ترامپ در واکنش به گزارش کاخ سفید درباره نقش دولت وی در آشفتگی خروج از افغانستان، گفت او هم مانند سایرین شاهد این خروج فجیع بود و بایدن تنها مسئول آن است.

ترامپ خطاب به بایدن: این احمق‌ کشور را نابود می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا پنجشنبه (ششم آوریل) بعد از آنکه کاخ سفید جو بایدن در گزارشی وی را مقصر خروج آشفته نیروهای این کشور از افغانستان معرفی کرد، به سرعت نشان داد.

به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی Truth خود نوشت: این احمق‌ها در کاخ سفید که به طور سیتماتیک کشور ما را نابود می‌کنند به رهبری بزرگترین احمق همه آن‌ها، جو بایدن درمانده، بازی اطلاعات نادرست جدید به راه انداخته‌اند، «ترامپ» را به خاطر تسلیم خودشان در افغانستان که با بی‌کفایتی زیاد انجام شد، مقصر می‌دانند.

وی افزود: من هم مانند سایرین شاهد این فاجعه بودم. دیدم که ابتدا ارتش را خارج کردند، تجهیزات نظامی به ارزش ۸۵ میلیارد دلار را دادند، اجازه دادند سربازان ما کشته شوند و آمریکایی‌ها را جا گذاشتند. بایدن مسئول است، نه هیچ کس دیگری!

طبق این گزارش، به‌رغم ادعای ترامپ، گمان می‌رود میزان واقعی تجهیزات آمریکا که بعد از خروج آشفته این کشور در افغانستان به جا ماند، کمی بیش از هفت میلیارد دلار باشد که بیشتر آن از نظر فنی متعلق به دولت سابق این کشور است.

کاخ سفید در گزارش پنجشنبه خود به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پرداخت. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند در نسخه غیرمحرمانه این گزارش، دولت دونالد ترامپ تا اندازه زیادی مقصر هرج‌ و مرج‌های ایجادشده به هنگام خروج نیروهای آمریکا معرفی شده است.

در خلاصه این گزارش آمده است: «تصمیم‌های رئیس‌جمهور بایدن برای اجرای خروج از افغانستان تا حد زیادی به دلیل شرایط ایجاد شده توسط رئیس‌جمهور ماقبل او محدود شده بود».

در این خلاصه گزارش ادعا شده که دولت ترامپ هیچ برنامه‌ای برای نحوه اجرای خروج نظامیان و تخلیه افغانستانی‌های متحد آمریکا ارائه نکرده بود.

کاخ سفید گفته عدم تعامل از سوی دولت ترامپ بار دیگر ضرورت هماهنگی‌های موثر در فرایند انتقال قدرت را یادآوری می‌کند.

ترامپ به دلیل آنکه معتقد بود بایدن با تقلب انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را برده، قبل از روی کار آمدن او از انجام تعاملات مرسوم و لازم برای انتقال قدرت خودداری کرد.

کاخ سفید گفته بایدن و تیم او به خوبی از چالش‌های مربوط به خروج از یک منطقه جنگی بعد از ۲۰ سال مطلع بودند. در این گزارش همچنین تصریح شده ترامپ با آنکه برای خروج نظامیان آمریکایی موعد تعیین کرده بود برنامه‌ای برای اجرای آن مشخص نکرده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید