دریاچه اوان از زیباترین و بکرترین دریاچه‌های قزوین است از این رو بسیاری تمایل دارند بدانند از قزوین تا دریاچه اوان چند کیلومتر است، همراه باشید و پاسخ را دریابید.

از قزوین تا دریاچه اوان چند کیلومتر است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه اوان دریاچه کوچکی نیست، مساحتش به بیش از ۷۰ هزار مترمربع می‌رسد و جالب است بدانید که این دریاچه از آب چشمه های کوچک زیرزمینی در بستر خود تغذیه می شود. طبق اندازه گیری های غواص ها عمیق ترین قسمت دریاچه حدود ۷.۵ متر عمق دارد و برای همین برای قایق سواری مناسب است. از سر ریز آب این دریاچه نیز رود کوچکی سرچشمه گرفته که برای مصارف کشاورزی روستاهای کوشک و آیین مورد استفاده قرار می گیرد.

درباره دریاچه اوان قزوین

این منطقه سرسبز و باصفا مملو از گونه های درختی مختلف مثل بید، تبریز، چنار، سیب، آلبالو، فندق، گردو، سنجد، گیلاس و گونه های گیاهان علفی مثل گون، کنگر و شیرین بیان است. ممکن است در خلال گردش خود با حیواناتی نظیر پلنگ، بز کوهی، گرگ، گراز، شغال، سیاه گوش و پرندگانی مثل عقاب، شاهین، کبک، سبز قبا و فاخته روبرو شوید. در داخل دریاچه نیز انواع ماهی های قزل آلا و کپور زندگی می کنند.

از قزوین تا دریاچه اوان چند کیلومتر است؟

از سرسبزی و زیبایی کوه های اطراف که بگذریم، وجود جاده آسفالته و مسیر مناسب باعث شده که بازدید از این دریاچه در بین اولویت های گردشگران قزوین جای بگیرد. فضای اطراف دریاچه نیز برای برپایی کمپ و بساط پیک نیک کاملا مناسب است و به همین جهت دوست‌داران طبیعت را به سمت خود می کشاند. در کنار دریاچه سرویس بهداشتی، محل هایی برای برپایی چادر و فضایی برای پارک خودروها اختصاص یافته است.

تفریحات

قایق سواری

وسعت بزرگ این دریاچه به شما این امکان را می دهد که از زوایای دیگری این زیبایی را تماشا کنید. با اینکه هنوز امکانات اطراف دریاچه به حد مطلوبی نرسیده اند ولی قایق سواری یکی از گزینه های انتخابی شما خواهد بود.

کوهنوردی

طبیعت گردی برای برخی از گردشگرانِ خستگی ناپذیر به معنی فتح کوه های بزرگ است. با کوه های مرتفعی که اطراف دریاچه اوان قرار گرفته اند، موقعیتی برای کوهنوردی فراهم شده که باز هم زیبایی دریاچه اوان را از زاویه دیگری تماشا کنند.

از قزوین تا دریاچه اوان چند کیلومتر است؟

اسکیت روی یخ

هوای این منطقه کوهستانی به هنگام زمستان چنان سرد می شود که سطح دریاچه یخ می بندد و در کنار جلوه خاصی که به نمایش می گذارد، بستر تفریح دیگری را فراهم می کند. در این فصل، اسکیت بازان می توانند بر روی آینه پرنقش و نگار این دریاچه حرکاتشان را به نمایش بگذارند.

مسافت قزوین تا دریاچه اوان

دریاچه اوان با چشم‌اندازی زیبا و بی‌نظیر در میان چهار روستای «اوان»، «ورین»، «زواردشت» و «زرآباد» واقع شده است. اوان به‌معنای وان پر از آب و محل گرد آمدن آب است. این دریاچه بیش از ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد و عمق آن در عمیق‌ترین قسمت به حدود ۶ متر می‌رسد.

این دریاچه از محیط خارج خود آبی را به‌طور مستقیم دریافت نمی‌کند و تنها منبع آن از آب نزولات جوی و چشمه‌های موجود در کف دریاچه هستند. همچنین، از سرریز آب دریاچه رود کوچکی تشکیل می‌شود که آب آن مورد استفاده کشاورزان روستاهای کوشک و آیین است. دریاچه اوان در شهر و دهستان معلم کلایه از توابع بخش رودبار الموت استان قزوین واقع است.

از قزوین تا دریاچه اوان چند کیلومتر است؟

این دریاچه در نیمه شمالی الموت، در دامنه کوه خشچال، در فاصله ۷۵ کیلومتری شمال شرقی شهر قزوین و در میان چهار روستای اوان، ورین، زوار دشت و زر آباد استان قزوین قرار دارد. این دریاچه که به نگین الموت مشهور است یکی از زیبایی‌های این منطقه است که در کنار قلعه الموت از مهم‌ترین جاهای دیدنی قزوین به شمار می‌روند.

مسیر دسترسی به دریاچه اوان این‌گونه است که باید اتوبان تهران قزوین را در پیش بگیرید. به ورودی قزوین و در اصطلاح مردم محلی، به میدان غریب کش رسیدید، سمت راستتان تابلوی الموت را می‌بینید. مسیر قزوین و الموت که مسیری تماشایی و پر از دشت‌های سرسبز و البته کوهستانی و صعب العبور و پر از گردنه های خطرناک و بسیار زیبا است را ادامه می دهید. از رجایی دشت که بگذرید و حدود سه ساعت که راه بپیمایید به یک دو راهی می‌رسید. یک راه به‌سمت الموت و راه دیگر به دریاچه اوان می‌رود. پس از طی هشت کیلومتر و گذشتن از روستای سرسبز زرآباد، گردنه آخر را که رد کنید، دریاچه اوان پیدا می‌شود.

از قزوین تا دریاچه اوان چند کیلومتر است؟

فاصله قزوین تا دریاچه اوان: ۷۵ کیلومتر

فاصله تهران تا دریاچه اوان: ۲۱۵ کیلومتر

فاصله کرج تا دریاچه اوان: از آزادراه کرج - قزوین ۱۷۵ کیلومترِ

در مسیر قزوین- الموت امکانات قابل توجهی وجود ندارد. پس هر آنچه را که می خواهید در شهر تهیه کنید و سپس راهی جاده شوید. البته در رجایی دشت نیز می توانید اقلام محدودی را خریداری کنید. به سبب کوهستانی بودن مسیر و وجود پیچ های خطرناک، در رانندگی احتیاط کنید و بسیار مراقب باشید. چشیدن طعم غذاهای سنتی قزوین را فراموش نکنید و از خرید سوغاتی های این شهر نیز غافل نشوید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید