ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی در حوزه گردشگری به گونه‌ای است که می‌تواند زمینه‌ ساز ماندگاری بیشتر مسافران نوروزی شود لذا در این راستا کمیته تولید محتوا و نوآوری فعال شده و اقدامات خوبی هم تاکنون دنبال کرده است.

خراسان جنوبی به جمع استان های گردشگر پذیر می‌پیوندد

محمود مقامی، چهارشنبه شب ۲۴ اسفند گفت: در سال جاری همانند سال‌های گذشته ستاد اجرایی خدمات سفر در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

به گفته وی؛ این ستاد دارای شاکله‌ای است که شخص استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان، رئیس ستاد خدمات سفر و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان دبیر انتخاب شده‌اند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مقامی با اشاره به اینکه تاکنون سه جلسه ستاد خدمات سفر استان به ریاست استاندار برگزار شده و در این ستاد برنامه‌ریزی ‌های بسیار خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۰ کمیته تخصصی براساس ابلاغ از مرکز، ذیل ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی تشکیل شده است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور روابط عمومی با ذکر این نکته که نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افق جدیدی را پیشنهاد و از دست اندرکاران ستاد خدمات سفر مطالبه کرده اند، خاطرنشان کرد: با پیشنهاد و تدبیر استاندار سه کمیته از جمله کمیته روستایی، شهرداری‌ها و کمیته تولید محتوا و نوآوری به مجموع کمیته‌های ستاد سفر استان اضافه شد.

مقامی افزود: در حوزه روستایی نگاه استاندار بر این بود که در بحث معرفی اقامتگاه بوم‌گردی و جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی بخش روستایی، ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم که براساس این دستور، کمیته روستایی با محوریت دفتر امور روستایی استانداری تشکیل شد تا با استفاده از ظرفیت دهیاران و جوانان دغدغه مند در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی بتوانیم در زمینه معرفی ظرفیت‌های این بخش اقدامات خوبی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در جلسات مختلف این کمیته، ظرفیت‌های گردشگری بخش روستایی احصاء شده، اظهارامیدواری کرد: برنامه‌های بسیار خوبی در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی استان در بخش روستایی انجام شود و مسافرین و گردشگران نوروزی هم از این پتانسیل‌ها به خوبی بهره‌مند شوند.

مقامی با اشاره به اینکه کمیته شهرداری‌ها دومین کمیته بود که براساس پیشنهاد شخص استاندار با محوریت دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تشکیل شده، بیان کرد: هدف از تشکیل این کمیته این بود که شهرداری‌های استان در سال جاری برنامه های ویژه و متفاوتی در استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی داشته باشند.

به گفته وی؛ بخشی از فعالیت این کمیته به فضاسازی شهری، طراحی المان‌های نوروزی و آماده سازی پارک‌ها اختصاص دارد و در این خصوص شهرداری‌ها پای کار آمده و هر روز ابتکارات جدیدی در حوزه شهرداری‌ها در حال رقم خوردن است.

مسئول کمیته تولید محتوا و نوآوری ستاد اجرایی خدمات سفر استان یادآور شد: استاندار در ابتدای تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر، سؤالی را برای اعضا مطرح کردند و آن هم این بود که مهم‌ترین راهکارها برای افزایش مسافر و ماندگاری آنان در استان چیست؟ و تأکید داشتند که برای جذب بیشتر گردشگران و ماندگاری مسافر در استان به سراغ راهکارهای ابتکارانه و خلاقانه برویم.

مقامی اظهار داشت: ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی در حوزه گردشگری به گونه‌ای است که می‌تواند زمینه‌ ساز ماندگاری بیشتر مسافران نوروزی شود لذا در این راستا کمیته تولید محتوا و نوآوری فعال شده و اقدامات خوبی هم تاکنون دنبال کرده است.

وی بیان کرد: با محوریت این کمیته، برای اولین بار در خراسان جنوبی تمام راهنمایان گردشگران، مؤثرین حوزه راهداری، هلال احمر، نیروی انتظامی و دست اندرکاران ستاد خدمات سفرهای نوروزی در بیرجند دعوت شدند و برای آنان کارگاه آموزشی برگزار شد؛ در این کارگاه، راهکارهای ارتباط گیری با مسافر، چگونگی معرفی ظرفیت های گردشگری و محصولات استراتژیک استان و تکریم مسافر ارائه شد.

مشاور استاندار در امور روابط عمومی ادامه داد: در راستای تولید محتوا و نوآوری از فعالان فضای مجازی استان دعوت شده تا روایتگری بسیار خوب و مناسبی از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی داشته باشند.

مسئول کمیته تولید محتوا و نوآوری ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی، بر نقش رسانه‌های استان در انعکاس دستاورهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز تأکید و تصریح کرد: برای معرفی ظرفیت های گردشگری خراسان جنوبی به عنوان استانی که دارای پنج اثر ثبت جهانی و هزاران جاذبه گردشگری ثبت ملی است، همه باید دست به دست هم بدهیم تا هم زمینه افزایش گردشگران نوروزی و هم ماندگاری آنان را رقم بزنیم و از طرفی هم گردشگران نوروزی بیشتر با ظرفیت‌ها و فرهنگ غنی خراسان جنوبی آشنا شوند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید