۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵
کد خبر: 55425302

ماهیگیری جزو پرطرفدارترین رشته ها میباشد که گردشگران بسیاری شهر گیلان را برای انجام این رشته انتخاب میکنند. در این مقاله به معرفی بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان میپردازیم.

بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان

سلام نو-سرویس گردشگری: ماهیگیری یکی از رشته های مورد علاقه بسیاری از توریستان و گردشگرانی می باشد که به شهر های ساحلی سفر می کنند. همچنین مردمان بومی و محلی شهر های ساحلی نیز به این حرفه به شدت علاقه داشته و برخی از آن ها این رشته را به عنوان شغل انتخاب کرده اند. استان گیلان یکی از استان های محبوب در بین توریستان و گردشگران داخلی می باشد که به دلیل جاذبه های طبیعی و تفریحی متعدد، هرساله تعداد قابل توجهی از مسافران شهر های مختلف را به خود جذب می کند. این استان به دلیل داشتن رودخانه ها و سواحل ایده آل برای صید ماهی به یکی از انتخاب های ایده آل برای علاقه مندان به رشته ماهیگیری تبدیل شده است. ما در این مقاله به دنبال معرفی بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان خواهیم بود. در نتیجه اگر به این رشته علاقه و قصد سفر به استان گیلان را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان :

زیر پل سفید رود در آستانه اشرفیه :

آستانه اشرفیه یکی از مهم ترین مناطق استان گیلان است که از طبیعت بکر و بسیار زیبایی برخوردار می باشد. این شهر تنها ۳۵ کیلومتر با شهر رشت و ۷ کیلومتر با شهر لاهیجان فاصله دارد. آستانه اشرفیه به دلیل همجوار بودن با رودخانه های مختلف و پر آب، در لیست بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان قرار می گیرد. این شهر توریستی با رودخانه هایی مانند سفید رود، شمرود، حشمت رود و ... همجوار می باشد. به همین دلیل توریستان و گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، می توانند مکان های مختلفی را برای ماهیگیری پیدا کرده و از آن ها برای پرداختن به این رشته مهیج استفاده کنند.

موج شکن انزلی :

موج شکن انزلی برای مردمان بومی و محلی منطقه، یادگاری از یک قرن ایستادگی می باشد. این موج شکن یک بنای کاملا استوار می باشد که برای سال های متوالی در برابر موج های خروشان دریای خزر مقاومت کرده است. این موج شکن در سال ۱۲۹۳ بنا شده و هدف از ساخت آن، جلوگیری از آسیب دیدن کشتی ها، قایق ها و ... موجود در حاشیه و ساحل دریا بوده است. موج شکن انزلی امروزه به یک منطقه برای تفریح توریستان و گردشگرانی که به گیلان سفر می کنند، تبدیل شده است. لازم به ذکر است که شما می توانید موج شکن انزلی را در لیست بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان نیز قرار دهید. امروزه بسیاری از توریستان، گردشگران و مردمان محلی که به رشته ماهیگیری علاقه مند هستند، این مکان را برای صید ماهی انتخاب می کنند.

سواحل رودخانه ی اوشمک، بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان

سواحل رودخانه اوشمک یکی از زیبا ترین جاذبه های طبیعی شمال کشور می باشند. به طوری که اغلب توریستان و گردشگران علاقه مند به طبیعت و جاذبه های طبیعی، در طول سفر خود به استان گیلان، از این سواحل بی نظیر و رویایی بازدید می کنند. ساحل رودخانه اوشمک از نظر بسیاری از فعالان حوزه صید ماهی، بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان می باشد. این رودخانه ی زیبا در مرکز شهر زیبا کنار قرار گرفته و همجوار با رود مشهور و شناخته شده ی سپیدرود است. طبق اطلاعات به دست آمده، رودخانه ی اوشمک پرماهی ترین رودخانه ی شمال کشور می باشد. البته بسیاری از ماهیگیران معتقد می باشند که این رودخانه نه تنها پرماهی ترین رودخانه شمال می باشد، بلکه در سطح کشور نیز در رتبه اول قرار دارد. لازم به ذکر است که از ساحل رودخانه اوشمک به عنوان بهترین مکان برای صید ماهی با قلاب یاد می شود.

بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان

بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان

اسکله ماهیگیری بندر کیاشهر :

شهرستان کیاشهر در فاصله ۵۰ کیلومتری از شهر زیبا و توریستی آستانه ی اشرفیه قرار گرفته است. سواحل موجود در شهر کیاشهر دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خاص و منحصر به فردی می باشند. به همین دلیل این سواحل در لیست بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان قرار می گیرند. ویژگی فوق سبب شده است که اسکله کیاشهر، سالانه مورد توجه توریستان و گردشگران متعددی قرار بگیرد. در انتها دقت داشته باشید که علاوه بر صید ماهی شما می توانید از بازار های روز موجود در این شهر، برای خرید انواع ماهی های تازه صید شده نیز استفاده نمایید.

سد منجیل :

سد منجیل یا همان رودخانه سفید رود، از نظر بسیاری از ماهیگیران، بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان می باشد. سفید رود دومین رود بلند ایران است که بیش از ۷۶۵ کیلومتر طول دارد. همچنین این رودخانه در رتبه اول بلند ترین و پر آب ترین رودخانه های استان گیلان قرار می گیرد. در منطقه ی منجیل، سدی بسیار بلند و بزرگ، بر روی این رودخانه احداث گردیده است. این سد مرتفع دریاچه ای با وسعت حدود ۵۶ کیلومتر مربع را در پشت خود به وجود آورده است. دریاچه مصنوعی پشت سد منجیل یک مکان ایده آل برای ماهیگیری می باشد. دقت داشته باشید که تنوع ماهی های موجود در این دریاچه بسیار بالا و قابل توجه است. همچنین علاقه مندان می توانند علاوه بر ماهیگیری، برای استراحت و تفریح در کنار خانواده نیز از این مکان استفاده کنند.

بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان

بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه بهترین جا برای ماهیگیری در گیلان به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • abbas IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    0 3
    سد تاریک سمت امام زاده‌هاشم هم از نظر من جای مناسبی برای ماهیگیری هستش
  • جواد بلندنظر IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    ممنون از اطلاعات بسیار خوبتون. برای تکمیل زحمات شما، میتونستین نوع ماهی و فصل صید رو هم اضاف کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید