۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
کد خبر: 55425423

تله کابین توچال از معروف‌ترین جاذبه‌های توچال است و احتمال معروف‌ترین و نوستالژیک‌ترین تله کابین ایران است.

از تله کابین توچال چه می‌دانید؟

سلام نو – سرویس گردشگری: تله کابین توچال از معروف‌ترین جاذبه‌های توچال است که سه خط اصلی و هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ دارد. ایستگاه یک در ارتفاع ۱,۹۰۰ متری، ایستگاه دو و سه در ارتفاع ۲,۴۸۰ متری، ایستگاه پنج و ۶ در ارتفاع ۲,۹۱۰ متری و ایستگاه هفت در ارتفاع ۳,۶۸۰ متری قرار گرفته است. این تله کابین با طول تقریبی ۷,۵۰۰ متر، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین دنیا به شمار می‌رود که امکان سفر راحت به ارتفاع ۳,۶۸۰ متری از سطح دریا را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید از هوای لذت‌بخش ارتفاعات تهران نهایت لذت را ببرید. اگر برای استفاده از تله کابین توچال وسوسه شده‌اید، باید بدانید که اردیبهشت، خرداد، مهر و آبان بهترین زمان صعود به قله توچال محسوب می‌شود.

ساعت کاری: از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت صبح تا ۱۳، پنجشنبه از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ و جمعه از ساعت ۶ صبح تا ۱۰:۳۰ فعالیت می‌کند. به‌طور کلی ساعت و روزهای کاری به شرایط جوی حاکم بر مجموعه و برنامه‌ریزی‌های فنی بستگی دارد.

قیمت تله کابین توچال: هزینه‌ها با توجه به مسیر و ایستگاه مربوطه متفاوت است. بلیط رفت و برگشت ایستگاه یک به دو، یک به پنج و یک به هفت، به‌ترتیب ۵۰، ۹۰ و ۱۳۰ هزار تومان تمام می‌شود. بلیط مسیر رفت ایستگاه یک به دو، یک به پنچ و یک به هفت، به‌ترتیب ۲۵، ۵۰ و ۷۰ هزار تومان است.

ایستگاه های تله کابین توچالگ کجاست؟

تله کابین توچال ۷.۵ کیلومتر از قله توچال تا چهارمین زمین اسکی مرتفع روی زمین که در آن بین ۶ تا ۸ ماه پوشیده از برف است. زمان رسیدن به قله حدود نیم ساعت طول می‌کشد و چند توقف در راه دارد. تله کابین در مسیر رسیدن به بالا دو بار توقف می‌کند و می‌توانید بلیط‌های یک طرفه یا رفت و برگشت به هر ایستگاهی که می‌خواهید بخرید.

از تله کابین توچال چه می‌دانید؟

ایستگاه ۱ در ارتفاع ۱۹۰۰ متری قرار دارد و در ابتدای دره ولنجک واقع شده است. در این ایستگاه پارکینگ، هتل و بخری امکانات دیگر موجود است. ایستگاه ۲ در ۲۴۰۰ متری است و امکانات بسیار محدودی دارد.

سپس ایستگاه ۵ در ارتفاع ۲۹۳۵ متری که در آن یک پیست اسکی، رستوران و مرکز نجات وجود دارد. این ایستگاه در وسط یکی از پیست‌های اسکی است که فقط در اواخر زمستان باز است اما به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ایستگاه همچنین از طریق چند مسیر کوهنوردی مانند پناهگاه شیرپلا، دره اوسون و پناهگاه پلنگ‌چال قابل دسترسی است. برای رسیدن به ایستگاه ۷ باید اینجا را تغییر بدهید.

تله کابین در ایستگاه ۷ و بسیار نزدیک به نوک کوه توچال پایان می‌یابد. در این بخش تله کابین به هتل توچال متصل می‌شود. این ایستگاه وسط پیست اسکی توچال قرار دارد. قله اصلی توچال با ۳۰ دقیقه پیاده روی از این نقطه فاصله دارد. این ایستگاه از مسیر کوهنوردی هزارچم از ایستگاه ۵ نیز قابل دسترسی است. در صورت وجود برف کافی، امکان اسکی کردن از ایستگاه ۷ به ایستگاه ۵ وجود دارد. وسایل اسکی را در ایستگاه ۷ می‌توان اجاره کرد.

به یاد داشته باشید که دمای هوا در تهان هر چه کاهش یابد، همیشه در ارتفاع ۳۰۰۰ متری حتی در اواسط تابستان بسیار سردتر است. از دربند، پشت سعدآباد، جایی که سفره‌خانه‌های کوچک و با صفایی در کنار جویبارهایی که از دامنه کوه سرازیر می‌شوند، می‌توانید پیاده‌روی کنید.

شیوه بلیط تله کابین توچال

تله کابین توچال از سه‌شنبه تا جمعه و رزوهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ آماده ارائه خدمات است. در روزهای سرد سال زمان سرویس‌دهی به آب و هوای منطقه بستگی دارد. بهتر است قبل از رفتن با مجموعه توچال تماس گرفته و از ساعات کاری مطلع شوید.

آب و هوای توچال با قرار گرفتن در دامنه کوه توچال در رشته کوه البرز بسیار مطبوع و با طراوات است و بسیاری از مردم مکانی نیاز دارند که از هوای آلوده و روزهای گرم تابستان پایتخت فرار کنند. نه تنها یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی ایران، بلکه مجموعه توچال طولانی‌ترین خط تله کابین دنیا به نام تله کابین توچال را نیز ارائه می‌دهد. این تفرجگاه از امکانات ورزشی، مسیر پیاده‌روی، رستوران و همچنین هتل تشکیل شده است.

از تله کابین توچال چه می‌دانید؟

برای رسیدن به امکانات ورزشی مجموعه توچال پس از ورود به این مجموعه، مسیر شما از جاده سلامتی شروع می‌شود و با طی کردن این مسیر به امکانات ورزشی و تفریحی مثل تله کابین یا سورتمه می‌رسید. این مجموعه طولانی‌ترین خط تله کابین جهان را به طول ۷۵۰۰ متر را دارد. انتقال اسکی بازان به بالای پیست اسکی هدف اولیه ساخت این تله کابین طولانی بود، اما اکنون تمام افراد که دوست دارند از هوای تازه توچال بهره‌مند شوند، می‌توانند از این تله کابین استفاده کنند.

پروژه ساخت تله کابین در سال ۱۳۵۳ آغاز شد و از سال ۱۳۵۷ به روی عموم باز شد. این تله کابین از دره ولنجک در شمال تهران و در ارتفاع ۱۹۰۰ متری شروع می‌شود و به آخرین ایستگاه در ارتفاع ۳۷۴۰ متری نزدیک کوه توچال ختم می‌شود. این تله کابین برای دسترسی به پیست اسکی و سایر مراکز تفریحی در کوه استفاده می‌شود. چشم‌انداز زیبا، هوای تازه کوهستانی و انبوه چشمه‌های آب شیرین به طراوت این منطقه می‌افزاید. با ارتقای استانداردهای ایمنی خطوط تله کابین، خانواده‌ها و ورزشکاران می‌توانند از تله کابین و سایر امکانات آن لذت ببرند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید