آیا تاکنون به انتخاب بهترین زمان برای رفتن به کویر ورزنه توجه کرده‌اید؟ سالانه بسیاری از کویر نوردان این کویر را برای گردشگری انتخاب می‌کنند.

بهترین زمان برای رفتن به کویر ورزنه

سلام نو-سرویس گردشگری: بهترین زمان برای رفتن به کویر ورزنه چه موقع است؟! با توجه به حس آرامش منعکس شده از کویر، این جاذبه‌ی گردشگری یکی از مهمترین تفریحات در کشور شناخته شده است. کویر گردی علاوه بر ایجاد حس آرامش، تفریحات تکرار نشدنی را نیز برای گردشگران در بر دارد که هر مخاطبی را وسوسه می‌کند. موقعیت جغرافیایی کشور ما به نحوی است که علاوه بر برخورداری از طبیعت‌های سرسبز و خیره کننده، از کویرهای زیادی نیز برخوردار می‌باشد.

  • کویر لوت شهداد
  • کویر مصر
  • کویر ورزنه

از جمله کویرهای پرطرفدار و محبوب در داخل کشور هستند که سالانه با سطح گردشگری بسیار زیادی مواجه خواهند بود. بیشتر این کویرها در استان‌هایی واقع شده‌اند که از شرایط آب و هوایی گرم و خشکی برخوردار می‌باشند. برای نمونه استان کرمان و اصفهان از جمله شهرهایی هستند که در بر گیرنده‌ی این کویرها، خواهند بود.

شناخت بهترین زمان برای رفتن به کویر ورزنه:

برای اینکه بتوانید بهترین زمان برای رفتن به کویر ورزنه را بشناسید، باید به موارد بسیار زیادی توجه کنید. اگر بخواهیم به یکی از لذت بخش‌ترین گردشگری‌ها در داخل کشور اشاره کنیم، می‌توان از کویر گردی یاد کرد. شاید باور قرارگیری بسیاری از کویرها در کنار بخش‌های سرسبز، کمی دشوار باشد. کشور ما با برخورداری از شرایط جغرافیایی منحصر بفرد، به عنوان کشور چهار فصل شناخته شده است. به طوری که در استان اصفهان علاوه بر وجود کویرهای مختلفی مانند: ورزنه و مصر، می‌توان شاهد بسیاری از آبشارها، جنگل‌ها و ... نیز بود.

قطعا بازدید از مکان‌های سرسبز، آبشارها و ... در فصل تابستان بسیار هوشمندانه تلقی می‌گردد. در حالی که انتخاب کویر گردی در فصل تابستان، هرگز مساعد و مناسب نمی‌باشد. در فصل تابستان دمای کویر به بالاترین حد خود می‌رسد. این امر سبب می‌شود که اغلب بازدید کنندگان با مشکلات بسیار زیادی مانند: گرما زدگی، تشنگی، تعریق زیاد و ... مواجه گردند.

جاهای گردشگری در کویر ورزنه

جاهای گردشگری در کویر ورزنه

انتخاب بهترین فصل برای کویر گردی:

یکی از موارد مهم برای شناخت بهترین زمان برای رفتن به کویر ورزنه، توجه به انتخاب فصل مناسب برای گردشگری در کویر است. همانطور که اشاره شد، انتخاب فصل تابستان برای کویر گردی، هرگز ایده‌آل و مناسب نخواهد بود. بسیاری از کویر نوردان، بهترین فصل برای این گردشگری را فصل پاییز می‌شناسند. در فصل پاییز علاوه بر شرایط آب و هوایی مساعد، می‌توانید از یک گردشگری ایده‌آل و پربار نیز برخوردار گردید.

نقاطی در کویر وجود دارند که همواره در فصل تابستان به بالاترین دما می‌رسند. به طوری که بازدید از آنها غیر ممکن تلقی می‌گردد. با شروع فصل سرما، شرایط بازدید از این نقاط نیز برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی مهیا شده و تفریحات هیجان انگیز نیز بسی دلچسب خواهند بود. لذا بسیاری از افراد برای کویر گردی، فصل پاییز و زمستان را نیز انتخاب می‌کنند.

بهترین زمان سفر به کویر و معرفی کویرهای ایران

آسمان شب در کویر ورزنه

توجه به انتخاب بهترین زمان برای رفتن به کویر ورزنه از نظر مسیر گردشگری:

از دیگر المان‌های مهم برای شناخت بهترین زمان برای رفتن به کویر ورزنه، توجه به انتخاب مسیر گردشگری ایده‌آل و مناسب است. همانطور که ذکر کردیم کویرگردی یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در کشور ما به شمار می‌رود. بسیاری از افراد سالانه برای بازدید از کویر و تجربه هیجانات تکرار نشدنی آن، کویر ورزنه را انتخاب می‌نمایند. بنابراین دور از ذهن نیست که در برخی از اوقات سال شاهد خیل عظیم جمعیت در مسیرهای مختلف برای رسیدن به این کویر باشیم. برای نمونه در تعطیلات رسمی عید، می‌توان شاهد ازدحام جمعیت در مسیرهای تردد به کویر بود. در این زمان علاوه بر تجربه آب و هوای بسیار مطبوع و ایده آل، می‌توان از مزایای فوق العاده دیگری نیز بهره مند گشت. بنابراین بسیاری از افراد و کویر نوردان این زمان را برای گردشگری انتخاب می‌نمایند.

مسیرهای مختلفی برای دسترسی به کویر ورزنه وجود دارد. برای این که بتوانید بهترین و ایده آل‌ترین مسیر را انتخاب نمایید، باید ابتدا به مبدا سفر خود توجه داشته باشید. در این صورت با توجه به موقعیت جغرافیایی خود می‌توانید از یک برنامه ریزی ایده‌آل استفاده کرده و شاهد نتایج مثبت آن باشید. توجه داشته باشید که آسمان شب در کویر یک منظره هیجان انگیز و تکرار نشدنی است که به جز در کویر در هیچ جای دیگر نمی‌توانید شاهد آن باشید. بنابراین بسیاری از تورهای مسافرتی به نحوی برنامه‌ریزی می‌کنند که گردشگران بتوانند شب را در کویر سپری کنند.

کویر گردی

کویر گردی

جاهای گردشگری در کویر:

برای اینکه بتوانید از گردشگری هیجان انگیز و دلچسب کویر بهره‌مند گردید، باید توجه داشته باشید که بهترین زمان برای رفتن به کویر ورزنه چه موقع است؟ در این صورت می‌توانید سفری هیجان انگیز و بی نظیر را برای خود رقم بزنید. در صورتی که فصل تابستان را برای گردشگری در کویر انتخاب کنید، نمی‌توانید از جاهای گردشگری مختلف در این کویر دیدن نمایید. بنابراین بهتر است زمانی را برای سفر انتخاب کنید که به جهت برخورداری از شرایط آب و هوای مطلوب، از یک گردشگری ایده‌آل برخوردار شوید. در این کویر می‌توان شاهد:

  • پوشش‌های گیاهی غنی به سبب نزدیکی به تالاب گاوخونی مانند: تاغ‌ها، نسی، گیاه اسکنبیل
  • پوشش جانوری بی‌نظیر مانند: روباه شنی، افعی شاخدار، سارگپه پا بلند، پا مسواکی، شترمار، شاهین و غیره
  • پیاده روی بر روی تپه‌ها و رمل‌های شنی کویر
  • رصدخانه مجهز
  • شتر سواری
  • مکان‌های تفریحی مانند: باشگاه پینت بال، باشگاه تیر اندازی و ...
  • اجرای موسیقی‌های مختلف محلی در کنسرت روباز و ...

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید