۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 55428291

تبریز دیدنی‌های بسیاری دارد در این میان با ما همراه باشید و درباره محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی تبریز بدانید.

محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی تبریز

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاذبه‌های تفریحی و گردشگری تبریز در میان مردم شهر محبوبیت فوق العاده‌ای دارد، از این رو نه تنها ساکنان این دیار تماشایی که مسافران و گردشگران نیز تمایل به گشتن و وقت‌گذرانی در فضاهای تفریحی تبریز را دارند، در ادامه به تعدادی از جاذبه‌های محبوب این شهر خاص می‌پردازیم.

جاذبه‌های تفریحی محبوب‌تر تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

مجموعه آبی هلیا تبریز، بزرگ‌ترین پارک آبی شمال‌غرب کشور است که در فضایی بالغ بر ۱۷۰۰ مترمربع در سال ۱۴۰۰ در مجموعه هلیا افتتاح شد. این پارک آبی با دارا بودن انواع سرسره‌های آبی و بازی‌های آبی به‌علاوه امکانات رفاهی مناسب، محیطی مفرح و هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. پارک آبی هلیا امکاناتی مانندحمام ترک، سالن بولینگ، سالن‌های بدن‌سازی، بیلیارد، استخرهای شنا، سونا، جکوزی، اتاق ماساژ، رستوران‌ و کافی‌شاپ دارد. پارک آبی هلیا تبریز، یکی از پارک‌های آبی بزرگ ایران است که در مجموعه گردشگری هلیا قرار دارد؛ مجموعه گردشگری هلیا دارای امکاناتی از قبیل مرکز خرید، رستوران و هتل است.

محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی تبریز

مجتمع پارک آبی هلیا در قسمت مردانه ۷۰۰۰ نفر و در قسمت زنانه ۵۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و دارای دو موتورخانه مجزا برای فیلترینگ آب هر استخر است. همچنین پارک آبی هلیا در تبریز یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های آبی کشور به شمار می‌رود.

تفرجگاه گردشگری امند

تفرجگاه گردشگری امند پیرامون سد امند از جاذبه های گردشگری تبریز است و در کیلومتر ۱۵ جاده تبریز-صوفیان قرار دارد. دریاچه این سد، محل پرورش ماهی کپور و زیستگاه درناهای روسی است. همچنین در این تفرجگاه ۶ هزار اصله درخت اقاقیا کاشته شده‌ است. از جمله امکانات حاضر در این مجموعه گردشگری می‌توان به آلاچیق‌های جنگلی و امکانات ورزش‌های آبی نظیر اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی اشاره کرد.

مجتمع آب گرم بستان آباد

مجتمع آب گرم بستان آباد در شهر بستان آباد، در فاصله بسیار کمی از تبریز قرار دارد و از جاهای دیدنی تبریز و بستان آباد محسوب می‌شود. چشمه‌های آب گرم این شهر مانند گوزسوی و قوتورسوی از شهرت زیادی برخوردار هستند. آب این چشمه گرم، کلروسولفاته و گازدار است و در درمان انواع بیماری‌ها نظیر ناراحتی‌های پوستی، ناراحتی‌های گوارشی، ناتوانی‌های مربوط به فلج اعضا، آرتریت، بیماری‌های عضلانی، دردهای استخوانی، یبوست و سوختگی مفید است.

محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی تبریز

همچنین این آب در بهبود مشکلات روحی از جمله ناتوانی در خواب، افسردگی و سایر اختلالات روحی فایده دارد. در محل این مجتمع، نیم قرن پیش حمامی وجود داشت که توسط میرزا نائب السلطنه، فرزند فتحعلی شاه ساخته شده بود. امروزه این مجموعه آب گرم دارای سانس‌های همزمان بانوان و آقایان است و در اطراف آن چند سوئیت اقامتی و چندین آلاچیق برای اقامت مسافرین تعبیه کرده‌اند.

کوه عینالی از محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی تبریز

یک تبریز است و یک کوه عینالی، جایی که محبوب دل مردم شهر است و هر زمان که بتوانند برای رفع خستگی و گرفتن انرژی به اینجا می آیند. ما نیز امروز می خواهیم صعودی داشته باشیم به قله عینالی و دیدنی ها و تفریحات مختلف آن را از نظر بگذرانیم تا ببینیم برای چه این کوه به این اندازه بین مردم تبریز محبوب شده است؟

تله کابین تبریز

یکی از مهمترین تفریح ها و جاذبه هایی که در تفرجگاه عینالی وجود دارد،‌ تله کابین تبریز، عینالی یا عون بن علی‌ست. فاز اول این پروژه در سال ۱۳۸۹ افتتاح و با استقبال زیاد مردم و گردشگران مواجه شد.

محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی تبریز

تله کابین تبریز قرار است در سه فاز به بهره برداری برسد و بخشی از پروژه تفرجگاه عون بن علی و پارک طبیعت است. کار عملیات اجرایی این تله کابین با بهره گیری از علم و تجهیزات روز دنیا و همکاری با شرکت دوپل مایر اتریش انجام شد و تمام کابین ها و مسیرهای رفت و برگشت آن همگام با استانداردهای روز دنیاست.

تله کابین تبریز ۶ دکل دارد که در فاز نهایی قرار است به ۲۴ عدد افزایش یابد. هر کابین می تواند تا ۸ نفر معادل ۶۴۰ کیلو را با خود حمل کند. طول مسیر در فاز اول ۱۴۸۰ متر است و شما را در زمانی اندک به بالاترین نقطه عینالی می رساند. فاز اول تله کابین تبریز دو ایستگاه دارد که فاصله ارتفاع ایستگاه اول و دوم ۲۴۰ متر است.

دریاچه مصنوعی داغ گلی

از بقعه عون بن علی و برج یادمان شهدای گمنام به سمت غرب پایین بیایید تا دریاچه مصنوعی داغ گلی در برابرتان خودنمایی کند.

محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی تبریز

دریاچه مصنوعی ۵۴ هزار مترمکعبی که قرار است امکانات تفریحی و رفاهی از جمله ورزش های آبی در کنار آن ایجاد شود و تفرجگاه عینالی را به مکانی جذاب تر برای شهروندان و گردشگران تبدیل کند. در گشت و گذار در عینالی تماشای این دریاچه و زیبایی های اطراف آن را از دست ندهید.

زیپ لاین تبریز

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تبریز، کوه و تفرجگاه عینالی ست که از گزینه های اصلی گشت و گذار شهر محسوب می شود و دیدنی ها و تفریحات متنوعی را در خود جای داده است. از جمله تفریحاتی که در عینالی می توان تجربه کرد زیپ لاین آن است که پس از افتتاح، به عنوان طولانی ترین زیپ لاینِ پرشیب کشور شناخته می شود.

زیپ لاین تبریز ۵۰۰ متر طول دارد و اختلاف ارتفاع دو نقطه ابتدایی و انتهایی آن به ۷۵ متر می رسد؛ موضوعی که باعث می شود تجربه استفاده از آن هیجان انگیز و لذت بخش باشد. ایستگاه مبدا زیپ لاین تبریز در مقابل تندیس صخره ای استاد شهریار قرار دارد.

محبوب‌ترین جاذبه‌های تفریحی تبریز

ایستگاه انتهایی آن در نزدیکی تپه نهالستان در کنار المان قوری ساخته شده است؛ مسیری که در کنار هیجان بالا، چشم انداز جذابی از طبیعت عینالی و شهر تبریز به شما می دهد.

نشانی: استان آذربایجان شرقی، تبریز، بزرگراه پاسداران، تفرجگاه عینالی، مسیر سنگفرش، جنب سردیس استاد شهریار

کد خبرنگار: ۲۶
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    14 1
    جان جان آزربايجان ،اروپای کوچک تبریز زیبا.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    11 1
    شهر اولین ها همین است
  • قارتال IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
    4 1
    تبریز از پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد ولی متاسفانه از این موقعیت ها کمتر استفاده میشه و این باعث شده که مسئولان هرگز به چشم یک شهر جذب گردشگری به آن نگاه نکنند امیدوارم شهردار و سازمان گردشگری و تمام مجموعه هایی که می‌توانند در جهت جذب هر چه بیشتر گردشگر به تبریز را فراهم کنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید