۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 55428261

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور جانشین پلیس راهور پایتخت، درباره علت وقوع تصادفات نوروزی پایتخت توضیحاتی داد.

علت تصادفات نوروزی ۱۴۰۲ پایتخت

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، جانشین پلیس راهور پایتخت گفت: عدم توجه به جلو در ایام نوروز رتبه اول علت وقوع تصادفات پایتخت را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور از وقوع ۵۰ درصدی علل تصادفات شهر تهران در مدت سپری شده از ایام نوروز به دلیل عدم توجه به جلو رانندگان خبر داد و گفت : راکبین موتورسیکلت بیشترین سهم تقصیر را از لحاظ کاربران ترافیکی داشتند.

سرهنگ موسوی ‌پورگفت : با بررسی‌های صورت گرفته و در مدتی که از ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ سپری شد مشخص شد که ۵۰ درصد از تصادفات شهر تهران در این ایام به دلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان روی داده است.

وی افزود: رتبه بعدی علت تامه تصادفات به عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیرهای ناگهانی بازمی‌گردد.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص کاربران ترافیکی که سهم تقصیر در تصادفات داشتند اعلام کرد : در این آمار ۲۲ درصد رانندگان خودروها ، ۵۱ درصد راکبین موتورسیکلت و ۲۷ درصد باقیمانده مربوط به عابرین پیاده بوده است که در تصادفات سهم تقصیر داشتند.

وی به ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشاره و به رانندگان توصیه کرد: این ماده صراحتا اعلام می‌دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات ، صحبت کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می‌شود خودداری کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید