۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
کد خبر: 55427634

با شناخت جاهای دیدنی لاله زار کرمان، حتما برای بازدید از این منطقه روزشماری خواهید کرد. این منطقه از جمله زیباترین شهرهای اطراف کرمان به شمار می‌رود.

جاهای دیدنی لاله زار کرمان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا جاهای دیدنی لاله زار کرمان را می‌شناسید؟! اگر به دنبال تجربه‌ای فراموش نشدنی و خارق العاده هستید، حتما از لاله زار کرمان دیدن کنید. از این منطقه با عنوان بهشت کرمان نیز یاد می‌کنند. این منطقه‌ی بسیار جذاب و خیره کننده، بهترین منطقه‌ی گردشگری در استان کرمان شناخته شده است. لذا همواره پذیرای بسیاری از گردشگران در فصل‌های خاص، خواهد بود.

برای اینکه بتوانید از این منطقه‌ی حیرت انگیز و باور نکردنی بازدید کنید، باید به برخی از فاکتورهای بسیار مهم توجه نمایید. در این صورت می‌توانید یک سفر فوق العاده و به یاد ماندنی را برای خود خلق کنید. توجه به این فاکتورهای پر اهمیت، می‌توانند تاثیر بسزایی بر روی گردشگری ایده‌آل شما داشته باشند. از جمله این نکات مهم، عبارتند از:

موقعیت جغرافیایی جاهای دیدنی لاله زار کرمان:

برای بازدید از جاهای دیدنی لاله زار کرمان، باید ابتدا اطلاعات دقیق و مشخصی نسبت به موقعیت جغرافیایی آنها کسب نمایید. در این صورت می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن، سفری بی‌نظیر را برای خود رقم بزنید. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که این منطقه (لاله زار) در شهرستان بردسیر از استان کرمان واقع شده است. شهرستان بردسیر نیز بخش‌های شهرستان بم می‌باشد. لاله زار از جمله بخش‌های شهرستان بردسیر است که با جمعیتی برابر با ۴۴۲۹ نفر به عنوان یکی از بخش‌های دیدنی استان کرمان، شناخته شده است.

این منطقه در موقعیتی برابر با ۲۷۰۰ الی ۳۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این بخش در بین شهرهای بردسیر و بافت قرار گرفته است. اگر بخواهیم به این شهر سفر کنیم، باید به شهرستان بردسیر و سپس به قسمت جنوب شرقی آن مراجعه کرد.

شرایط جوی لاله زار:

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای بازدید از جاهای دیدنی لاله زار کرمان، توجه به شرایط جوی و آب و هوایی این منطقه است. این منطقه از آب و هوای بسیار ایده‌آل و مناسبی برخوردار است. وجود شرایط جوی سرد و کوهستانی در این شهر موجب شده است که این منطقه به عنوان بهترین منطقه ییلاقی در استان کرمان به شمار برود. بنابراین سالانه بسیاری از گردشگران از این منطقه‌ی دیدنی و شگفت انگیز در فصل تابستان بازدید خواهند کرد.

آب و هوای بسیار ایده‌آل و مطلوب در این منطقه، رشد بسیاری از گیاهان را در بر داشته است. همچنین وجود آب و هوای مطلوب، زندگی بسیاری از جانوران مختلف در این منطقه را سهولت بخشیده و همچنین کشاورزی را نیز رونق بخشیده است. بنابراین به نوعی می‌توان گفت که: این منطقه یکی از بهترین مناطق برای سکونت در استان کرمان به شمار می‌رود. این منطقه در دامنه کوه‌های لاله زار واقع شده است. بنابراین دور از ذهن نیست که از یک آب و هوای بسیار دلنشین و مطبوع برخوردار باشد. این شهر در روزهای تابستان نیز گاها با آب و هوای بسیار خنک و حتی سرد، مواجه خواهد بود.

جاذبه‌های گردشگری در لاله زار کرمان

جاذبه‌های گردشگری در لاله زار کرمان

مناطق گردشگری و جاهای دیدنی لاله زار کرمان:

حال نوبت به شناخت جاهای دیدنی لاله زار کرمان است. شرایط جوی ایده‌آل و موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد در لاله زار موجب پدید آمدن بسیاری از جاذبه‌های گردشگری فوق العاده در این منطقه شده است. در این منطقه می‌توان شاهد بسیاری از طبیعت‌های بکر، چشم نواز و حیرت انگیز بود. بنابراین انتخاب این شهر نه تنها گزینه‌ی مناسبی برای گردشگری، بلکه بهترین گزینه برای عکاسی نیز شناخته می‌شود. از جمله مناطق گردشگری فوق العاده در این شهر، عبارتند از:

  • مزارع باغ گل محمدی: (اگر به دنبال بازدید از یک بهشت زمینی هستید، می‌توانید به دشت لاله زار کرمان سر بزنید. این مزارع با برخورداری از گل‌های محمدی بسیار زیاد، منظره‌ای خارق العاده و حیرت انگیز را خلق نموده‌اند. اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. با وجود انبوه گل‌های محمدی، می‌توان شاهد عطر دل انگیز و مطبوعی در منطقه نیز بود.)
  • سد لاله زار: (از دیگر جاهای بی‌نظیر و چشم نواز در این منطقه، می‌توان به سد لاله زار اشاره نمود. این سد نیز در کنار جذابیت فوق العاده، از آب و هوای بسیار دلنشینی برخوردار است که می‌تواند خاطرات فراموش نشدنی را در روزهای گرم تابستانی برای شما رقم بزند.)
  • چشمه آب گرم لاله‌زار: (یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فوق العاده در این منطقه، چشمه آب گرم آن می‌باشد. این چشمه به صورت جوشان از زمین خارج شده و دمای برابر با ۴۰ درجه سانتیگراد را در بر دارد. افرادی که به چشمه‌های آبگرم علاقه‌مند هستند، می‌توانند از این چشمه برای رفع بسیاری از مشکلات خود استفاده کنند.)

از دیگر جاهای دیدنی لاله زار کرمان می‌توان به بسیاری از جاهای دیدنی مختلف همچون: دره گردوکار، رودخانه آب بخشا و غیره اشاره نمود. بنابراین این منطقه به عنوان یکی از مناطق محبوب گردشگری در استان کرمان به شمار می‌رود.

طبیعت خاص لاله زار کرمان

طبیعت خاص لاله زار کرمان

شناخت بهترین سوغات لاله زار:

پس از شناخت جاهای دیدنی لاله زار کرمان بهتر است اطلاعاتی در زمینه سوغاتی‌های این منطقه نیز کسب نمایید. وجود آب و هوای مطلوب و شرایط جغرافیایی ایده‌آل در این منطقه، رشد بسیاری از گیاهان دارویی و غیره را به همراه داشته است. همچنین در این منطقه می‌توان شاهد افزایش میزان کشاورزی و دامپروری و غیره نیز بود. بنابراین از جمله سوغاتی‌های ارزشمند در این منطقه، می‌توان به بسیاری از خوراکی‌ها و گیاهان دارویی اشاره نمود. از جمله سوغاتی‌های محبوب در این منطقه عبارتند از:

  • پسته
  • کماچ سهن
  • زیره کرمان
  • سوهان زرند
  • قاووت
  • کلمپه

و بسیاری از موارد دیگر. علاوه بر موارد ذکر شده به جهت رشد چشمگیر و قابل توجه گل محمدی در این منطقه، می‌توان شاهد بسیاری از تولیدات مختلف همچون گلاب و غیره نیز باشید. در نظر داشته باشید که سوغات این منطقه فقط محدود به محصولات کشاورزی و مواد غذایی نخواهد بود. بلکه در این منطقه می‌توانید شاهد بسیاری از صنایع دستی منحصر به فرد نیز باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علی شمس الدینی IR ۰۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    3 0
    باسلام،لاله زار از توابع شهرستان بردسیر هست که اشتباها نوشته شده است از بم هست شهرستان بم شهرستانی جدا از خود می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید