فاصله پارک جنگلی سراوان تا ماسال حدود شصت کیلومتر است که می تواند در عرض حدود یک ساعت طی شود.

فاصله پارک جنگلی سراوان تا ماسال

سلام نو-سرویس گردشگری: استان گیلان بهشتی ترین و خوش آب و هوا ترین منطقه ایران است. این استان سبز با برخورداری از انبوه جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و مراکز توریستی یکی از پر گردشگر ترین استان های ایران نیز به شمار می رود. در این مطلب قصد داریم به معرفی دو منطقه زیبا و جذاب این استان یعنی سراوان و ماسال بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله پارک جنگلی سراوان تا ماسال چقدر است.

فاصله پارک جنگلی سراوان تا ماسال چقدر است؟

فاصله پارک جنگلی سراوان تا ماسال حدود شصت کیلومتر است. در حقیقت دهستان سراوان در جنوب شهر رشت قرار گرفته است و شهر ماسال در شمال غرب رشت واقع شده است. جالب است بدانید که شهر زیبای فومن نیز در فاصله پارک جنگلی سراوان تا ماسال واقع گردیده است. بنابراین در سفر خود بین این دو منطقه می توانید در این شهر سبز و توریستی نیز توقف کنید و به دیدن جنگل ها و جاذبه های طبیعی فراوان آن بروید.

شما می توانید فاصله پارک جنگلی سراوان تا ماسال را با فرض روان بودن ترافیک و با سرعت متوسط در عرض حدود یک ساعت طی نمایید.

جاذبه های پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان توریستی ترین تفرجگاه واقع در اطراف شهر رشت است. فاصله این پارک جنگلی با رشت تنها هفده کیلومتر است و بسیاری از افراد از منطقه سراوان با نام سراوان رشت یاد می کنند. اما در حقیقت پارک جنگلی سراوان در درون دهستان سراوان واقع در بخش سنگر استان گیلان واقع گردیده است.

پیش از معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی این پارک جنگلی ابتدا بگذارید کمی درباره پوشش گیاهی و جانوری این جنگل صحبت کنیم. گونه های گیاهی قابل رویت در پارک جنگلی سراوان دو دسته اند. دسته اول گونه های بومی این جنگل هستند. درختانی نظیر توسکا، آلوچه جنگلی، سفید پت، بیدمشک، انجیلی، بید، بلوط، ممرز و... در این دسته قرار می گیرند. دسته دوم اما شامل گونه هایی است که بومی این منطقه نیستند و به مرور در قسمت های مختلف پارک جنگلی سراوان کاشته شده اند. این دسته شامل درختانی نظیر سرو نقره ای، زربین، کاج تدا و کاج سیلوستریس می باشد. پوشش جانوری منطقه سراوان نیز متشکل از مواردی نظیر کبک، قرقاول، دارکوب، جغد جنگلی، گوزن، خرگوش، سنجاب، راسو، لاک پشت، قورباغه و... می باشد.

اما در خصوص جاذبه های گردشگری این پارک جنگلی باید گفت که بسیاری از افراد این پارک را با مرداب معروف آن می شناسند. مرداب سراوان با ظاهر خاص و بی نظیر خود یکی از منحصر بفرد ترین مرداب های جنگلی ایران است. سطح این مرداب با نوعی خزه زیبا به رنگ سبز روشن پوشیده است و این جلوه ویژه را به آن بخشیده است. چشم انداز مرداب سراوان از دور بیشتر شبیه یک چمنزار سبز است. عده ای از گردشگران حتی در نگاه اول این مرداب را با یک چمنزار اشتباه می گیرند. اطراف مرداب نیز با حصار سبزی از درختان انبوه جنگلی پوشیده شده است. در هنگام ظهر و با تابش نور خورشید بر سطح این مرداب خزه های آن به غایت زیبا می شوند. در این هنگام مرداب سراوان به شکلی شگفت انگیز زیر نور آفتاب برق می زند.

از جمله دیگر جاذبه های گردشگری و تفریحی این پارک می توان به زمین پینت بال آن اشاره کرد. زمین پینت بال پارک سراوان در واقع اولین زمین بازی پینت بال در ایران است که به راه افتاد. این زمین که محوطه بزرگی از پارک جنگلی سراوان را نیز در بر می گیرد یکی از پرطرفدارترین زمین های پینت بال در ایران به شمار می رود. ورود به زمین پینت بال سراوان البته تنها مختص به افراد بالای ده سال می باشد. موتور چهارچرخ و قایق گردی در مرداب سراوان نیز دیگر تفریحات موجود در پارک جنگلی سراوان هستند. هزینه موتور چهارچرخ سی هزار تومان و هزینه قایق گردی بیست هزار تومان به ازای هر ده دقیقه است.

فاصله پارک جنگلی سراوان تا ماسال

ماسال

جاذبه های ماسال

ماسال یکی از قطب های گردشگری استان گیلان است که به لقب بهشت گمشده گیلان مفتخر شده است. دلیل این نامگذاری به این سبب است که این شهر در اکثر روزهای سال در میان ابرها قرار دارد. این شهر زیبا که در کنار کوه های تالش واقع شده است جنگل و کوه و رودخانه و آبشار را با هم دارد.

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ماسال رودخانه بزرگ خالکایی است. این رودخانه از دامنه قله سه هزار متری شاه معلم سرچشمه می گیرد و در نهایت پس از عبور از ماسال به تالاب انزلی فرو می ریزد.

شهر ماسال علاوه بر بهشت گمشده گیلان یک لقب دیگر نیز دارد و آن شهر آبشار است. در هر گوشه این شهر یک آبشار خروشان و زیبا به چشم می خورد. آبشار ویوز که در مجاورت منطقه ییلاقی اولسبلنگاه واقع شده است شاید زیباترین آبشار ماسال باشد. آبشار پانزده متری خون، آبشار ده متری تولی نسا و آبشار ده متری رامینه دیگر آبشارهای معروف این شهر هستند.

از دیگر جاذبه های گردشگری ماسال می توان به غار باستانی خندیله پشت، غار کلچال، غار چسلی، ییلاق خریدول، ییلاق سوئه چاله و... اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید