۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: 55423650

باغ کتاب از جذاب‌ترین دیدنی‌های تهران است از این رو با ما همراه باشید و درباره راحت‌ترین دسترسی به باغ کتاب بیشتر بدانید.

راحت‌ترین دسترسی به باغ کتاب

سلام نو _ سرویس گردشگری: مجموعه فرهنگی باغ کتاب در منطقه گردشگری عباس آباد و جنب کتابخانه ملی ایران قرار دارد و با فراهم نمودن امکانات رفاهی به‌ویژه برای کودکان محیطی جذاب را برای گردش، تفریح و البته ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی فراهم کرده است.

درباره باغ کتاب تهران

محسن جلالی فراهانی مدیرعامل موسسه نشر شهر، مسئولیت مدیریت مجموعه باغ کتاب تهران را بر عهده دارد. این مجموعه فرهنگی_تجاری با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان ساخته شده است. باغ کتاب تهران در حال حاضر با دارا بودن بیش از ۴۰۰ هزار عنوان کتاب، بزرگترین مرکز فروش کتاب ایران می باشد. در این فضا، علاوه بر عرضه کتاب، فضاهای علمی و سرگرمی جالبی برای کودکان و نوجوانان دارا می باشد.

این مرکز یک سالن سینمای درجه یک نیز دارد. علاوه بر این ها باغ کتاب تهران در نزدیکی جاذبه های تفریحی دیگری از جمله باغ هنر، باغ موزه دفاع مقدس، کتابخانه ملی قرار دارد. زمانی که به باغ کتاب تهران بروید، همه چیز را می توانید تجربه کنید. از علم گرفته تا تفریح و سرگرمی و لذت بردن از طبیعت.

راحت‌ترین دسترسی به باغ کتاب

بازی های متنوعی در انتظار نوجوانان و کودکان در آنجا وجود دارد که می تواند زمینه ای باشد برای علاقمند کردن فرزندان دلبند شما به تفریحات مفید و سودمندی که به آینده و زندگی آنان کمک به سزایی می کنند.

این مرکز تفریحی و فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و بالا بردن سرانه کتابخوانی در ایران ساخته شده است. اجرای پروژه ساخت باغ کتاب تهران از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۶ به طول انجامید. در سال ۱۳۹۶ مجله معمار رتبه اول جایزه معماری اش را به این مجموعه اختصاص داد. باغ کتاب تهران در سال ۲۰۱۷ نیز موفق به دریافت جایزه معماری آسیا در برلین شد.

علی رغم آنکه باغ کتاب تهران، تاریخچه طولانی و مفصلی ندارد، ولی جاذبه هایی دارد که می تواند آن را تبدیل به بنایی کند که در تاریخ هنر و معماری ایران جاودانه شود و آیندگان از آن به عنوان بنایی دیدنی بازدید به عمل بیاورند و با معماری عصری که ما در آن زندگی کرده ایم آشنا شوند.

راحت‌ترین دسترسی به باغ کتاب

هر بنایی که در تاریخ ماندگار می شود نیاز به ویژگی های متنوع و جالبی دارد که باغ کتاب نیز از آن ویژگی ها برخوردار است. این مجموعه در حدود ۱۱۰ هزار متر وسعت و حدود ۶۵ هزار متر مربع زیربنا دارد. ساختمان اصلی باغ کتاب تهران از بالا نمایی شبیه به کشتی دارد و از زاویه شمال به جنوب مشابه کتابی نیمه باز می باشد.

زیربنای بخش فروشگاهی باغ کتاب تهران، در حدود ۲۵هزار متر مربع است. فضای داخلی باغ کتاب تهران، ساختمانی سه طبقه است که در هر طبقه آن بخش های مختلفی و جالبی وجود دارد. در واقع زمان بازدید از باغ کتاب تهران باید گردشتان را بلوک به بلوک انجام دهید و نه طبقه به طبقه. باغ کتاب تهران چهار بلوک دارد که بهارستان، خیالستان، نگارستان و سروستان نام داردند و موضوع هر کدام متفاوت از دیگری است.

دسترسی راحت‌تر به باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران از مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران در منطقه گردشگری عباس آباد است؛ ولی با توجه به وسعت آن از چند مسیر می‌توان به این مجموعه فرهنگی رسید.

راحت‌ترین دسترسی به باغ کتاب

آدرس ۱: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

آدرس ۲ : برگزار شهید همت، مسیر شرق به غرب، بعد از خروجی بزگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب تهران

آدرس ۳: مترو حقانی، ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از میان باغ موزه دفاع مقدس، بعد از پل، باغ کتاب تهران (مسیر مستقیم)

دسترسی با مترو

ایستگاه های متروی حقانی در خط ۱ در فاصله ای نزدیک به باغ کتاب تهران قرار دارد. شما می توانید بعد از پیاده شدن از مترو از ون هایی که در نزدیکی مترو آماده رساندن شما به باغ کتاب هستند استفاده کنید یا اینکه با دنبال کردن علایم و تابلوی های راهنمایی از میان باغ موزه دفاع مقدس خود را به مقصد برسانید. این پیاده روی در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد. اگر مسیر پیاده روی را انتخاب می کنید بهتر است همراه خود یک بطری آب همراه داشته باشید.

راحت‌ترین دسترسی به باغ کتاب

مسیر دسترسی با تاکسی

روبه‌روی درب اصلی باغ کتاب یک ایستگاه وَن قرار دارد که بازدیدکنندگان را به متروی حقانی، متروی همت و پایانه تاکسی و اتوبوس می‌رساند.

پارکینگ خودروهای شخصی

اگر می‌خواهید با ماشین خودتان به این مجموعه بروید، می‌توانید از پارکینگ طبقاتی مترو شهید حقانی برای پارک کردن خودرو استفاده کنید و سپس بقیه مسیر را با شاتل‌های برقی یا پیاده طی کنید. اگر در روزهای شلوغ از این مجموعه بازدید نمی‌کنید، امکان پارک خودرو در برخی قسمت‌های بلوار کتابخانه ملی نیز وجود دارد.

همچنین پارکینگ ۴۰ هزار مترمربعی عباس آباد در ضلع شرقی و حد فاصل کتابخانه ملی و فرهنگستان جمهوری اسلامی قرار دارد که در دست ساخت است. این پارکینگ بعد از پایان ساخت، پنج طبقه با گنجایش سه هزار خودرو خواهد داشت که در نزدیک‌ترین فاصله به باغ کتاب قرار دارد و بعد از افتتاح، آسان‌ترین مسیر دسترسی به باغ کتاب خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید