سفر به دالامپر مهیج است اگر بهترین زمان انتخاب شود، از این رو با ما همراه باشید و درباره مناسب‌ترین زمان سفر به دریاچه دالامپر در ارومیه بدانید.

مناسب‌ترین زمان سفر به دریاچه دالامپر در ارومیه

سلام نو _ سرویس گردشگری: استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های زیبا ایران شناخته می شود که در آن شاهد جاذبه های توریستی بسیار زیادی هستیم. در این بین یکی از جاذبه های توریستی و خاص استان آذربایجان غربی و منطقه ارومیه، دریاچه دالامپر است که به دریاچه مام شیخ نیز معروف بوده و محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران و توریست ها دارد. در همین راستا در طول سال شاهد حضور افراد بسیار زیادی در این منطقه زیبا و شگفت انگیز هستیم و همین مسئله باعث شده تا دریاچه دالامپر تبدیل به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و توریستی شهر ارومیه شود.

ویژگی‌های مهم دریاچه دالامپر در ارومیه

دریاچه دالامپر دایره ای شکل بوده و قطر آن حدود ۴۵۰ متر است. همچنین به دلیل قرارگیری این دریاچه در کوه ارتفاع آن ۲۷۰۰ متر از سطح دریا است و جذابیت فوق العاده ای دارد از نظر موقعیت مکانی کوه دالامپر که این دریاچه بر روی آن واقع شده است در مرز ایران، ترکیه و عراق قرار دارد و به منظور بازدید از این منطقه باید به این نکته بسیار مهم نیز توجه داشته باشید تا بدون مشکل بتوانید به سراغ این کوه زیبا رفته و از دریاچه دالامپر دیدن کنید.

مناسب‌ترین زمان سفر به دریاچه دالامپر در ارومیه

این دریاچه حاصل چشمه‌های زیرزمینی و همچنین ذوب شدن برف‌های کوه دالامپر می‌باشد و جزو دریاچه‌های آب شیرین محسوب می‌شود. به دلیل عمق زیاد شنا کردن در این دریاچه می‌تواند خطرناک باشد و گردشگران و طبیعتگردانی که به دالامپر می‌روند، می‌توانند از مناظر دریاچه و اطراف آن و جاذبه‌های طبیعی مختلف موجود در مسیر مانند آبشار، رودخانه، دریاچه های کوچک و … برای خلق روزی به یادماندنی بازدید نمایند.

پوشش گیاهی منطقه دالامپر مشابه پوشش گیاهی رشته کوه زاگرس است و شامل بادام کوهی، گون، آلبالوی وحشی می‌باشد که در فصل بهار نهایت زیبایی را دارند. در بهار مسیر صعود به قله دالامپر و اطراف دریاچه آن با حضور گل‌های رنگین و چمنزارهای سرسبز بسیار رویایی و شگفت‌انگیز می‌گردد.

در این منطقه گونه‌های جانوری مختلفی زندگی می‌کنند. اگر خوش شانس باشید در مسیر صعود و ارتفاعات شاید بتوانید بعضی از آنها را از نزدیک ببینید. از مهمترین جانوران دریاچه دالامپر می‌توان به خرگوش، شغال، عقاب، بز کوهی، خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه و مار اشاره نمود.

مناسب‌ترین زمان سفر به دریاچه دالامپر در ارومیه

زمان مناسب‌تر برای سفر به دالامپر

دریاچه دالامپر در کوه دالامپر و در ارتفاع بالایی واقع شده است که در فصول پاییز و زمستان آب و هوای بسیار سردی به همراه بارش‌های فراوان باران و برف دارد. با تمام شدن زمستان و گرم شدن تدریجی، آب و هوا معتدل‌تر و زمین‌ها سرسبز می‌شوند. از این رو بهترین زمان سفر به دریاچه دالامپر فصل بهار محسوب می‌شود.

در این فصل برفها کم کم ذوب می‌شوند. دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و چشمه‌های بسیاری پدید می‌آیند که زیبایی منطقه را دوچندان می‌کنند. همچنین دامنه‌های کوه دالامپر در فصل بهار به دلیل رویش گل‌های وحشی فراوان و سرسبزی و طراوت، مناظر بی‌نظیری را خلق می‌نمایند.

دریاچه دالامپر در دامنه کوه دالامپر واقع شده و در بیشتر اوقات سال، به‌ویژه در فصول پاییز و زمستای با آب و هوای سوزناک و برف و باران همراه است. با اتمام زمستان و فرارسیدن فصول بهار و تابستان، برف‌های کوه آب شده و چشمه‌ها و رودهای بسیار زیاد و پرآبی از کوه جاری می‌شوند. به‌علاوه با گرمای هوا، یخچال‌های طبیعی موجود در کوه دالامپر نیز شروع به آب‌شدن می‌کنند و دریاچه‌های موقتی را به وجود می‌آورند.

مناسب‌ترین زمان سفر به دریاچه دالامپر در ارومیه

در نتیجه با سفر به این دریاچه در فصول بهار یا تابستان می‌توانید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز، جویبارها و آبشارهای زیبا نهایت لذت را ببرید.

چند نکته مهم

  • بهتر است که یک روز صبح را برای رفتن به دریاچه دالامپر انتخاب کنید تا سر فرصت از دیدن این جاذبه بی‌نظیر لذت ببرید.
  • با توجه به قرارگیری دریاچه در ارتفاعات کوهستانی باید از خودروی آفرود استفاده کنید.
  • برای این سفر باید مهارت کافی در رانندگی داشته باشید و حتما سعی کنید از یکی از ساکنان روستاهای منطقه به‌عنوان راهنمای محلی کمک بگیرید.
  • حرکت خارج از مسیر فقط صدمه به طبیعت است؛ پس در طول سفرتان به طبیعت احترام بگذارید و مراقب آن باشید.
  • دریاچه دالامپر، محیط نسبتا بکر و دست نخورده‌ای دارد و اغلب اوقات خلوت است.
  • امکان ماهیگیری در دریاچه وجود دارد؛ ولی آبتنی توصیه نمی‌شود.
  • فریب هوای مطبوع محل در تابستان را نخورید؛ زیرا به‌دلیل ارتفاع زیاد و تابش مستقیم خورشید، در صورتی که از کلاه و پیراهن آستین بلند و کرم ضدآفتاب استفاده نکنید، دچار آفتاب سوختگی خواهید شد!
  • این دریاچه برای افرادی که عاشق کوهنوردی هستند، منطقه‌ای رویایی و جذاب است تا علاوه بر کوهنوردی، از تماشای دریاچه لذت ببرند.
  • برای شب‌مانی در کنار دریاچه حتما تجهیزات مناسب طبیعت‌گردی و شب‌مانی همراه داشته باشید.

مناسب‌ترین زمان سفر به دریاچه دالامپر در ارومیه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید