پردیسان از جذاب‌ترین پارک‌های پایتخت به شمار می‌آید از این رو با ما همراه باشید و از چند جاذبه تماشایی در پارک پردیسان تهران بدانید.

چند جاذبه تماشایی در پارک پردیسان تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک پردیسان دارای دیدنی‌هایی چون مرکز بازپروری حیات وحش، موزه ملی آب و موزه تنوع زیستی است و از امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی متنوعی مانند مدرسه طبیعت، مسیرهای پیاده‌ روی و دوچرخه‌ سواری و زمین بادبادک‌بازی برخوردار است.

آشنایی با پارک جذاب پردیسان

پارک طبیعت پردیسان یکی از بوستان های بزرگ غرب تهران است و به خاطر دسترسی آسانش بین پایتخت نشینان محبوبیت بالایی دارد. طراحی پارک پردیسان به گونه ای صورت گرفته تا فضایی را برای علاقه مندان به ورزش هایی نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری و ... فراهم آورد و در حال حاضر یکی از پاتوق های ورزش های روزانه مردم در شهر است. پردیسان تنها یک فضای سبز برای برای گذران اوقات فراغت نیست؛ شما می توانید در پارک پردیسان از موزه تنوع زیستی و باغ وحش کوچک آن نیز دیدن کنید.

جالب است بدانید که پردیسان تنها پارک شهری در تهران که زیر نظر شهرداری فعالیت نمی کند و نگهداری و رسیدگی به آن به عهده سازمان حفاظت از محیط زیست ایران است که ساختمان آن نیز در ضلع جنوبی پارک قرار دارد.

چند جاذبه تماشایی در پارک پردیسان تهران

به دنبال این امر سازمان حفاظت از محیط زیست یک فضای چند هکتاری در پارک فراهم کرده تا محلی برای باز پروری یوز آسیایی باشد. پارک پردیسان از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه حکیم و از شرق به بزرگراه شیخ فضل ا... نوری محدود می شود و بزرگراه یادگار امام از میان آن می گذرد. این پارک از طریق دو ورودی در بزرگراه های حکیم و همت قابل دسترسی است.

بد نیست بدانید در غرب پارک پردیسان یکی دیگر از بوستان های بزرگ و محبوب پایتخت یعنی بوستان نهج البلاغه قرار دارد. این دو پارک از طریق یک پل معلق ۲۸۵ متری با نام پل معلق آسمان به هم متصل می شوند؛ پلی که بعد از پل معلق مشگین شهر از بزرگترین پل های معلق در خاورمیانه به حساب می آید.

جاذبه‌های جذاب و تماشایی پارک پردیسان تهران

موزه تنوع زیستی پارک پردیسان تهران

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک پردیسان تهران که به طور خاص مورد توجه طرفداران محیط زیست قرار گرفته‌است، موزه تنوع زیستی پارک پردیسان است.

چند جاذبه تماشایی در پارک پردیسان تهران

این موزه در سال ۱۳۸۳ احداث شده‌است که از مساحت کلی پارک پردیسان تقریبا مساحت ۱۸۰۰ متر را به خود اختصاص داده‌است. این موزه عمدتا محل نگهداری گونه‌های جانوری یا گیاهی است که بیشتر آنها از مناطق مختلف کشور جمع‌آوری شده‌اند و برخی از آنها نیز از نقاط مختلف جهان اعم از کشورهای آسیایی و اروپایی گردآوری شده‌اند.

علاوه بر آن تعداد قابل توجهی از گونه‌های جانوری بصورت تاکسی‌درمی در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گرفته‌است. گفتنی است شمار این نمونه‌های تاکسی‌درمی‌ شده به بیش از ۹۰۰ گونه مختلف می‌رسد. از این رو بطور کلی این موزه را می‌توان یکی از ارزشمندترین گنچینه‌های طبیعی خاور میانه دانست که می‌تواند در پژوهش‌های محیط زیستی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

سینمای محیط زیست پردیسان

سینمای محیط زیست پردیسان یکی از قسمت‌های جذاب و متفاوت در پارک پردیسان تهران است که در سال ۱۳۹۱ به این مجموعه اضافه شد. هدف اصلی از ساخت این سالن سینمایی ایجاد فرهنگ زیست محیطی در میان عامه مردم و آگاهی بخشی عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست کشور است.

چند جاذبه تماشایی در پارک پردیسان تهران

این بخش شامل یک سالن سینمایی تخصصی است که مختص نمایش فیلم‌های آموزشی و جالب در خصوص محیط زیست و مسائل مربوط به آن است. مراجعه‌کنندگان با تماشای فیلم‌های اکران شده در این سینما می‌توانند به جواب بسیاری از پرسش‌های خود در حوزه زیست محیطی برسند. لازم به ذکر است که این سینما فقط در روزهای پایان هفته و به عبارتی پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها پذیرای بازدیدکنندگان پارک است.

باغ وحش پارک پردیسان

یکی دیگر از بخش‌های پارک پردیسان تهران، باغ وحش آن است که در قسمت شمال غرب فضای پارک قرار گرفته‌است. اگرچه وسعت این باغ وحش به اندازه باغ وحش‌های بزرگی که در شهرهای دیگر وجود دارند نیست، اما تنوع حیواناتی که در آن نگهداری می‌شوند نسبتا زیاد است. در حقیقت باید گفت این بخش از پارک بیشتر از آنکه باغ وحش محسوب شود یک مرکز بازپروری حیوانات محسوب می‌شود. زیرا بسیاری از حیواناتی که به این بخش آورده می‌شوند صرفا بصورت موقت نگهداری می‌شوند تا بعد از تیمار و تخصیص مکانی دائمی برای نگهداری، از این بخش منتقل می‌شوند. اردک، طاووس، خرس، لاک پشت و جغد از جمله حیواناتی هستند که همواره در این مرکز می‌توان دید.

چند جاذبه تماشایی در پارک پردیسان تهران

پل معلق نهج البلاغه یا آسمان

پل معلق نهج البلاغه که نام دیگرش پل آسمان تهران است، از منحصر به فردترین و هیجان‌انگیزترین دیدنی‌های پایتخت است که قسمتی از آن در پارک پردیسان تهران قرار گرفته‌است و این پارک را به بوستان نهج البلاغه متصل می‌کند. این پل معلق که جنس آن از گالوانیزه است در سال ۱۳۸۹ ساخته شده‌است و نزدیک به ۲۸۵ متر طول دارد و عرض آن نیز حدود دو متر و نیم است. آنطور که برآور شده‌است بطور همزمان کمی بیش از ۲۰۰ نفر می‌توانند بر روی این پل قرار بگیرند. بازدیدکنندگان در حین تردد از این پل می‌توانند علاوه بر مناظر سرسبز و چشم‌انداز فوق العاده‌ای که در پایین پل قرار دارد، شاهد بخشی از پل زیبا و مشهور طبیعت هم باشند. از این رو تردد بر روی این پل می‌تواند حس هیجان و آرامش را همزمان به بازدیدکنندگان القا می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید