۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
کد خبر: 55424996

در مسیر بابل به فیلبند می‌توانید از انواع جاذبه‌های دیدنی بهره ببرید که در این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ پس ما را همراهی کنید.

مسیر بابل به فیلبند

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر به خطه شمالی ایران پا بگذارید، متوجه زیبایی‌های بسیار زیادی خواهید شد. مازندران یکی از استان‌های شمالی تهران به‌حساب می‌آید که توانسته است جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد. فیلبند یکی از آن‌ها است. اگر در بابل هستید و قصد دارید به فیلبند بروید، باید مسیر چند کیلومتری را پشت سر بگذارید. مسیر بابل به فیلبند جاذبه‌های فراوانی دارد؛ به‌گونه‌ای که می‌توانید بیشترین لذت را از مسیر پیش روی خود ببرید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با این مسیر به‌صورت کامل آشنا کنیم.

در مسیر بابل به فیلبند چه جاذبه‌هایی را می‌توانیم ببینیم؟

برای سفر به فیلبند از مسیر بابل نیازمند پشت سر گذاشتن ۸۶ کیلومتر مسافت هستید. به طور میانگین برای طی کردن این فاصله به ۵۲ دقیقه زمان نیاز است. یعنی اگر سرعت شما ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد، در عرض چند دقیقه می‌توانید به مقصد برسید و خستگی راه را نیز متوجه نخواهید شد. در مسیر رسیدن به فیلبند، جاذبه‌های زیادی پیش روی شما قرار گرفته‌اند. اگر عجله ندارید می‌توانید در راه توقف کرده و از تک تک این جاذبه‌ها دیدن کنید. در ادامه به بررسی برخی از زیباترین جاذبه‌ها خواهیم پرداخت تا بتوانید یک سفر هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را تجربه کنید.

روستای شیخ موسی

اولین گزینه‌ای که می‌توانیم نام ببریم، روستای شیخ موسی است. این روستا در شهرستان بابل واقع شده است و افراد همه روزه می‌توانند از آن بازدید به عمل بیاورند. روستای شیخ موسی در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. شما با ورود به این روستا می‌توانید شاهد آب‌وهوای بسیار مطبوعی باشید. در ییلاق مسافران می‌توانند به این روستا بیایند و آب‌وهوای گرم شهر را برای خودشان تبدیل به لحظات خوش کنند. در این منطقه انواع کوه‌های بلند مرتبه به چشم می‌خورند. از دل این کوه‌ها آبشار بسیار زیبایی جاری شده است. خنک بودن آب‌وهوای منطقه به دلیل آبشار و ارتفاعات است. در ۲۸ ماه تیر هر سال جشنی با نام جشن مردگان برگزار می‌شود. در این روز مردم از قبرهای مردگان گرد و خاک را پاک می‌کنند.

تالاب حیدر کلا

در مسیر بابل به فیلبند می‌توانید از تالاب حیدر کلا نیز دیدن داشته باشید. در کمربندی شرق بابل می‌توانید شاهد این تالاب بسیار زیبا باشید. در تالاب حیدر کلا می‌توانید انواع نیلوفرهای آبی را مشاهده کنید. البته این نیلوفرها از ابتدای تابستان شروع به رشد می‌کنند؛ ازاین‌رو بهترین زمان برای سفر به این تالاب ابتدای فصل تابستان است. در این تالاب می‌توانید شاهد انواع پرندگان مهاجر باشید که به زیبایی این منطقه افزوده‌اند. از جمله این پرندگان می‌توانیم به پرستوهای دریایی یا طاووسک اشاره داشته باشیم.

مسیر بابل به فیلبند

تصویری از تالاب حیدر کلا

روستای آرمیچ کلا؛ از جاذبه‌های مسیر بابل به فیلبند

هنگام سفر به فیلبند می‌توانید در مسیر خود سری به روستای آرمیچ کلا نیز بزنید و از زیبایی‌های موجود نهایت بهره و استفاده را ببرید. این روستا در بخش رودبست بابل واقع شده است و افراد در تمام روزهای سال می‌توانند نسبت به بازدید از آن اقدامات لازم را به انجام برسانند. این روستا جمعیت چندان زیادی ندارد و بر اساس آخرین سرشماری، افراد آن به ۱۰۰۰ نفر نیز نمی‌رسند. اگر به دنبال بهترین زمان برای بازدید از این روستا هستید، پیشنهاد ما به شما فصل‌های تابستان و بهار است؛ زیرا سختی پیاده‌روی به کمترین حد خود می‌رسد و می‌توانید شاهد هموار بودن جاده و مسیر باشید. همچنین در دو فصل ذکر شده سرسبزی به بیشترین حد خود می‌رسد؛ ازاین‌رو همه چیز برای بخشیدن بهترین احساسات به شما آماده هستند.

جنگل بونده

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی که می‌توانید در مسیر بابل به فیلبند از آن بازدید داشته باشید، جنگل بونده است. جنگل بونده دارای مناظر طبیعی بسیار زیادی است و به دلیل آب‌وهوای مطبوع افراد بسیاری به دنبال سفر به آنجا هستند. لازم به ذکر است در نزدیکی این جنگل روستایی با نام بونده قرار گرفته است. اگر نیاز به استراحت داشتید، می‌توانید در روستای بونده اقامت برگزینید. درختان بسیار زیادی در این جنگل به چشم می‌خورند؛ به همین علت از جنگل بونده به‌عنوان یکی از مکان‌هایی یاد می‌شود که دارای گونه‌های درختی متنوعی است. از جمله این درختان می‌توانیم به گزینه‌هایی همچون افرا، بلوط، توسکا، زبان گنجشک، گردو، نارون و... اشاره داشته باشیم.

تالاب سرخ‌رود

آخرین جاذبه دیدنی که قصد معرفی آن را داریم، تالاب سرخ‌رود است. این تالاب یکی از مناسب‌ترین زیستگاه‌ها برای پرندگان به‌حساب می‌آید؛ به‌گونه‌ای که هر ساله در فصل پاییز و زمستان گونه‌های مختلفی از پرندگان به این تالاب هجوم می‌آورند. غاز و اردک‌های وحشی در بین این پرندگان جای داده می‌شوند. بهترین زمان برای بازدید از این تالاب فصل زمستان است؛ زیرا می‌توانید با بهشتی از انواع پرندگان روبه‌رو شوید و همین موضوع می‌تواند حس دل‌انگیزی را وارد قلب شما کند.

مسیر بابل به فیلبند

تصویری از تالاب سرخ‌رود

سخن آخر درباره مسیر بابل به فیلبند

در این مطلب سعی کردیم به بررسی جاذبه‌هایی بپردازیم که می‌توانید در مسیر بابل به فیلبند مشاهده کنید. برای اینکه از بابل به فیلبند برسید باید ۸۶ کیلومتر فاصله را پشت سر بگذارید. یعنی در کمتر از یک ساعت به مقصد خواهید رسید. جاذبه‌هایی که در مسیر شما وجود دارند به حدی زیبا هستند که می‌توانند یک روز فوق‌العاده را برایتان به ارمغان بیاورند؛ پس از بازدید آن‌ها به‌هیچ‌عنوان غافل نشوید.

کد خبرنگار: ۲۰
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • کاظمی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    5 0
    مسیر ییلاقی شیخ موسی که توابع بندپی شرقی بابل هست مسیر بسیار دیدنی و سرسبز می باشد
  • وحید IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
    1 0
    بابل خیلی زیباست و طبیعت بکری دارد معروف به شهر بهارنارنج حتما از این شهر زیبا دیدن کنید
    • سامان آمل IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      غذای محلیشون ماست و تخم مرغم عالیه
    • سامان آمل IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      0 0
      غذای محلیشون ماست و تخم مرغم عالیه
  • مصطفی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    فیلبند جای قشنگی هست ، اما جاده خطرناکی داره ، ما رفتیم لذت بردیم . خدا را به خاطر این همه زیبایی هایش شکر می کنم
  • جواد IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    یه منطقه ای دیگری هست دقیقا روبروی فیلبند با همون ارتفاع بنام شالینگ چال و سمت بابل هست ، در بیشتر ساعات روز وقتی در یا پنجره اتاق رو باز میکنم ابرها میاد تو اتاق ، هر چی بگم واقعا کم گفتم ، خیلی خوش می گذرد حتی بیشتر از رامسث و چالوس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید