بدون شک جنگل‌ها و آبشارها از زیباترین جاذبه‌های طبیعی به شمار می‌روند از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم جنگل و آبشار نای انگیز کجا قرار دارد.

جنگل و آبشار نای انگیز کجا قرار دارد؟

سلام نو – سرویس گردشگری: یکی از بهترین مناطق گردشگری در نزدیکی خرم آباد جنگل نای انگیز است که فاصله کم آن تا این شهر باعث شده که گردشگران زیادی برای طبیعت گردی و لذت بردن از زیبایی های طبیعت خودشان را به آنجا برسانند، جنگلی که هر انتظاری که از یک طبیعت زیبا دارید را برآورده می کند؛ کوهستان، آبشار، جنگل، هوایی پر از اکسیژن و البته چشم اندازهای جذاب گردشگران زیادی را به جنگل نای انگیز در استان لرستان می کشاند.

درباره جنگل و آبشار دیدنی نای انگیز

به سمت لرستان که می‌روید نمی‌دانید به کدام سمت بنگرید چرا که در هر قسمت آن طبیعت شگفت‌انگیزی را شاهد خواهید بود. در روستای نای‌انگیز خرم آباد که در جنوب‌شرقی این شهرستان قرار دارد به سمت آبشاری دیدنی و بکر می‌رویم، آبشار نای انگیز. آبشاری زیبا که سرمنشا آن چشمه‌ای در ارتفاعات کوه‌های مجاور است و دست‌یافتن به این سرچشمه تنها از طریق کوهنوردی امکان‌پذیر خواهد بود.

آبشار نای انگیز خرم آباد در دل جنگل‌ نای‌ انگیز، جنگل بلوطی که مامن سنجاب‌ها است، قرار دارد. این آبشار از لابه‌لای صخره‌ها حرکت کرده و با ایجاد ده‌ها آبشار پله‌ای بزرگ و کوچک با حوضچه‌های متعدد، منظره‌ای زیبا خلق می‌کند؛ در بخش‌هایی که آب آبشار در نتیجه ترکیب با هوا به رنگ سفید در می‌آید این زیبایی دو چندان می‌شود.

جنگل و آبشار نای انگیز کجا قرار دارد؟

حوضچه‌های کاسه‌ای پای آبشار فضایی مناسب برای شنا کردن ایجاد کرده؛ بهار و تابستان به خصوص اردیبهشت ماه نیز بهترین فصل‌های سفر به این بهشت دیدنی است تا علاوه بر آب‌وهوای مطبوع از سرسبزی بی‌نظیر، صدای دلنشین آبشار و پرندگان و تمامی زیبایی‌های طبیعت آن نهایت لذت را ببرید. البته توجه داشته باشید که در فصل تابستان به دلیل بارش‌های کم، آب آبشار کمتر از فصل بهار خواهد بود.

اینجا منطقه‌ای بکر بود که متاسفانه در چند سال اخیر و با هجوم گردشگر به این منطقه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شده است. عدم دانش و شناخت گردشگران درباره این جنگل‌ها و نبود فرهنگ گردشگری از جمله عواملی است که می‌توان به آن‌ها اشاره داشت. مردم زاگرس‌نشین به خوبی به ارزش جنگل‌های بلوط آگاهند و در جهت حفظ آن تلاش می‌کنند؛ می‌توانید هنگام سفر به این خطه از آن‌ها کمک بخواهید تا این طبیعت هم برای ما و هم برای نسل آینده بدون آسیب باقی بماند. برای رسیدن به جنگل و آبشار نای انگیز از خرم آباد وارد جاده سپیددشت شده و پس از آن از طریق جاده فرعی که از سمت چپ جاده اصلی منشعب می‌شود به روستای نای ‌انگیز برسید.

جنگل و آبشار نای انگیز کجا قرار دارد؟

مسیر تا روستا ماشین‌رو است و پس از رسیدن به روستا و حدود دو ساعت پیمایش در دل طبیعت به پایین‌دست مجموعه آبشارها خواهید رسید.

محل قرارگیری و دسترسی به نای انگیز

برای بازدید از آبشار نای انگیز باید جاده خرم آباد به سمت سپید دشت را به اندازه ۴۵ کیلومتر بروید در این مسیر در سمت چپ جاده ی اصلی مسیری فرعی را می بینید که به روستای نای انگیز منتهی می شود. جاده ی کشیده شده تا روستا آسفالت است و به راحتی می توانید خودتان را به نزدیکی آبشار برسانید. بعد از رسیدن به روستا باید بقیه ی مسیر را پیاده طی کنید، در طول مسیر، چشمه آب آشامیدنی هم هست که می توانید با نوشیدن آب خستگی را از تن در کنید. بس از دو ساعت پیاده روی آبشارها را می بینید.

در بازدید از این جنگل حواستان به طبیعت بکر اطراف باشد و حتما فرهنگ گردشگری را رعایت را کنید تا چیزی از زیبایی های جنگل از بین نرود. این جنگل اهمیت زیادی برای این منطقه دارد و در بازدید از آن باید مراقب طبیعت بکر اطراف بود.

جنگل و آبشار نای انگیز کجا قرار دارد؟

جنگل نای انگیز و آبشار زیبای آن در غرب کشور شهرت فراوانی دارد. این جنگل در روستایی به نام نای انگیز از توابع بخش پاپی شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان قرار گرفته است.

اگر در خرم آباد هستید، برای دسترسی به جنگل‌ نای انگیز، از پاسگاه کمال‌وند وارد جاده سپید دشت شوید. با عبور از سه‌راهی آبشار بیشه، به سه‌راهی دیگری خواهید رسید. سمت چپ این سه‌راهی، ابتدای مسیر ۶ کیلومتری تا روستای نای انگیز و محل پارک خودرو است. از روستای نای انگیز تا منطقه جنگلی، مسافتی در حدود ۶٫۵ کیلومتر را باید پیاده طی کنید.

برای رفتن به نای انگیز بهترین زمان، فصل بهار است. در تابستان حجم آب آبشارها تا حد زیادی کاهش می‌ یابد. شهرستان خرم آباد از جمله سپید دشت در فصل بهار یکی از زیباترین نقاط جهان به‌ شمار رود که در اطراف آن کوه‌ ها، جنگل‌ های بلوط، رودخانه ‌ها و آبشارهای زیادی جلوه ای دیدنی بخود می گیرند. گفتنی است که اطراف آبشار پر از درخت هایی است که زیبایی خیره کننده ای به این منطقه بخشیده اند و سایه خنکی که به واسطه درخت ها به وجود آمده بسیار فرح بخش است.

جنگل و آبشار نای انگیز کجا قرار دارد؟

آدرس: استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد، بخش پاپی، روستای نای انگیز

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید