فرماندار رشت با تاکید بر حضور پررنگ دستگاه‌های متولی مانند صمت، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و تعزیرات در ایام نوروز و ماه رمضان به همراه اتخاذ تدابیر لازم برای تامین و عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز، گفت: مردم نگران بازار شب عید نباشند.

مردم نگران بازار شب عید نباشند

به گزارش سلام نو حمیدرضا امام‌پناهی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رشت که با حضور روسا و نمایندگان ادارات مسئول برگزار شد، با اشاره به اینکه براساس تجربه، رشت بیشترین حجم ورودی مسافر در بین شهرستان‌های استان را به خود خواهد دید، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای رفاه حال شهروندان و مسافرانی که رشت را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند، انجام شده و مردم باید در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان حضور تیم‌های بازرسی و نظارت بر عملکرد صنوف را به عینه مشاهده کنند.

فرماندار رشت با تاکید بر حضور پررنگ دستگاه‌های متولی مانند صمت، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و تعزیرات در ایام نوروز و ماه رمضان به همراه اتخاذ تدابیر لازم برای تامین و عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز، افزود: مردم نگران بازار شب عید نباشند.

وی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا با هدف تنظیم بازار از بیستم اسفند ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی رشت، افزود: این نمایشگاه با داشتن ۲۱۶ غرفه فروش اقلام مختلف و متنوع که ۱۰ غرفه آن ویژه توزیع کالاهای اساسی است، با عرضه از ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از قیمت بازار، تا پایان سال برقرار است.

امام پناهی یادآور شد: هشت غرفه توزیع میوه شب عید در سطح شهر رشت، آماده تامین و عرضه حدود ۱۰۰ تن پرتقال و سیب مورد نیاز شهروندان می‌باشد.

فرماندار رشت با عنوان اینکه ضرر ناشی از احتکار و گرانفروشی لطمات شدیدی به تولید داخلی و توان اقتصادی خانوار وارد خواهد آورد، گفت: هر انبار کالایی که از طرف صاحبان کسب ‌و کار به مراجع قانونی معرفی نشده باشد، به منزله احتکار تلقی شده و در معرض تعزیرات خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سامانه ۱۲۴(سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات مردمی)، به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در مورد هر گونه گرانفروشی و کم‌فروشی واحدهای صنفی است.

نماینده عالی دولت در رشت با بیان اینکه شهرستان در عرضه اقلامی مانند گوشت منجمد، مرغ منجمد، برنج و شکر بیشترین درصد جذب و توزیع در سطح استان را به خود اختصاص داده است، گفت: نظارت‌ها بر زنجیره تولید و توزیع مرغ، جهت کنترل بازار و جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها در ایام نوروز و ماه رمضان تشدید خواهد شد.

امام‌پناهی تاکید کرد: برخی خوراکی‌های مخصوص ماه مبارک رمضان مانند زولبیا، بامیه و انواع آش در کنار کالاهای اساسی در سبد غذایی مردم، به طور کامل در حیطه نظارتی بازرسان تنظیم بازار قرار داشته و هرگونه فروش گران‌تر از قیمت مصوب آنها تخلف محسوب خواهد شد.

وی متذکر شد: ۳۰ اکیپ بازرسی دو نفره اداره صمت، از ۱۵ اسفند ماه لغایت پایان ماه مبارک رمضان در کنار اکیپ‌های بازرسی مشترک دستگاه‌ها، عهده‌دار نظارت و کنترل بازار خواهند بود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید