مجید شایسته درباره ضرورت واکسیناسیون در برابر آنفلوآنزا بیان کرد: واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر و حساس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی، عدم روبوسی و ماسک زدن مهم‌ترین راه‌های مقابله با این ویروس است.

چگونه با چند ترفند ساده از آنفلوآنزا پیشگیری کنیم؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با رعایت چندین مورد ساده می‌توان از بیماری آنفلوآنزا بدون مصرف دارو جلوگیری کرد.

مجید شایسته در خصوص علائم آن اظهار کرد: افراد در معرض خطر بیماری آنفلوآنزا شامل کارکنان بهداشت درمان، سالمندان، ساکنین آسایشگاه‌ها و کارکنان آن، بیماران مزمن(آسم، بیماران قلبی، بیماران کلیوی، بیماران تنفسی، بیماران سرطانی، ضعف سیستم ایمنی و اختلالات عصبی و عضلانی)، بانوان باردار در سه ماهه دوم و سوم و همچنین کودکان ۶ ماه تا ۵۹ ماه هستند که توصیه می‌شود این افراد حتماً واکسن تزریق کنند.

وی افزود: هر فرد با شروع ناگهانی تب بیشتر از ۳۸ درجه و سرفه یا ناراحتی گلو به همراه یک یا چند علامت دیگر از قبیل خستگی، لرز، ضعف، درد عضلانی، قرمزی مخاط و یاسابقه تماس با فرد مبتلا به آنفلوآنزا باید سریعاً به پزشک مراجعه کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مهم‌ترین راه انتقال این بیماری در محیط‌های بسته پرجمعیت از طریق هواست و واکسیناسیون آنفلوآنزا بخصوص در گروه‌های پرخطر می‌تواند حدود ۳۱ درصد خطر مرگ و تا ۸۲ درصد خطر بستری به دنبال ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

شایسته با اشاره به فواید تزریق واکسن آنفلوآنزا، تصریح کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا بهترین و موثرترین راه پیشگیری از عوارض و خطرات ناشی از این بیماری بوده و واکسیناسیون علیه آنفلوآنزا به طور موثری از بستری شدن مجدد، مراجعات سرپایی و میزان بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: با توجه به این که در دو سال اخیر گردش ویروس کرونا بالا بوده، گردش ویروس‌های تنفسی دیگر مانند آنفلوآنزا بسیار کم است و امسال که سطح ایمنی در بدن برای این ویروس‌ها کاهش یافته است و در نتیجه می‌توان شاهد افزایش ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزا بود؛ به همین دلیل تزریق واکسن در افرادی که این بیماری در آن‌ها می‌تواند شدید باشد ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر و حساس، رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از شستشوی دست‌ها، رعایت فاصله فیزیکی، عدم روبوسی و ماسک زدن مهم‌ترین راه‌های مقابله با این ویروس است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید