گشت و گرد در پارک لاله جذاب و خاطره‌انگیز است، از این رو با ما همراه باشید و درباره جاذبه‌های دیدنی و تفریحی پارک لاله تهران بیشتر بدانید.

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی پارک لاله تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: با ۳۵ هکتار وسعت، داخل پارک لاله، مکان‌ها و فضاهای متنوعی ایجاد شده است که می‌توان به زمین‌های ورزشی مانند والیبال، مرکز فرهنگی-هنری مانند تئاتر عروسکی، میزهای مخصوص بازی شطرنج، کتابخانه‌ برای استفاده کودکان و نوجوانان، مسجد و مجسمه‌ها و تندیس‌های مختلفی از جمله تندیس خیام و ابوریحان بیرونی اشاره کرد.

جاذبه‌های دیدنی پارک لاله تهران

از دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری در این بوستان زیبا و خاطره‌انگیز می‌توان به تعبیه‌ دستگاه‌های چندمنظوره‌ ورزشی در این پارک، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در مسیرهای معین‌شده، راه‌اندازی باشگاه و تیچراسیکت، آلاچیق‌های متعدد، زمین بازی کودکان، آب‌نماهای دیگری همچون آب‌نماهای سنگی، آب‌نمای مسجد، آب‌نمای مرکزی، آب‌نمای پلکانی و ابوریحان بیرونی، بازارچه با مکان‌هایی جهت خرید خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها، صنایع دستی و پوشاک و نیز ساعت آفتابی که از جالب‌ترین وسایل موجود در پارک لاله‌ تهران است، اشاره کرد.

نخستین کتابخانه‌ کودک در ایران توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش شرقی پارک افتتاح شده است. همچنین مسجدی که در پارک وجود دارد از لحاظ معماری بسیار زیبا و البته نسبت به سایر مساجد و بناها، با سبکی جالب و خاص ساخته شده است که نظر هر بیننده و مسافری را به خود جلب می‌کند.

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی پارک لاله تهران

جالب است بدانید که در این پارک تندیس‌های زیبایی از جمله تندیس عمر خیام و ابوریحان بیرونی نصب شده است. سازنده‌ تندیس عمر خیام «ابوالحسن صدیقی» است که در سال ۱۳۵۱ هجری شمسی به خواست «انجمن آثار ملی» و در کشور ایتالیا این تندیس را ساخت و سپس به پارک لاله منتقل شد.

همچنین، در پارک لاله گونه‌های مختلف گیاهی مثل چنار، اقاقیا، کاج، سرو نقره‌ای، نارون، پالم، اقاقیا، افرا، ماهونیا، بربریس و صنوبر وجود دارد و فضای سبز زیبای آن محلی مناسب برای آرامش و استراحت و رهایی از شلوغی و آلودگی‌های شهر است. در قسمت جنوبی پارک نیز آب‌نماها و جوی‌های مارپیچ به سبک ژاپنی ساخته شده است که با جلوه زیبای خود، این بوستان را به یکی از معروفترین پارکهای تهران تبدیل کرده‌اند.

این پارک به سبک پارک‌های کشور ژاپن طراحی و ساخته شده است و در آن آب‌نماها و نهرهایی به‌شکل مارپیچ و بسیار زیبا، وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

چند تفریح مهیج در پارک لاله

بازی کودکان: در محوطه های بازی مرکز، شمال غربی و جنوب غربی پارک وسایل بازی برای کودکان فراهم شده است تا در این پارک به آنها هم خوش بگذرد.

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی پارک لاله تهران

پیک نیک: آلاچیق های موجود در پارک و فضاهای مناسب برای نشستن امکان برپا کردن پیک نیک در پارک لاله را به شما می دهند.

اتاق فرار پارک لاله: این اتاق فرار که شهرت زیادی دارد، بخش یا ساختمانی از پارک نیست و زیر نظر مسئولان پارک لاله اداره نمی شود. در واقع این بازی، بازی گنج یابی میراث لاله است که به این نام از آن یاد می کنند. بازی میراث لاله به صورت مستقل و توسط یک تیم در فضای باز پارک طراحی و برگزار می شود

پارک لاله، به نوعی پاتوق ورزشکاران و ورزش دوستان است و از این جهت شهرت زیادی دارد و امکانات خوبی را نیز در اختیار افراد قرار می دهد. به همین علت این تفریحات را به طور مفصل تری مورد بررسی قرار می دهیم:

دستگاه های ورزشی: برای دسترسی به دستگاه های ورزشی از در خیابان حجاب وارد پارک شوید. ضمن اینکه به تعداد محدودی از این دستگاه ها در نزدیکی خیابان کارگر شمالی نیز دسترسی دارید.

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی پارک لاله تهران

بدمینتون: در بخش های مختلف پارک لاله امکان تجربه این ورزش را دارید؛ اما برای رسیدن به پاتوق بدمینتون بازان باید از خیابان حجاب وارد پارک شوید و یا به زمین هایی مراجعه کنید که به موازات خیابان کارگر شمالی قرار دارند و دارای خط کشی و قابلیت نصب تور هستند.

شطرنج: در نقاط مختلف پارک می توانید به میزهای شطرنج دسترسی داشته باشید؛ اما تعداد آنها در قسمت های شمالی پارک بیشتر است؛ بد نیست بدانید فدراسیون شطرنج در ساختمانی چسبیده به همین پارک فعالیت می کند.

مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری: مسیرهای خوب پیاده روی و دوچرخه سواری به شما اجازه می دهند تا با خیال راحت این تفریحات را امتحان کنید. برای استفاده از خدمات اجاره دوچرخه باید به بلوار کشاورز مراجعه کنید.

تنیس روی میز: با راکت و توپ پینگ پنگ به پارک لاله بروید، از در خیابان حجاب وارد شوید و به میزهای مخصوص این ورزش برسید.

والیبال: پارک لاله پاتوق علاقه مندان به والیبال است چرا که فضاهای خوبی برای این ورزش مفرح دارد. اگر از در خیابان حجاب وارد پارک شوید به یکی از نقاط مناسب دست پیدا می کنید.

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی پارک لاله تهران

محل دیگر به موازات خیابان کارگر شمالی قرار دارد و دارای زمین های خط کشی شده با قابلیت نصب تور است. خانه والیبال تهران نیز در ساختمانی به موازات خیابان حجاب است.

فوتبال: زمین چمن مصنوعی فوتبال پارک لاله در ضلع شمالی پارک لاله و ابتدای خیابان فاطمی قرار دارد. برای رزرو این زمین و اطلاع از شرایط و قیمت با شماره ۰۹۳۶۹۳۲۸۱۱۵ تماس بگیرید.

اسکیت: در ضلع شمالی این پارک می توانید به پیست اسکیت دسترسی داشته باشید و از خدمات تفریحی و آموزشی این بخش برای تمام سنین استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۹۸۶۰۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید.

آکادمی بدنسازی: به موازات خیابان حجاب، شما به یک آکادمی بدنسازی هم دسترسی دارید که امکانات ورزشی خوبی را در این زمینه در اختیارتان قرار می دهد.

بسکتبال: تا چند سال پیش علاقه مندان بسکتبال هم به این پارک مراجعه می کردند؛ اما امروزه این ورزش به دلیل استفاده از توپ سنگین و وجود خطر در پارک ممنوع است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید