بازدید از موزه‌های فوق‌العاده تهران جذاب و به یادماندنی است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم موزه هنرهای معاصر تهران کجا قرار دارد.

موزه هنرهای معاصر تهران کجا قرار دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: موزه هنرهای معاصر یکی از دیدنی‌های متفاوت و شگفت‌انگیز تهران است و همه روزه از تعداد زیادی بازدیدکننده داخلی و خارجی میزبانی می‌کند. این موزه که یکی از دیدنی‌ترین و باارزش‌ترین گنجینه‌های فرهنگ و هنر در کشور است دارای جامع‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن پس از جنگ جهانی دوم تا پیش از دهه ۱۹۸۰ میلادی در خارج از اروپا و آمریکای شمالی است که شامل کارهای مهمی از جنبش‌های هیجان‌نمایی انتزاعی، پاپ آرت، مینیمالیسم، مفهومی و فوتورئالیسم می‌شود.

آشنایی با یکی از جذاب‌ترین موزه‌های تهران

در گنجینه دائمی موزه بیش از ۴۰۰۰ اثر ارزشمند از نخبگان هنرهای تجسمی ایران و جهان نگهداری می‌شود که نزدیک به ۴۰۰ عدد از آن‌ها ارزش استثنایی دارند. ارزش آثار موزه در حدود ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است. بیشتر این آثار در دهه ۱۹۷۰ میلادی و با نظارت فرح پهلوی خریداری شده‌اند. از جمله آثار موزه می‌توان به کارهای بسیار شاخصی از گوگَن، رُنوار، پیکاسو، ماگریت، ارنست، پولاک، وارهول، لُویت و جاکومتی اشاره کرد. مجموعه بسیار مهمی از هنر معاصر ایران و نقاشی هنرمندانی چون سهراب سپهری نیز از جمله دارایی‌های این موزه است.

موزه هنرهای معاصر تهران کجا قرار دارد؟

درمجموع، موزه هنرهای معاصر دارای ۹ گالری است که سه گالری آن به نگهداری آثار ارزشمند هنرمندان یاد شده می‌پردازد و ۶ گالری موقت آن هم در مسیر بازدیدکنندگان قرار دارد؛ به‌طوری که بازدید از آن‌ها برای کسانی که به موزه هنرهای معاصر می‌روند، بسیار ساده و دلنشین خواهد بود. در محوطه این موزه هم آثار هنری و مجسمه‌هایی از هنرمندان کشورهای مختلف دنیا قرار دارد. معروف‌ترین این آثار، پیکره «درمانگر» اثر رنه ماگریت (René Magritte)، نقاش بلژیکی است.

این موزه مرکز فعالیت‌ها و رویدادهای مهم هنری ایران در زمینه هنرهای تجسمی است که دارای ۹ گالری است که سه تا از گالری ها آثار با ارزشی از هنرمندان غیر ایرانی مانند کلود مونه ، پیکاسو ، ونگوک ، اندی وارهول و رنه ماگریت است. شش گالری دیگر برای برگزاری نمایشگاههای موقتی و فصلی است.

بعد از عبور از نگارخانه ها ، هشتی قرار دارد که داخل آن اثر زیبای هنرمند ژاپنی ، نوریوکی هاراگوچی ، از روغن و پولاد ساخته شده و چشم بازدید کننده را به خود جلب می کند.

موزه هنرهای معاصر تهران کجا قرار دارد؟

بخش‌های مختلف داخل ساختمان موزه عبارتند از امور هنری‌ ، امور اداری‌ ، روابط‌عمومی‌ ، کتاب‌خانه تخصصی‌ ، روابط بین‌الملل‌ ، سینما تک‌ ، سمعی و بصری‌ ، خدمات نمایشگاهی‌ ، راهنمایان هنری‌ ، مراقبان‌ ، حراست‌ ، آرشیو آثار هنری‌ ، دبیرخانه دایمی نمایشگاه‌ها ، فروشگاه کتاب و هم‌چنین کافی‌شاپ‌.

کتابخانه موزه نیز به کتابهای فارسی و غیر فارسی در زمینه های هنر ، معماری، عکاسی و سینما اختصاص دارد و دانشجویان رشته های مختلف هنری و رشته های دیگر می توانند به این کتابخانه مراجعه و بعد از ثبت نام از کتابهای این مجموعه استفاده کنند.

محل قرارگیری موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر یکی از جاهای دیدنی تهران است که در ناحیه مرکزی پایتخت (شرق خیابان کارگر شمالی و در ضلع غربی پارک لاله) واقع شده است.

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان فاطمی، جنب پارک لاله

موزه هنرهای معاصر تهران کجا قرار دارد؟

دسترسی با مترو: برای رسیدن به موزه هنرهای معاصر می‌توانید در ایستگاه متروی میدان انقلاب اسلامی در خط ۴ مترو تهران از قطار پیاده شده و از آنجا با تاکسی در خیابان کارگر شمالی به پارک لاله و ورودی موزه هنرهای معاصر برسید که مسیر نسبتا کوتاهی دارد.

دسترسی با اتوبوس: اتوبوس‌های مسیر میدان آزادی - میدان هفت تیر و میدان آزادی - میدان ولیعصر در ضلع جنوبی پارک لاله ایستگاه دارند و از آنجا با پنج دقیقه پیاده‌روی به موزه می‌رسید.

دسترسی با تاکسی: اگر قصد استفاده از تاکسی دارید، می‌توانید از تاکسی‌هایی استفاده کنید که از بلوار کشاورز، خیابان فاطمی و خیابان کارگر شمالی تردد می‌کنند. از میدان ولیعصر، میدان دکتر فاطمی، میدان هفت تیر و انقلاب اسلامی به ورودی‌های مختلف اطراف پارک لاله تاکسی تردد می‌کند و می‌توانید پس از پیاده شده شدن از تاکسی به‌سمت موزه هنرهای معاصر بروید.

بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران در تمام روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ و روزهای جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ برای عموم امکان‌پذیر است. تنها تعطیلی‌های موزه هنرهای معاصر مربوط به ایام سوگواری یا تعطیلی‌های رسمی سالانه است.

موزه هنرهای معاصر تهران کجا قرار دارد؟

از آنجا که محل قرار گیری موزه هنر های معاصر تهران در پارک لاله تهران می باشد و در واقع در یکی از نقاط مهم و با دسترسی راحت تهران قرار گرفته است، قرار داشتن جاذبه های دیدنی و تفریحی در اطراف آن خالی از لطف نیست و کاملا طبیعی است.

البته لازم به ذکر است که یکی از اصلی ترین مکان های تفریحی در اطراف این موزه، درواقع خود پارک لاله تهران است که موزه در آن قرار گرفته است که پاررکی بزرگ با دسترسی ها و امکانات فراوان می باشد و همچنین موزه فرش ایران که در آن طرف پارک لاله و در نزدیکی موزه هنر های معاصر قرار گرفته است. موزه گربه ایرانی، خانه موزه خیمه شب بازی تهران از جمله جاذبه‌های نزدیک موزه هنرهای معاصر است که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید