۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 55427598

حتما برای شما هم جذابه که بدونید هدف از ساخت باغ شازده ماهان تو دل کویر چی بوده و چرا این باغ تا این حد از معروفیت و جذابیت برخورداره؟!

باغ شازده ماهان تو دل کویر

سلام نو-سرویس گردشگری: باغ شازده ماهان تو دل کویر قرار داره. به همین دلیل می‌شه از اون به عنوان یک بهشت در دل کویر یاد کرد. این باغ یکی از باغ‌های شگفت انگیز تو استان کرمانه که علاوه بر زیبایی فوق العاده از معماری حیرت انگیزی هم برخورداره. بنابراین خیلی از توربست‌ها و گردشگران بعد از بازدید از جاهای دیدنی کرمان به سمت شهر ماهان حرکت می‌کنند. نرسیده به شهر ماهان با یک پدیده‌ی شگفت انگیز مواجه می‌شن که به نحوی اعجاب انگیز اونها رو فرا می‌خونه.

قبل از اینکه بخواهید از این باغ دیدن کنید، بهتره که از یک برنامه ریزی اصولی و منطقی استفاده کنید. در این صورت می‌تونید به بهترین نحو، ساعات و لحظات شیرین و به یاد موندنی رو برای خود خلق کنید. قبل از هر چیز بهتره که از موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی و ... این باغ اطلاعات دقیقی رو کسب کنید. با ما همراه باشید تا به این اطلاعات دقیق دست پیدا کنید.

آیا باغ شازده ماهان تو دل کویر قرار داره؟

یکی از سوالات مهم اینه که: آیا باغ شازده ماهان تو دل کویر قرار داره؟! همونطور که می‌دونید استان کرمان یکی از شهرهای کویری تو کشور ما به شمار می‌ره. به نحوی که با طی کردن یک مسیر مشخص، می‌تونید به کویر لوت شهداد برسید. بنابراین می‌شه گفت که: موقعیت جغرافیایی این استان، گرم و خشک هست. در اطراف این استان می‌تونید شاهد برخی از طبیعت‌های بکر و خارق العاده باشید که جذابیت استان کرمان را دو چندان کردند. اگر به شرایط جغرافیایی این منطقه یک نگاهی بیندازید، می‌بینید که یک نقطه‌ی سرسبز در دل کویر خودنمایی می‌کنه. اون جایی نیست به جز، باغ شاهزاده ماهان.

شاید عجیب به نظر برسه اما این باغ در دل کویر قرار گرفته و جذابیت اون دو چندان شده است. در این باغ سرسبز و چشم نواز، می‌تونید شاهد بسیاری از حوضچه‌ها باشید که با جاری شدن آب درون اونها، می‌شه زیبایی و هوای مطبوع رو در دل کویر لمس کرد. تناقض شگفت انگیز در شرایط جوی داخل و خارج از این باغ، بسی حیرت انگیزه که نظر خیلی از گردشگران خارجی رو هم به سمت خود جلب کرده.

بازدید از باغ شازده ماهان

بازدید از باغ شازده ماهان

مهمترین دلایل برای ساخت این باغ:

شاید این سوال در ذهن شما هم رقم بخوره که هدف از ساخت باغ شازده ماهان تو دل کویر چه بوده؟! این بنا یکی از بناهای تاریخیه که در دوران قاجاریه ساخته شده است. اگر بخواهیم به زمان ساخت این بنا اشاره کنیم، می‌شه از دو دوره یاد کرد. دستور ساخت این بنا توسط محمد حسن سردار ایروانی انجام می‌‍‌شه که در دوره‌ی این حاکم کرمان، ساخت بنا به به صورت نیمه کاره، رها می‌شه. بعد از روی کار اومدن ناصرالدوله، ساخت بنای داخلی باغ رونق می‌گیره. لازم به ذکره که ساخت این بنا به مدت ۱۱ سال سال به طول انجامیده است. به طوری که با شنیدن خبر مرگ حاکم، معمار تغار گچی را به دیوار زده و از باغ خارج می‌شود. اگر بخواهیم به هدف مهم از ساخت این کاخ اشاره کنیم، می‌تونیم بگیم که:

هدف از ساخت باغ شازده ماهان تو دل کویر این بود که حاکمین و خانواده‌ی اونها جایی برای گشت و گذار و تفریح در این شهر داشته باشند. بنابراین این بنا با متراژ بسیار بالا برای تفریح و گشت و گذار خانواده‌ی حاکمین، در نظر گرفته شد. چه بسا که در این باغ، بسیاری از مراسم‌ها و مهمانی‌های بزرگ نیز اجرا شده است.

پاییز در باغ شازده ماهان

پاییز در باغ شازده ماهان

جاهای دیدنی باغ شازده ماهان تو دل کویر:

باغ شازده ماهان تو دل کویر قرار گرفته و این خود به تنهایی یکی از مهمترین المان‌ها برای بازدید از این باغ به شمار می‌ره. توی این باغ می‌تونید شاهد بسیاری از جاهای خاص و دیدنی باشید که حتما شما رو شگفت زده می‌کنند. از جمله:

توی این باغ می‌تونید شاهد سر در ورودی حیرت انگیزی باشید که مقدم شما رو از یک مکان کویری به باغی سرسبز، خوش آمد می‌گه. این سر در از جذابیت فوق العاده‌ای برخورداره که نظر هر مخاطبی رو به راحتی جلب می‌کنه. پس از عبور از سر در، به حیاط باغ می‌رسید و با دیدن اون، حیرت زده می‌شوید. وجود پله‌هایی که به کوشک اصلی می‌رسند، جذابیت این باغ را دوچندان کرده است. در انتهای باغ، یک عمارت دو طبقه خاص و منحصر بفرد، خودنمایی می‌کنه. از این عمارت با عنوان شاه نشین یاد می‌شه که بسی جذاب و خارق العاده نیز هست. اگر به پشت ساختمون نگاهی بیندازید، حتما با بالاخانه مواجه می‌شید که یک فضای دنج برای ساکنین باغ بوده است. از سازه‌های جذاب دیگه تو این باغ، می‌شه به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختمان حمام
  • خانه زعیم باشی
  • برج‌های مراقبت و ...

شرایط جغرافیایی باغ شازده ماهان

شرایط جغرافیایی باغ شازده ماهان

بهترین زمان برای بازدید:

حالا که متوجه دلیل قرار گرفتن باغ شازده ماهان تو دل کویر شدید، حتما برای بازدید از اون آماده هستید. بازدید از این باغ جذاب، در هر زمان و فصلی، جذاب و دلنشبنه. فرقی نداره که در فصل تابستان، بهار، پاییز یا زمستان به این باغ مراجعه کنید. در تمامی فصل‌ها می‌تونید شاهد جذابیت تکرار نشدنی این باغ در دل کویر باشید. یکی از مواردی که قبل از مراجعه به این باغ باید حتما به اون توجه کنید، در نظر گرفتن تعطیلی‌های باغ هست. در برخی از مواقع این باغ تعطیله. بنابراین برای بازدید از این باغ، حتما باید اطلاعات کاملی رو کسب کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید