۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۵
کد خبر: 55426638

غار علیصدر از معروف ترین جاهای دیدنی همدان است. در این مقاله به بررسی اینکه غار علیصدر چگونه کشف شد و معرفی کامل این غار می پردازیم.

غار علیصدر چگونه کشف شد

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی غار علیصدر و همچنین به بررسی اینکه غار علیصدر چگونه کشف شد می پردازیم.

معرفی کلی غار علیصدر

غار علیصدر یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر همدان می باشد و سالانه توریست ها و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. تنها غار تالابی ایران، غار علیصدر می باشد. غار علیصدر جزو بزرگ ترین غار های آبی جهان به حساب می آید. همچنین امکان قایقرانی در این غار وجود دارد و انجام این کار در هر غاری امکان پذیر نمی باشد. این غار جزو قدیمی ترین غار های جهان به حساب می آید و قدمت آن به دوران ژوراسیک باز می گردد. به عبارت دیگر قدمت غار علیصدر به ۱۳۶ الی ۱۹۰ میلیون سال پیش بر می گردد. تا امروز محققان بسیاری بر روی موضوع غار علیصدر چگونه کشف شد، تحقیق های بسیاری انجام داده اند.

روایت های بسیاری در این خصوص وجود دارد. رودهای بسیاری در غار علیصدر در جریان هستند، که از این رودها دریاچه هایی پدید آمده اند. گذشتن از این دریاچه ها تنها با قایق امکان پذیر است. هنگامی که به بازدید از غار علیصدر می پردازید، قندیل ها، سنگ ها و مجسمه های بسیاری را مشاهده می کنید. هر کدام از قندیل و سنگ هایی که در این غار می بینید، شکل های عجیب غریبی دارند. همچنین برخی از آنها به شکل حیوانات هستند. سنگی شبیه به اسم الله، پنجه عقاب، مجسمه آزادی، شیر دو سر، خوشه انگور و... برخی از این اشکال هستند. سنگ های آهکی به تعداد فراوان در غار علیصدر وجود دارند. هنگامی که محققان به بررسی اینکه غار علیصدر چگونه کشف شد پرداختند، تحقیقات بسیاری بر روی این قندیل ها و سنگ ها انجام دادند و پی به نحوه تشکیل آنها بردند.

این سنگ های آهکی در گذر میلیون ها سال، فرسایش یافته اند و تبدیل به اشکال مختلفی شدند. هنگام بازدید از غار علیصدر، متوجه تالار های متعدد آن می شوید. از مهم ترین ویژگی های این مکان، تالار هایی می باشد که در آن وجود دارند. مشهور ترین تالار غار علیصدر، تالار آزادی می باشد که حدود صد متر طول دارد. در ادامه به بررسی اینکه غار علیصدر چگونه کشف شد و همچنین بررسی روایات های مختلفی که در خصوص این مکان وجود دارد، می پردازیم.

بررسی اینکه غار علیصدر چگونه کشف شد

همان طور که گفته شد غار علیصدر یکی از طولانی ترین غار های جهان می باشد. در چندین سال اخیر این غار مورد توجه بسیاری از محققان قرار گرفته است و به بررسی اینکه غار علیصدر چگونه کشف شد پرداخته اند. تا چند سال پیش، کاوشگران گمان می کردند، که این غار بی انتها است. زیرا غار علیصدر بسیار طویل می باشد و مشخص کردن انتهای آن کار راحتی نمی باشد. همچنین برخی دیگر از کاوشگران و محققان، معتقد بودند که محل شروع این غار از شهر همدان می باشد و انتهای آن در شهر اراک است. نظریه های بسیاری در خصوص طول این غار وجود داشت. سرانجام عده ای غارنورد، تصمیم گرفتند که تمام طول این غار را طی کنند و پی به طول واقعی آن ببرند. در مسیر پیمایش، غارنوردان به بخش های مختلف این غار برخورد کردند و به موضوعات جالبی در خصوص اینکه غار علیصدر چگونه کشف شد، رسیدند.

غار علیصدر چگونه کشف شد

غار علیصدر چگونه کشف شد

در چه سالی غار علیصدر کشف شد

در این بخش از مقاله به بررسی در چه سالی غار علیصدر کشف شد می پردازیم. این غار در روستای علیصدر واقع شده است. از زمان های گذشته، مردمان روستای علیصدر، پی به وجود این غار آبی برده بودند. مردمان روستای علیصدر زمانی که به وجود این غار پی بردند، از آبی که درون آن وجود داشت، بهره برداری می کردند. در سال ۱۳۴۲ تعدادی کوهنورد از طریق هیئت کوهنوردی همدان به روستای علیصدر سفر کردند و از این غار آبی بازدید کردند. همچنین این گروه از کوهنوردان کاوش های بسیاری در خصوص این غار انجام دادند. در سال ۱۳۴۶ خبر کشف غار علیصدر در سراسر جهان پخش شد و در آن زمان رسانه های ملی و محققان بسیاری جهت بازدید غار علیصدر به شهر همدان سفر کردند.

زمانی که محققان به بررسی اینکه غار علیصدر چگونه کشف شد پرداختند، دهانه ی غار بسیار کوچک بود و گذر از آن به سختی امکان پذیر بود. کوهنوردان همدان با تلاش های بسیار در سال ۱۳۵۲ توانستند قطر دهانه ی غار را به اندازه ی ۵۰ سانتی متر برسانند. بنابراین محققان نسبت به گذشت، راحت تر می توانستند از غار عبور کنند. از سال ۱۳۵۴ بازدید از غار علیصدر برای تمام مردم جهان امکان پذیر شد.

غار علیصدر چگونه کشف شد و شامل چه امکاناتی می باشد

در ابتدا به بررسی اینکه غار علیصدر چگونه کشف شد پرداختیم. از زمانی که این غار کشف شد و بازدید از آن برای عموم امکان پذیر شد، از سراسر دنیا گردشگران و توریست های بسیاری به بازدید از آن پرداختند. امروزه برای راحتی مسافران و توریست ها، کار های بسیاری درون غار انجام شده است. بنابراین، گردشگران و توریست ها بدون هیچ مشکلی و به راحتی می توانند به بازدید از این غار زیبا و دیدنی بپردازند.

غار علیصدر چگونه کشف شد

غار علیصدر چگونه کشف شد

امید است اطلاعات جامعی در خصوص اینکه غار علیصدر چگونه کشف شد، به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    19 1
    غار توسط یک چوپان کشف شده 👉
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    7 2
    یه نمونه کوچک از خالق هستی
  • sajad IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    7 1
    توضیحات کامل نبود
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 2
    کوه نورد کجا بوداولش ب توسط یه چوپان ک گوسفندش میره داخل غار گیر میکنه کشف میشه ک کوهنورد ها میان تا مسیر یابی کنن
  • احمد شعاعی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    15 2
    با سلام خدمت شما و خبرنگار محترمتون در مورد اینکه غار در شهر کبودراهنگ و از روستاهای این شهرستان میباشد نه مربوط به شهر همدان کلیه درامد های این غار در همدان خرج میشود و متاسفانه روستای علیصدر همچنان روستا باقی مانده است از شما خبر نگار محترم تقاضا میشود اول مطالعه بعد مطلبی رو درج کنید
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    4 1
    سلام بله منم بچه بودم بابا تعریف میکرد که بطور اتفاقی یک چوپان غار علیصدر کشف کرده به احتمال زیاد اسمش علیصدر بوده بعدها مردم کنارش ساکن شدن روستا تشکیل شده
  • غریب وطن IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    2 1
    سلام.بااینکه توضیحات نسبت به نکات اشاره شده درابتدای خبر خیلی کم وناقص بود و تااینحدکه توضیح دادید تقریبآ اکثرمردم ایران مخصوصآشهروندان همدانی ازمدتهاقبل مطلع بودند.اماتنهانکته جالب ومهمی که فقط اشاره شد وهیچ توضیحی داده نشد درباره پیداشدن انتهای غاربود.که اگرصحت داشته باشه و واقعآ اطلاعاتی دراینباره در دست داشته باشید چنانچه در هر صفحه خبری جداگانه منتشربشه بدون شک نظر مخاطبین خیلی زیادی راجلب خواهدکرد ومدتها جزءاخبارمهم درتیترهای خبری خواهدماند.سپاسگذارم.
  • ناصر اسماعیلی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    2 0
    غار علیصدر مربوط به شهر کبودرآهنگ است نه همدان هرچند درآمد آن نیز توسط همدان هاپولی می‌شود تمامی مخارج ساخت بناها و اماکن در جوار علیصدر از مالیات شهروندان کبودرآهنگی درست شده ولی متأسفانه حالا اسم و رسمش شده مال همدان بابا یکم انصاف خوبه.
  • فاطمه IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 0
    سلام نکته ای که توضیح ندادین انتهای غار بودکه بلخره ازکجاسردرمیاره
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    😭😭😭😭😭
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    غار اول مال روستای طراقیه بوده زمان قدیم آب غار برای آبیاری زمین‌های طراقیه بوده
  • الله داد IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    غار علی صدر نه مربوطه به همدان نه کبودرآهنگ مربوط به شه شهرستان بهار که در تقسیمات کشوری باپیگیری نابحق نماینده مجلس به کبودرآهنگ واگذار شد که نیاز به اصلاح دارد مدنظر نمایندگان و مردم شریف گل تپه و بهار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید