۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 55425038

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه از تعطیلی این محوطه باستانی در امروز پنج‌شنبه به‌دلیل شدت بارندگی و خیس بودن این محوطه و شرایط جوی به‌منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به بنا و گردشگران خبر داد.

دلیل تعطیلی «چغازنبیل» چیست؟

به ‌گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، عاطفه رشنویی اظهار کرد: به دلیل باران بسیار شدیدی که در شهرستان شوش آغاز به باریدن کرد و با توجه به حجم بارندگی و ضرورت حفاظت و صیانت از مجموعه میراث‌جهانی چغازنبیل، بازدید از این مجموعه در روز پنج‌شنبه (۲۵ اسفند ۱۴۰۱) ممنوع و محوطه تعطیل است.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه افزود: به اطلاع علاقه‌مندان و گردشگرای که برای این تاریخ برنامه‌ریزی کرده بودند می‌رسانیم که در برنامه‌ریزی‌های خود تجدید نظر و در زمان مناسب‌تری برای بازدید از این اثر تاریخی مراجعه کنند.

او از عموم گردشگران خواست که در زمینه حفظ این میراث غنی فرهنگی که متعلق به خود آن‎ها است، با عوامل پایگاه همکاری لازم را داشته باشند و تا عادی شرایط جوی از مراجعه به محوطه باستانی چغازنبیل خودداری کنند.

رشنویی تاکید کرد: در روزهای بارندگی و هنگامی که زمین خیس است و باران باریده قطعا نمی‎توانیم اجازه بازدید از عرصه را بدهیم و تقاضا داریم در این خصوص گردشگران عزیز نیز با ما همکاری کنند.

وی اضافه کرد: به رغم تعطیلی میراث‌جهانی چغازنبیل در روز پنجشنبه موزه هفت‌تپه در این روز براساس روال عادی به کار خود ادامه خواهد داد و گردشگران می‌توانند برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید