‌های شهداد کرمان، تنگه رتیل است. این تنگه از جمله عظیم‌ترین تنگه‌ها در کویر لوت به شمار می‌رود. این تنگه در بین دیواره‌های خشکرود (خسک رود) قرار گرفته است. عوامل جوی مختلف در طول زمان، سبب ایجاد این تنگه‌ی باشکوه و دیدنی شده است. این تنگه از جمله زیباترین خلقت طبیعت است که نظرها را به سمت خود جلب می‌کند. در این تنگه می‌توان شاهد بسیاری از:

  • انواع مگس‌ها
  • انواع حشرات
  • انواع پرندگان
  • رتیل‌های خورشیدی

و غیره بود. این تنگه از جمله بهترین جاهای دیدنی در شهداد است که با زیبایی بی‌نظیر، انتخابی هوشمندانه برای گردشگری، تلقی می‌شود.

بازدید از قلعه رموک شهداد

بازدید از قلعه رموک شهداد

قلعه رموک از دیدنی‌های شهداد کرمان:

در لیست دیدنی‌های شهداد کرمان، می‌توان به قلعه رموک نیز اشاره نمود. همانطور که ذکر شد، شهداد یکی از شهرهای تاریخی است که از آثار بسیار زیاد باستانی برخوردار می‌باشد. یکی از این آثار تاریخی برجسته که ساخت آن به دوران ساسانیان باز می‌گردد، قلعه رموک است. برای ساخت این قلعه از خشت و کاهگل استفاده شده است.

از جمله نقاط مختلف که از این قلعه به جا مانده‌اند، می‌توان به ۱۲ اتاق، ۴ برج گرد، در اشکوب، راهروها و درب آن اشاره نمود. این قلعه یکی از جذاب‌ترین آثار به جا مانده‌ی تاریخی در شهر شهداد است که سالانه با خیل عظیم گردشگران، مواجه است. این قلعه در طول زمان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. اما در حال حاضر از وضعیت نامناسبی برخوردار است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید