۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
کد خبر: 55424246

اگر قصد انجام سفر یک روزه گیلان را دارید با ما در این مطلب همراه باشید تا با چند گزینه جذاب در این خصوص آشنا شوید.

سفر یک روزه گیلان

سلام نو-سرویس گردشگری: گیلان یکی از زیباترین استان های ایران و به اعتقاد بسیاری از افراد زیباترین استان ایران است. این استان به سبب نزدیکی به تهران مقصد بسیاری از پایتخت نشینان برای انجام سفرهای کوتاه و یک یا دو روزه است. اگر شما نیز قصد انجام سفر یک روزه گیلان را دارید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با شماری از جذاب ترین جاذبه های گردشگری این استان آشنا شوید.

روستای اوشیان

یکی از ناب ترین مکان هایی که در سفر یک روزه گیلان می توانید به سراغ آن بروید روستای زیبای اوشیان و ساحل تماشایی این روستا است. اوشیان که در فاصله سه کیلومتری شهر چابکسر قرار دارد در واقع مرزی میان دریا و جنگل است. در اوشیان به محض خارج شدن از جنگل به ساحل می رسید. فاصله جنگل و دریا در این روستای شگفت انگیز تنها چند متر است. در این روستا همچنین ارتفاعات جنگلی بسیار زیبایی نیز قرار دارد که می توانند از بهترین گزینه ها برای ترتیب دادن کوهنوردی آخر هفته باشند.

روستای سرولات

دیگر روستای نزدیک به شهر چابکسر که می تواند گزینه ای ایده آل برای سفر یک روزه گیلان باشد روستای سرولات است. سرولات که در فاصله پنج کیلومتری چابکسر قرار گرفته است یک منطقه جنگلی - کوهستانی به شمار می رود. مهمترین جاذبه گردشگری این روستای سرسبز رودخانه آچیرود است که با نسیم های خنکی که از جانب آن می وزد شناخته می شود. اما اگر می خواهید طعم غذاهای محلی گیلکی را در بهترین کیفیت ممکن آنها بچشید حتما سری به رستوران معروف روستای سرولات بزنید. این رستوران رستوران خاور خانم است که یکی از پرطرفدارترین رستوران های گیلان محسوب می شود.

چشمه دمکش

چشمه دمکش نیز یکی دیگر از جاذبه هایی است که در سفر یک روزه گیلان می توانید از آن بازدید کنید. در اطراف چشمه دمکش طبیعتی سرسبز و آب و هوایی مطبوع و دلپذیر در جریان است. این چشمه که در حد فاصل دو شهر چابکسر و رودسر و در نزدیکی روستای فکجور قرار دارد به اعتقاد اهالی این روستا چشمه ای مقدس است و می تواند بیماران را شفا دهد. حقیقت نیز این است که آب این چشمه طیف وسیعی از املاح معدنی را در درون خود جای داده است. آب چشمه دمکش به واسطه برخورداری از همین املاح معدنی می تواند در درمان و بهبود بیماری های کلیوی و بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش مفید واقع گردد.

ساحل کلاچای

ساحل کلاچای نیز دیگر مقصد مناسب برای سفر یک روزه گیلان است. این ساحل که در شمال منطقه کلاچای قرار دارد یکی از بکرترین و دست نخورده ترین سواحل دریای خزر است. وجود مزارع چای در اطراف این ساحل و پیچیدن عطر دل انگیز این مزارع در محدوده ساحل کلاچای نیز دیگر جذابیت آن به شمار می رود. رودخانه پلرود و روستای زیبای بزکویه نیز در نزدیکی همین ساحل واقع شده اند.

سفر یک روزه گیلان

منطقه املش

منطقه املش

منطقه املش لقب بهشت گیلان را یدک می کشد. این منطقه دیدنی که در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری رشت واقع شده است شماری از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان را در درون خود جای داده است. از جمله این جاذبه ها می توان به آبشار سیاه تاش، چشمه آب معدنی لوزان، غار تلابن گورج، منطقه ییلاقی خصیل دشت، تالاب زربیجار، غار سیاه استخر، پارک جنگلی هلودشت، منطقه جنگلی خرما، پارک گلستان و... اشاره کرد. در این منطقه همچنین چندین روستای توریستی نیز قرار گرفته اند که از جمله آنها می توان روستای رانکوه، روستای زرچاک، روستای حسین آباد، روستای تابستان نشین و روستای بلوردکان را نام برد.

منطقه ییلاقی لیلاکوه

یکی دیگر از مقصدهای ایده آل برای سفر یک روزه گیلان منطقه ییلاقی لیلاکوه است. جذابیت ویژه ای که این منطقه از آن برخوردار است مربوط به رایحه روح بخش باغ های پرتقال و مزارع چای می باشد. لیلاکوه همچنین قلیان سراهای زیادی را نیز در درون خود جای داده است. اگر اهل قلیان باشید یکی از بهترین قلیان های ایران را می توانید در لیلاکوه بیابید. اگر اهل کوهنوردی هستید هم قله زیبای عطاکوه انتظار شما را می کشد. در اطراف منطقه ییلاقی لیلاکوه همچنین چشمه ها و آبشارهای زیادی نیز قرار دارد.

شهر سبز لاهیجان

دیگر مقصدی که می تواند برای سفر یک روزه گیلان مورد توجه واقع شود شهر زیبا و سرسبز لاهیجان است. لاهیجان که به عروس گیلان معروف است چندین جاذبه طبیعی ناب را در دل خود جای داده است. استخر لاهیجان شناخته شده ترین جاذبه گردشگری این شهر است که با مساحتی بیش از هفده هکتار در مرکز شهر قرار گرفته است. در نزدیکی این استخر یک کوه بسیار زیبا نیز قرار دارد. این کوه که شیطان کوه نام دارد درختانی انبوه و همچنین یک آبشار را در کوهپایه خود می بیند. تالاب تماشایی سوستان، تله کابین لاهیجان، تالاب بین المللی امیرکلایه، حمام گلشن، موزه چای، پل خشتی لاهیجان و... دیگر دیدنی های این شهر می باشند.

سفر یک روزه گیلان

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله نیز دیگر گزینه محبوب برای سفر یک روزه گیلان است. این ساحل مجهز در فاصله ده کیلومتری شهر لنگرود قرار گرفته است. ساحل چمخاله یکی از پر امکانات ترین و مجهزترین سواحل دریای خزر است. وجود مراکز تفریحی و اقامتی متعدد و امکانات کامل رفاهی در محدوده این ساحل، چمخاله را به یکی از پربازدیدترین سواحل کشور تبدیل نموده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید