دریاچه سوها از جاذبه‌های جالب در غرب ایران است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم دریاچه سوها از تبریز چقدر فاصله دارد.

دریاچه سوها از تبریز چقدر فاصله دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: اگر به گردش در طبیعت بکر اردبیل علاقه‌مندید، یکی از بهترین پیشنهادها برای شما سفر به دریاچه سوهاست. دریاچه ای بسیار تماشایی که در فاصله ۵ کیلومتری روستایی به همین نام در شهرستان نمین قرار گرفته است و دوست‌داران طبیعت را به کشف زیبایی هایش فرا می خواند. البته بیشتر شهرت دریاچه سوها برای پیمایشی ست که از این دریاچه به سوی آبشار لاتون در شهر آستارا انجام می شود. اگر هم در اواخر فصل بهار و اوایل تابستان به دریاچه سوها سفر کنید، با فرشی از گل های بابونه که این منطقه را در برگرفته است مواجه می شوید، موضوعی که جذابیت سفر به این منطقه را چند برابر می کند. در ادامه به توضیحاتی درباره دریاچه سوها و فاصله آن از تبریز می‌پردازیم.

درباره دریاچه زیبای سوها

دریاچه سوها که در واقع آبگیری نه‌چندان بزرگ محسوب می‌شود، محل تامین آب روستایی به‌همین نام است که در چهار کیلومتری دریاچه قرار دارد. این آبگیر به‌واسطه جمع شدن آب پشت سد کوچکی به‌وجود آمده که جهت بهره‌برداری از آب‌های جاری منطقه احداث شده است.

دریاچه سوها از تبریز چقدر فاصله دارد؟

عمق این دریاچه که در زبان مردم محلی به «سوا» نیز معروف است، در مناطق میانی به ۶ متر نیز می‌رسد. پهنای دریاچه سوها به نیم‌کیلومتر و طول آن به ۱٫۵ کیلومتر می‌رسد و اطراف آن، محل رویش گل‌های بابونه وحشی است.

آب‌وهوای سرد و کوهستانی منطقه سوها، این مکان را به یکی از مقاصد گردشگری مناسب در فصل تابستان تبدیل کرده است. هوای مطبوع و غیرشرجی منطقه در کنار طبیعت سرسبز و بکر، دریاچه سوها را به بهشتی وصف‌ناشدنی و یکی از رویایی‌ترین مقاصد اردبیل تبدیل می‌کند.

تلفیق نسیم خنک کوهستان، درختچه‌های جنگل فندق‌لو، جنگل‌های هیرکانی، چشمه‌سارهای گوارا و آب‌های فیروزه‌ای سوها، مژده روزی خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی را به گردشگران می‌دهد. در تیرماه، مه نسبتا غلیظی سراسر منطقه سوها را می‌پوشاند و هر نسیم خنک، قطرات آب را با چهره گردشگران آشنا می‌کند.

بهترین زمان سفر به شهرستان نمین و دریاچه سوها، ۶ ماهه اول سال است. هوای این منطقه از فصل پاییز رو به سردی می‌گذارد و در زمستان، دریاچه سوها به منطقه‌ای صعب‌العبور تبدیل می‌شود؛ گرچه تماشای مناظر پوشیده از برف و زمستانی اردبیل نیز خالی از لطف نیست.

دریاچه سوها از تبریز چقدر فاصله دارد؟

در سال‌های اخیر، امکانات رفاهی اولیه مانند آب قابل‌شرب و سرویس بهداشتی در اطراف دریاچه سوها فراهم شده است؛ البته باید گفت که همانند گذشته، آنتن‌دهی تلفن‌ همراه در این منطقه نامطلوب است.

گهگاه دست‌فروشان محلی و اغذیه‌فروشان سیار در منطقه حاضر می‌شوند. هنچنین شما می‌توانید ملزومات و مواد غذایی موردنیاز خود را در روستای سوها خریداری کنید یا خود را برای کاسه‌ای آش محلی دلچسب، املت یا خوراک لوبیا وعده بگیرید. شایسته است که برای کمک به اقتصادهای کوچک محلی، از فروشگاه‌های منطقه سوها خرید کنید.

فاصله دریاچه سوها از تبریز و دسترسی به آن

روستا و دریاچه سوها از نظر امکانات اقامتی کم‌بهره است. نزدیک‌ترین اقامتگاه بوم‌گردی در منطقه، در شهرستان نمین قرار دارد؛ البته طبیعت‌گردان معمولا ترجیح می‌دهند که اطراف دریاچه اتراق کنند و با برپایی چادر، از اقامت شبانه در طبیعت بکر و افسانه‌ای سوها لذت ببرند.

دریاچه سوها یکی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است که در شهر نمین قرار دارد. فاصله این دریاچه که سرآغاز جنگل‌های گیلان محسوب می‌شود تا روستای سوها ۵ و تا اردبیل حدود ۳۲ کیلومتر است.

دریاچه سوها از تبریز چقدر فاصله دارد؟

برای دسترسی به دریاچه باید مسیر اردبیل را درپیش بگیرید؛ سپس از اردبیل به سمت بریس بروید. در این مسیر تابلوهایی را مشاهده خواهید کرد که شما را به سمت روستای سوها واقع در شهرستان نیمن هدایت می‌کند.

پس از عبور از روستا باید مسیری تقریبا ۴ کیلومتری را طی کنید تا به دریاچه سوها برسید. این مسیر را می‌توانید با اتومبیل یا پیاده طی کنید؛ اگر از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار هستید توصیه می‌کنیم از روستای سوها تا دریاچه پیاده‌روی کنید و از طبیعت این مسیر لذت ببرید.

دسترسی به دریاچه سوها نمین از طریق جاده اردبیل به بریس امکان پذیر می باشد؛ به طوری که از این جاده باید به نیارق بروید و از آن جا به سمت روستای سوها که تابلوهایش را در مسیر مشاهده می کنید، حرکت کنید. فاصله بین روستا سوها تا دریاچه مسیری خاکی است که حدود ۵ کیلومتر امتداد پیدا کرده و گردشگران تور اردبیل می توانند با خودروی شخصی خود این مسیر را بپیمایند.

دریاچه سوها از تبریز چقدر فاصله دارد؟

البته لازم به ذکر است که بگوییم قسمتی از مسیر جاده را حتما باید با آفرود یا نیسان بپیمایید یا این که در صورت تمایل به صورت پیاده از آن عبور کنید؛ یکی از راه های درآمد روستاییان جابجایی گردشگران با نیسان به محل دریاچه است.

تنها نقاط محدودی دارای آنتن دهی مناسب هستند از همین رو امکان گم شدن افراد وجود دارد. از آن جایی که حیواناتی نظیر مار، خرس، پلنگ و گرگ در این منطقه دیده شده، بهتر است پس از تاریکی هوا از اقامت در منطقه پرهیز کنید. اگر برای اولین بار راهی این مکان می شوید بهتر است همراه داشته باشید.

  • مسافت ۲۵۶ کیلومتر
  • فاصله زمانی ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه، براساس سرعت میانگین ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید