معمولاً هرساله در پایان سال میزان افزایش نرخ کرایه تعیین و اعلام می شود، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص آخرین تصمیمات این کمیسیون درخصوص افزایش نرخ کرایه‌ها در سال آینده توضیح داد.

نرخ کرایه‌ها در سال ۱۴۰۲ چقدر افزایش می یابد؟
به گزارش سلام نو، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص آخرین تصمیمات این کمیسیون درخصوص افزایش نرخ کرایه‌ها در سال آینده توضیح داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی‌اصغر قائمی؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی حمل و نقل و ترافیک در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه افزایش نرخ حمل و نقل عمومی و بررسی آن در صحن شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: روز گذشته بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو برای سال آینده در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت اما هنوز میزان افزایش کرایه‌ها در کمیسیون به تصویب نرسیده است.

وی تصریح کرد: قرار بر این شد تا مدل‌های پیشنهادی توسط شهرداری در رابطه با افزایش کرایه‌ها در سال آینده دوباره بررسی شوند و بر همین اساس در روز شنبه هفته آینده بررسی این لایحه در کمیسیون عمران و حمل و نقل ادامه خواهد داشت تا در نهایت لایحه در کمیسیون تصویب و در صحن شورای شهر مطرح شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به میزان افزایش بهای کرایه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: پیشنهاد مترو افزایش حدود ۳۵ تا ۴۰ درصدی بهای بلیط عنوان شده است و برای اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز به صورت پیمایشی عمل خواهد شد.

قائمی با تاکید بر اینکه هنوز هیچ رقمی در خصوص افزایش کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس در سال ۱۴۰۲ در کمیسیون مربوطه (کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران) به تصویب نرسیده است، گفت: چنانچه بررسی این لایحه در کمیسیون به تصویب برسد این لایحه در دستور کار یکشنبه شورای شهر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید همه مدل‌ها بررسی شوند، گفت: رانندگان تاکسی انتظار درآمد حداقلی دارند و هزینه مصرفی جاری و هزینه پنهان کاهش ارزش سرمایه برای رانندگان باید لحاظ شود و بر همین اساس باید برای رانندگان حتما تعادل ایجاد شود اما حتما عدد افزایش بهای مترو و اتوبوس کمتر است و نمی‌توان از تاکسی‌ مد حمل و نقل عمومی داشت.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ساده‌ترین تصمیمی که می‌توان در خصوص افزایش کرایه‌ها در سال آینده گرفت، افزایش ۲۵ درصدی در حوزه حمل و نقل است.

قائمی همچنین در خصوص اظهارات شهردار تهران مبنی بر احتمال احداث یک خط تراموا به طول ۱۸ کیلومتر از مسیر آزادی تا ترمینال شرق گفت: در بودجه سال آینده شهرداری تنها عددی مختصر برای مطالعه تراموا دیده شده و عددی برای احداث این خط تعیین نشده است./تسنیم

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید