بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری جالب و لذت‌بخش است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه به تئاتر شهر تهران دسترسی پیدا کنیم.

چگونه به تئاتر شهر تهران دسترسی پیدا کنیم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: تئاتر شهر تهران مجموعه‌ای از شاخص‌ترین معماری‌های هنری ایران به شمار می‌رود که به دلیل امکانات مناسب به مهم‌ترین ساختمان فرهنگی کشور در حوزه نمایش تبدیل شده است. اهالی فرهیخته تئاتر، نمایش‌های بسیاری در این محل به روی صحنه می‌برند و این مجموعه سالانه از رویدادهای مهم و گروه‌های مختلف نمایشی میزبانی می‌کند

آشنایی با تئاتر شهر

در شهر تهران، مکان های فرهنگی بسیاری وجود دارند و یکی از این معروف ترین شان، تئاتر شهر در محدوده تقاطع خیابان های ولیعصر و انقلاب است. این نمایش‌خانه که درست در کنار پارک دانشجو قرار گرفته است در سال ۱۳۵۱ به دستور فرح دیبا ساخته شد تا مکانی تخصصی برای تماشای نمایش باشد.

امروزه ساختمان تئاتر شهر با گنبد نیمه مدور و ستون های قرینه، هر ساله، میزبان چندی از بهترین تئاترهای ایران است و علاقه مندان را به سوی خود می کشاند. در حال حاضر در مجموعه تئاتر شهر چندین سالن نمایش از جمله تالار اصلی در طبقه همکف و تالارهای چهارسو، قشقایی، سایه و پلاتو در طبقه زیرین وجود دارد.

چگونه به تئاتر شهر تهران دسترسی پیدا کنیم؟

از امکانات این مجموعه هم می توان به فروشگاه کتاب و کافه تریا اشاره کرد؛ همچنین در طبقه چهارم این مجموعه نیز کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد هنرهای نمایشی کشور قرار دارد. علاوه بر همه این ها، یک تالار کنفرانس با عنوان تالار مشاهیر تئاتر ایران نیز از سال ۱۳۸۶ به تئاترشهر اضافه شده که میزبان میزگردها، نشست های تخصصی و رسانه ای، و جلسات نمایشنامه خوانی گروه ها و هنرمندان نمایشی داخلی و خارجی شرکت کننده در رویدادهای نمایشی کشور است. همچنین در زمان هایی از سال، درست در مقابل ساختمان تئاتر شهر، نمایش های خیابانی و تعزیه برگزار می شود که با استقبال عده زیادی از مردم مواجه می شود.

بازدید از تئاتر شهر تهران هنگام غروب آفتاب یا عصر پیشنهاد می‌شود که آب‌وهوا مطبوع است. تئاتر شهر همه‌روزه به‌غیراز شنبه‌ها، از ساعت ۱۶ الی ۱۹ عصر آماده استقبال از دوستداران فرهنگ و هنر این مرزوبوم است و می‌توانید بلیط نمایش موردعلاقه‌تان را تهیه کنید. اگر می‌خواهید تجربه دیدن نمایشی جذاب با بازیگران حرفه‌ای را تجربه کنید، بلیط مربوطه را از سایت تئاتر شهر تهران خریداری کنید.

چگونه به تئاتر شهر تهران دسترسی پیدا کنیم؟

هزینه بلیط با توجه به سالن برگزاری نمایش، تعداد بازیگران و مدت‌زمان نمایش متفاوت است. شما می‌توانید تئاترهای در حال نمایش را از سایت تئاتر شهر تهران بررسی کرده و نسبت به تهیه بلیط اقدام کنید. بالاترین قیمت بلیط مربوط به نمایشی است که در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار می‌شود.

دسترسی راحت به تئاتر شهر تهران

برای دسترسی به ساختمان تئاتر شهر راه‌های متفاوتی وجود دارند. چهارراه ولیعصر در مرکز شهر تهران قرار دارد و مراکز مختلف دانشگاهی، اداری، تجاری و فرهنگی در اطراف آن قرار گرفته‌اند. به همین دلیل وسایل نقلیه عمومی مختلف نیز در این چهار راه تردد می‌کنند و ایستگاه دارند. از طرفی این بخش از پایتخت در محدوده طرح ترافیک قرار گرفته است و در طول ایام هفته بار ترافیکی سنگینی را تحمل می‌کند. با توجه به نکات مطرح شده تردد با وسیله نقلیه شخصی به چهار راه ولیعصر و ساختمان تئاتر شهر گزینه مناسبی نیست.

ایستگاه مترو تئاتر شهر در محوطه روبه‌روی ساختمان تئاتر شهر قرار دارد. این ایستگاه در خطوط سه و چهار مترو به‌صورت تقاطعی است و گستره وسیعی از محله‌های شرق، غرب، شمال و جنوب را پوشش می‌دهد.

چگونه به تئاتر شهر تهران دسترسی پیدا کنیم؟

پس در هر نقطه از تهران که باشید، به‌وسیله مترو می‌توانید تا ایستگاه مترو تئاتر شهر بروید و از در خروجی پارک دانشجو یا تئاتر شهر به محوطه تئاتر شهر وارد شوید.

اتوبوس‌های بی آر تی خط چهارراه تهرانپارس تا میدان آزادی و بالعکس و همین طور خط میدان راه‌آهن تا تجریش و برعکس نیز در چهارراه ولیعصر ایستگاه دارند. از غرب، شرق، شمال و جنوب تهران می‌توانید با این خطوط بی آر تی به تئاتر شهر تهران برسید. این خطوط اتوبوس به‌دلیل عبور از مسیر خطوط ویژه، ترافیکی ندارند و بهترین انتخاب‌ در این مسیرها به شمار می‌روند. تاکسی‌های خطی نیز در نقاط مختلف شهر تهران به مقصد چهارراه ولیعصر در تردد هستند که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر در روزهای پایانی هفته قصد رفتن به تئاتر شهر را دارید می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی نیز استفاده کنید. برای این منظور کافی است از راه‌های ارتباطی گسترده ، بسته به محل اقامتتان خود را به خیابان‌ انقلاب یا ولیعصر برسانید و به‌سمت چهار راه ولیعصر ادامه مسیر دهید.

چگونه به تئاتر شهر تهران دسترسی پیدا کنیم؟

اما به خاطر داشته باشید پارک کردن ماشین در سراسر دو سوی خیابان‌های انقلاب و ولیعصر ممنوع است. خیابان مظفر روبه‌روی تئاتر شهر و در سمت شمال خیابان انقلاب، خیابانی سنگ‌فرش با تعداد محدودی محل مناسب برای پارک خودرو است. اما اگر در ساعت‌های پایانی روز به تئاتر شهر می‌روید ممکن است ظرفیت پارک خودرو در این خیابان تکمیل شده باشد.

آدرس تئاتر شهر تهران: چهارراه ولیعصر، ضلع غربی پارک دانشجو، ساختمان تئاتر شهر

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید