۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
کد خبر: 55422298

پایتخت جاذبه‌های درخور توجهی دارد و پارک لاله یکی از این جاذبه‌ها است، با ما همراه باشید تا بدانیم پارک لاله تهران کجا قرار دارد.

پارک لاله تهران کجا قرار دارد؟

سلام نو_ سرویس گردشگری: پارک لاله یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به پایتخت سفر کرده باشد و نام پارک لاله را نشنیده یا از آن بازدید نکرده باشد. پارک لاله یکی از بوستان های قدیمی که فضای زیبا و متفاوتی دارد. دسترسی به این بوستان بسیار آسان است، کافیست خودتان را به نزدیکترین ایستگاه مترو به پارک لاله برسانید یا با اتوبوس و تاکسی به یکی از خیابان های اطراف این پارک برسید تا به راحتی به محوطه ای چشم نواز در قلب پایتخت قدم بگذارید.در ادامه به محل قرارگیری پارک لاله تهران می‌پردازیم.

آشنایی با پارک لاله تهران

پارک لاله یکی از جاهای دیدنی تهران است که قدمت احداث آن به زمان پهلوی دوم بازمی‌گردد. این پارک در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی، به خواسته‌ همسر پادشاه وقت ایران، «فرح پهلوی»، دایر شد و به همین نام شهرت یافت، تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۷ به «بوستان لاله» تغییر نام داد. «باغ جلالیه»، نامی است که پیش‌تر این بوستان قدیمی را به آن می‌شناختند و به‌عنوان منطقه‌ نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

پارک لاله تهران کجا قرار دارد؟

در واقع این منطقه از تهران در اختیار ارتش بوده و زمین آن به «میدان اسب‌دوانی جلالیه»، شهرت داشت و به‌عنوان مکان رژه ارتش، مورد استفاده قرار می‌گرفت. «ژوفه»، از طراحان معروف کشور فرانسه با کمک همکاران ایرانی خود ماموریت یافت تا نقشه‌ این پارک بزرگ و زیبا را طراحی و اجرا سازد.

با ۳۵ هکتار وسعت، داخل پارک لاله، مکان‌ها و فضاهای متنوعی ایجاد شده است که می‌توان به زمین‌های ورزشی مانند والیبال، مرکز فرهنگی-هنری مانند تئاتر عروسکی، میزهای مخصوص بازی شطرنج، کتابخانه‌ برای استفاده کودکان و نوجوانان، مسجد و مجسمه‌ها و تندیس‌های مختلفی از جمله تندیس خیام و ابوریحان بیرونی اشاره کرد.

علاوه بر بخش‌های تفریحی و ورزشی که پیش‌تر اشاره شد، تعبیه‌ دستگاه‌های چندمنظوره‌ ورزشی در این پارک، ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در مسیرهای معین‌شده، راه‌اندازی باشگاه و تیچراسیکت، آلاچیق‌های متعدد، زمین بازی کودکان، آب‌نماهای دیگری همچون آب‌نماهای سنگی، آب‌نمای مسجد، آب‌نمای مرکزی، آب‌نمای پلکانی و ابوریحان بیرونی، بازارچه با مکان‌هایی جهت خرید خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها، صنایع دستی و پوشاک و نیز ساعت آفتابی که از جالب‌ترین وسایل موجود در پارک لاله‌ تهران است، از دیگر دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری در این بوستان زیبا و خاطره‌انگیز است.

پارک لاله تهران کجا قرار دارد؟

نخستین کتابخانه‌ کودک در ایران توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش شرقی پارک افتتاح شده است. همچنین مسجدی که در پارک وجود دارد از لحاظ معماری بسیار زیبا و البته نسبت به سایر مساجد و بناها، با سبکی جالب و خاص ساخته شده است که نظر هر بیننده و مسافری را به خود جلب می‌کند.

جالب است بدانید که در این پارک تندیس‌های زیبایی از جمله تندیس عمر خیام و ابوریحان بیرونی نصب شده است. سازنده‌ تندیس عمر خیام «ابوالحسن صدیقی» است که در سال ۱۳۵۱ هجری شمسی به خواست «انجمن آثار ملی» و در کشور ایتالیا این تندیس را ساخت و سپس به پارک لاله منتقل شد.

محل قرارگیری پارک لاله تهران

پارک لاله، پارکی در قلب شهر تهران است که با وسعت ۳۳۰,۵۳۸ مترمربع بخش کوچکی از پایتخت را در بر می گیرد؛ اما خاطره های بسیاری را در قلب خود جای داده است. فضای سبز، امکانات و ویژگی های خاص پارک باعث شده که بسیاری از افراد برای دورهمی های دوستانه و قرارهای شان پارک لاله را انتخاب کنند و ساعاتی خوش را در آن داشته باشند.

پارک لاله تهران کجا قرار دارد؟

پارک لاله از شمال با خیابان دکتر فاطمی، از جنوب با بلوار کشاورز، از غرب با خیابان کارگر و از شرق با خیابان حجاب همسایه است و از همه این خیابان ها می توانید به آن وارد شوید.

پارک لاله از شمال به خیابان دکتر فاطمی، از جنوب به بلوار کشاورز، از غرب به خیابان کارگر و از شرق به خیابان حجاب ختم می شود و از همه این خیابان ها می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

مترو:پیاده شدن در ایستگاه انقلاب و ادامه مسیر به صورت پیاده روی یا با تاکسی از خیابان کارگر شمالی

پیاده شدن در ایستگاه تئاتر شهر، ۴۵۰ متر پیاده روی تا خیابان وصال شیرازی، رسیدن به خیابان حجاب با تاکسی.

اتوبوس: استفاده از خط اتوبوس مترو صادقیه - میدان ولیعصر و پیاده شدن در نزدیکی پارک در بلوار کشاورز

استفاده از خط اتوبوس صادقیه - خیابان مطهری و پیاده شدن در ایستگاه بیمارستان قلب، ادامه مسیر به صورت پیاده روی یا با تاکسی از خیابان کارگر شمالی.

پارک لاله تهران کجا قرار دارد؟

استفاده از خط بی آر تی آزادی - تهرانپارس و پیاده شدن در ایستگاه میدان انقلاب، ادامه مسیر به صورت پیاده روی یا با تاکسی از خیابان کارگر شمالی.

استفاده از خط بی آر تی آزادی - تهرانپارس و پیاده شدن در ایستگاه دانشگاه تهران، ادامه مسیر از خیابان وصال شیرازی و رسیدن به خیابان حجاب با تاکسی.

تاکسی: استفاده از خطوط تاکسی همچون صادقیه - ولیعصر که از بلوار کشاورز یا خیابان کارگر شمالی گذر می کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید