پارک لاله زیبا و تماشایی است و بخش‌ها و امکانات درخورتوجهی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره بخش‌های جذاب در پارک لاله تهران بدانید.

بخش‌های جذاب در پارک لاله تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک لاله در ناحیه‌ دو منطقه‌ ۶ شهرداری و در محله‌ای به نام امیرآباد (خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز) قرار دارد. از امکانات پارک لاله می‌توان به زمین‌های ورزشی مانند والیبال، مرکز فرهنگی-هنری مانند تئاتر عروسکی، میزهای مخصوص بازی شطرنج، کتابخانه‌ برای استفاده کودکان و نوجوانان، زمین بازی کودکان و مسجد اشاره کرد.

چند بخش دیدنی پارک لاله

با ۳۵ هکتار وسعت، داخل پارک لاله، مکان‌ها و فضاهای متنوعی ایجاد شده است که می‌توان به زمین‌های ورزشی مانند والیبال، مرکز فرهنگی-هنری مانند تئاتر عروسکی، میزهای مخصوص بازی شطرنج، کتابخانه‌ برای استفاده کودکان و نوجوانان، مسجد و مجسمه‌ها و تندیس‌های مختلفی از جمله تندیس خیام و ابوریحان بیرونی اشاره کرد.

علاوه بر بخش‌های تفریحی و ورزشی که پیش‌تر اشاره شد، تعبیه‌ دستگاه‌های چندمنظوره‌ ورزشی در این پارک، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در مسیرهای معین‌شده، راه‌اندازی باشگاه و تیچراسیکت، آلاچیق‌های متعدد، زمین بازی کودکان، آب‌نماهای دیگری همچون آب‌نماهای سنگی، آب‌نمای مسجد، آب‌نمای مرکزی، آب‌نمای پلکانی و ابوریحان بیرونی، بازارچه با مکان‌هایی جهت خرید خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها، صنایع دستی و پوشاک و نیز ساعت آفتابی که از جالب‌ترین وسایل موجود در پارک لاله‌ تهران است، از دیگر دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری در این بوستان زیبا و خاطره‌انگیز است.

بخش‌های جذاب در پارک لاله تهران

نخستین کتابخانه‌ کودک در ایران توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش شرقی پارک افتتاح شده است. همچنین مسجدی که در پارک وجود دارد از لحاظ معماری بسیار زیبا و البته نسبت به سایر مساجد و بناها، با سبکی جالب و خاص ساخته شده است که نظر هر بیننده و مسافری را به خود جلب می‌کند.

جالب است بدانید که در این پارک تندیس‌های زیبایی از جمله تندیس عمر خیام و ابوریحان بیرونی نصب شده است. سازنده‌ تندیس عمر خیام «ابوالحسن صدیقی» است که در سال ۱۳۵۱ هجری شمسی به خواست «انجمن آثار ملی» و در کشور ایتالیا این تندیس را ساخت و سپس به پارک لاله منتقل شد.

آبنماهای پارک لاله

آبنما و جویبارهای مارپیچ در بخش جنوب شرقی این پارک تصویری از پارک های ژاپنی را برای شما به نمایش می گذارند. علاوه بر این آبنماهای سنگی، آبنمای مسجد، آبنمای بزرگ مرکزی، آبنمای ابوریحان و آبنمای پلکانی نیز در بخش های دیگر پارک قرار دارند.

مجسمه ها و تندیس های پارک لاله

مجسمه‌ها و تندیس‌های گوناگونی در جای جای پارک به نمایش در آمده اند که از مشهورترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخش‌های جذاب در پارک لاله تهران

تندیس خیام که در سال ۱۳۵۱ و در کشور ایتالیا توسط ابوالحسن صدیقی و به سفارش انجمن آثار ملی ساخته شد و پس از انتقال به ایران، آن را در این پارک جایگذاری کردند. این تندیس در طول مدتی که در پارک قرار داشته بارها توسط فریدون صدیقی (فرزند خالق اثر) مرمت و بازسازی شده است.

تندیس ابوریحان بیرونی از سنگ و برنز که کاری از محمد علی مددی بوده و در سال ۱۳۷۳ در پارک نصب شده است. این مجسمه اولین مجسمه بزرگی بود که شهرداری پس از انقلاب اسلامی سفارش ساخت آن را داد. این اثر ۴.۵ متر ارتفاع دارد و ساخت آن یک سال و نیم طول کشیده است. محور بالای دستان ابوریحان در این مجسمه حکایت از تاکید سازنده بر علم ستاره شناسی این دانشمند بزرگ دارد.

مجسمه ای از مجموعه گروه حشمت که متشکل از تندیس برنزی سه خانم درشت هیکل با سرهای کوچک و پاهای بزرگ به همراه یه پسر بچه است.

بخش‌های جذاب در پارک لاله تهران

این اثر به آذر شیخ بهاالدین‌ زاده تعلق دارد که به گفته خودش سعی دارد با این مجسمه‌ها نشان دهد که فشار بر زن ها زیاد است و این فشار در همه جای دنیا دیده می شود. او به شدت معتقد است که زن ها در کنار یکدیگر هم احساس تنهایی می کنند و سعی می کند با کارهایش نشان دهد که زن ها در عین بودن در جمع، تنها هستند. این مجسمه در نزدیکی نگارخانه قرار دارد.

سایر تندیس ها: استاد کامران نجات اللهی از شهدای انقلاب در کنار آبنمای پلکانی، مروه الشربینی شهید عفاف و حجاب در ورودی خیابان حجاب.

جاذبه‌های دیدنی پارک لاله

این پارک به سبک پارک‌های کشور ژاپن طراحی و ساخته شده است و در آن آب‌نماها و نهرهایی به‌شکل مارپیچ و بسیار زیبا، وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده است. یکی از زیباترین جاذبه‌های پارک لاله آب‌نما و میدان میانی آن است که طرف‌داران زیادی دارد و مردم به‌ویژه در فصل‌های گرم سال، در اطراف آن به استراحت و گفتگو و ورزش می‌پردازند.

بخش‌های جذاب در پارک لاله تهران

ساعت آفتابی: یکی از جالب ترین چیزهایی که در پارک لاله دیده می شود، ساعت آفتابی آن است. این ساعت می تواند با استفاده از موقعیت خورشید زمان را بسنجد و به شما نشان دهد.

تندیس ابوریحان بیرونی از سنگ و برنز که کاری از محمد علی مددی بوده و در سال ۱۳۷۳ در پارک نصب شده است. این مجسمه اولین مجسمه بزرگی بود که شهرداری پس از انقلاب اسلامی سفارش ساخت آن را داد. این اثر ۴.۵ متر ارتفاع دارد و ساخت آن یک سال و نیم طول کشیده است. محور بالای دستان ابوریحان در این مجسمه حکایت از تاکید سازنده بر علم ستاره شناسی این دانشمند بزرگ دارد.

بازارچه خود اشتغالی لاله

در ضلع غربی پارک لاله بازارچه ای وجود دارد که با مراجعه به آن می توانید از صنایع دستی ایرانی خریداری کنید یا طعم غذاها و خوراکی های محلی را بچشید. بوفه و کافه های کوچکی نیز در این بازارچه در دسترس هستند که می توانید از خدمات آنها استفاده کنید.

بخش‌های جذاب در پارک لاله تهران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید