در سال ۱۳۸۵ یکی از اهالی کاشان برای منزل خود در حال حفر چاه بوده که یهو به این شهر زیر زمینی عجیب می‌رسه. در ادامه با ما همراه باشید

اسرار بزرگ‌ترین شهر زیر زمینی ایران! + ویدیو

سلام نو - سرویس گردشگری:

شهر زیر زمینی نوش آباد یا اویی در کاشان یکی از حیرت انگیزترین شهرهای زیر زمینی جهانه. قدمت این شهر زیر زمینی به ۱۵۰۰ سال قبل در دوره ساسانی می‌رسه. نوش آباد پایتخت انوشیروان، یکی از پادشاهان ساسانی بوده. شهر اویی ساختار عجیب و تو در تو داشته که شامل سه طبقه است که برای موارد خطر و حمله دشمن استفاده می‌شده.

طبقه اول دالان هایی بوده واسه گمراه کردن دشمنان احتمالی و طبقه دوم و سوم واسه پناه گرفتن و زندگی در مواقع خطر بوده که هم سرویس بهداشتی داشته و هم محلی برای نگهداری آذوقه هاشون. این راهروها به خارج از شهر هم راه داشته و در مواقع لازم برای فرار از شهر هم ازش استفاده می‌شده.  و عجیب تر اینکه واسه تهویه هوا از قانون پاسکالی که تازه ۴۰۰ سال پیش کشف شده استفاده می کردن.

در سفر به نوش آباد حتما قهوه ایرانی به اسم قهوه انوشه رو امتحان کنین. همچنین به غیر از شهر زیرزمینی اویی، می تونید از مسجد جامع و مسجد امام علی (ع) از آثار دوره مغول، قلعه خشتی سی زان، پل تاریخی اسحاق‌آباد و مسجد عتیق از آثار دوره سلجوقی بازدید کنین.

کد خبرنگار: ۲۷
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید